Bil Startar Inte

leftbeast
18 maj 2015 · 2 Inlägg

Hej! Jag kan i stort sett ingenting om bilar och har ingen aning vad som har hänt.
Men har inte använt bilen sedan i lördags och skulle nu ut och köra igen..

Bilen startar inte och inga ljus eller lampor hör förutom en gul lampa, har googlat mig fram till att det är motorlampan.
Börjar få smått panik och har ingen aning om vad jag ska göra åt problemet eller vad det är?

Det är en TOYOTA AURIS 2007

zleepy Trucker
18 maj 2015 · 1 391 Inlägg

Läs ut felkoder om det är motorlampan du ser, men eftersom du säger att den inte startar, lampor osv..
så kanske batteriet är slut, fixa starthjälp så ser du om bilen startar, gör den det, så byt batteri (kanske generatorn som slutat ladda med)

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
leftbeast
18 maj 2015 · 2 Inlägg

Hur läser man ut felkoder?
Hmm... så det är inte nödvändigt att bärga bilen till verkstad utan kan gå att fixa själv?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 maj 2015 · 14 039 Inlägg

leftbeast skrev:
Hur läser man ut felkoder?
Hmm... så det är inte nödvändigt att bärga bilen till verkstad utan kan gå att fixa själv?

Det beror på hur duktig man är men i ditt fall så kanske du bör ta hjälp. Men gör som zleepy skriver.....testa att starta med startkablar. Det kan alltså vara batteriet eller generatorn. I värsta fall nåt mystiskt men prova det lätta först.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang