Ökade volymen på stereon och stereon lade av, Renault gts 5 -88 "hjälp!"

YungWilla
19 maj 2015 · 5 Inlägg

Hade precis köpt två nya 5x7" högtalare och satt in i hatthyllan istället för 6x9"or (dem var billiga).
Spelade på helt utan problem, sen skulle jag testa spela med högre volym efter ett tag för att se hur mycket dom klarade. Höjde volymen till 24 (ganska högt) efter några sekunder så dog stereon, stereon går inte att starta, lampan i taket går inte att tända och en klocka som jag hade lyser men själva texten där tiden står (20:34) är borta.. Bytte en säkring som hade gått, men det hjälpte inte. varken lampan eller stereon fungerar... vet inte om det har något med saken att göra men man måste stänga av stereon manuellt, den stängs inte av automatiskt när man vrider av nyckeln, snälla hjälp mig..

zleepy Trucker
19 maj 2015 · 1 391 Inlägg

Sitter ju även en säkring bak på stereon om det är utbytes stereo smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Slash Saabifierad
19 maj 2015 · 2 026 Inlägg

Testa att koppla ur stereon och se om det blir bättre, blir det bättre så är det din stereo som spökar.
Har du kollat alla säkringar?
Har du kollat taklampan? det låter som att den eventuellt har gått sönder.

Anledningen till att du kan starta stereon även när nycklarna inte är i är för att det troligtvis finns en felkoppling, oftast är det att någon dragit röd kabel direkt till batteriet då den egentligen ska gå till tändningen.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
YungWilla
19 maj 2015 · 5 Inlägg

zleepy skrev:
Sitter ju även en säkring bak på stereon om det är utbytes stereo smile

Säkringen bak på stereon är hel hmm

YungWilla
19 maj 2015 · 5 Inlägg

Slash skrev:
Testa att koppla ur stereon och se om det blir bättre, blir det bättre så är det din stereo som spökar.
Har du kollat alla säkringar?
Har du kollat taklampan? det låter som att den eventuellt har gått sönder.

Anledningen till att du kan starta stereon även när nycklarna inte är i är för att det troligtvis finns en felkoppling, oftast är det att någon dragit röd kabel direkt till batteriet då den egentligen ska gå till tändningen.

Ja har testat det, kollat alla säkringar, och taklampan borde inte vara sönder, köpte helt nya led-lampor för en månad sedan så borde vara ganska skumt ifall båda crashar samtidigt som stereon..

lighter22
20 maj 2015 · 436 Inlägg

ta en multimeter och mät först vid lampan så det kommer någon ström alls!
kommer det ström har lampan gått. kommer det ingen ström har någon säkring eller liknande gått eller kabel brand!

ta sedan multimetern och mät bak på kontaktstycket till stereon så du har ström på både den gula och röda kabeln när tändningen är påslagen på bilen.

om det kommer ström (och jord så klart) fram dit så är det en död stereo.
om det inte kommer någon ström så är det en säkring som gått eller kabalbrand/brott som uppstått.

YungWilla
21 maj 2015 · 5 Inlägg

lighter22 skrev:
ta en multimeter och mät först vid lampan så det kommer någon ström alls!
kommer det ström har lampan gått. kommer det ingen ström har någon säkring eller liknande gått eller kabel brand!

ta sedan multimetern och mät bak på kontaktstycket till stereon så du har ström på både den gula och röda kabeln när tändningen är påslagen på bilen.

om det kommer ström (och jord så klart) fram dit så är det en död stereo.
om det inte kommer någon ström så är det en säkring som gått eller kabalbrand/brott som uppstått.

Tack så mycket för hjälpen, men efter att jag kollade igenom säkringarna igen så var det tydligen en till säkring som hade poppat. Den måste gått medans jag satte in den andra, fett skumt

YungWilla
21 maj 2015 · 5 Inlägg

Men nu funkar stereon, lampan och klockan igen!
Tack allesammans för hjälpen :')

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang