Audi A4 B5 1997 - Stereo hjälp!

lundkvist69
18 maj 2015 · 14 Inlägg

Tjenare, har sedan innan pillat lite ljud osv dragit kablar och haft mig. Nu skaffat mig en A4 från -97.


Problem: Min Alpine enkeldin tappar minnet när nyckeln åker ut ur tändningslåset. Dvs att den tappar spänningen.

Dilemma: haha, yes. Nej men stereon som satt i innan kunde stå på utan tänding eller nyckel i. Vad kan det vara som skiljer det åt?  Ena kunde vara på och andra dör helt o tappar settings osv..


Grymt tacksam för vettiga svar! :)

it_mutt Avstängd
18 maj 2015 · 10 388 Inlägg

lundkvist69 skrev:
Tjenare, har sedan innan pillat lite ljud osv dragit kablar och haft mig. Nu skaffat mig en A4 från -97.


Problem: Min Alpine enkeldin tappar minnet när nyckeln åker ut ur tändningslåset. Dvs att den tappar spänningen.

Dilemma: haha, yes. Nej men stereon som satt i innan kunde stå på utan tänding eller nyckel i. Vad kan det vara som skiljer det åt?  Ena kunde vara på och andra dör helt o tappar settings osv..


Grymt tacksam för vettiga svar! smile

Byt plats på Gul och Röd kabel i isokontakten. Tokvanligt problem och du hade hittat svaret på ett par minuter om du hade sökt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
lundkvist69
18 maj 2015 · 14 Inlägg

hmm. Är de så lätt så får du en eloge! smile

Jo sanningen är att jag har läst lite men de flesta sa mest att man skulle dra kabel till någon med konstant ström vid tändningen vilket lät för mycket onödigt pill ^^

it_mutt Avstängd
18 maj 2015 · 10 388 Inlägg

lundkvist69 skrev:
hmm. Är de så lätt så får du en eloge! smile

Jo sanningen är att jag har läst lite men de flesta sa mest att man skulle dra kabel till någon med konstant ström vid tändningen vilket lät för mycket onödigt pill ^^

Det ska inte vara svårare än så (inte stött på en B5:a där det varit mer omständligt).

Att dra egna kablar är givetvis ett alternativ det också

Brukar finnas på stereon att den gula och röda kabeln har "gummibeklädda kabelskor" just för att kunna byta plats på dessa lätt och smidigt. Dock inte alla som har det

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
lundkvist69
18 maj 2015 · 14 Inlägg

Nu när du säger det där på min iso. Så kan det stämma! Ska lära ut de du lärt mig vidare! Tack så mycket.

lundkvist69
19 maj 2015 · 14 Inlägg

it_mutt skrev:

lundkvist69 skrev:
hmm. Är de så lätt så får du en eloge! smile

Jo sanningen är att jag har läst lite men de flesta sa mest att man skulle dra kabel till någon med konstant ström vid tändningen vilket lät för mycket onödigt pill ^^

Det ska inte vara svårare än så (inte stött på en B5:a där det varit mer omständligt).

Att dra egna kablar är givetvis ett alternativ det också

Brukar finnas på stereon att den gula och röda kabeln har "gummibeklädda kabelskor" just för att kunna byta plats på dessa lätt och smidigt. Dock inte alla som har det

Problemet löst tack vare ^. Tråd kan tas bort om inte jag ska göra det själv!

it_mutt Avstängd
19 maj 2015 · 10 388 Inlägg

lundkvist69 skrev:

it_mutt skrev:

lundkvist69 skrev:
hmm. Är de så lätt så får du en eloge! smile

Jo sanningen är att jag har läst lite men de flesta sa mest att man skulle dra kabel till någon med konstant ström vid tändningen vilket lät för mycket onödigt pill ^^

Det ska inte vara svårare än så (inte stött på en B5:a där det varit mer omständligt).

Att dra egna kablar är givetvis ett alternativ det också

Brukar finnas på stereon att den gula och röda kabeln har "gummibeklädda kabelskor" just för att kunna byta plats på dessa lätt och smidigt. Dock inte alla som har det

Problemet löst tack vare ^. Tråd kan tas bort om inte jag ska göra det själv!

Äsch, låt den vara kvar, kanske hjälper någon annan smile

Gott att det löst sig smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
lundkvist69
19 maj 2015 · 14 Inlägg

it_mutt skrev:

lundkvist69 skrev:

it_mutt skrev:

Det ska inte vara svårare än så (inte stött på en B5:a där det varit mer omständligt).

Att dra egna kablar är givetvis ett alternativ det också

Brukar finnas på stereon att den gula och röda kabeln har "gummibeklädda kabelskor" just för att kunna byta plats på dessa lätt och smidigt. Dock inte alla som har det

Problemet löst tack vare ^. Tråd kan tas bort om inte jag ska göra det själv!

Äsch, låt den vara kvar, kanske hjälper någon annan smile

Gott att det löst sig smile

Ditt nästa inlägg blir 7000:e wink Tack så mycket återigen haha!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang