Köpråd: bil för 60tkr

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 maj 2014 · 17 470 Inlägg

Garagemuppen skrev:

Evildan skrev:

Garagemuppen skrev:

Jo jag såg det, men TS hade även föreslagit VW Polo och Hyundai Getz, så jag slängde in Yaris bland alternativen också smile

Men ska man lasta stora saker så är en Yaris bättre än en Volvo 240 sedan, vi fick in Julas blästerskåp utan problem om man fällde baksätet. Dock så är det lite dumt att göra om man är tre eller fler som ska åka i bilen. smile

Yaris Verso är ett alternativ, då behöver TS inte ens fälla ihop barnvagnen när han ställer in den bredvid någon svarv eller åkgräsklippare han fyndat på blocket innan barnskjutsningen. cool
Verson är desvärre mycket törstigare än hybridgänget men billigare att köpa.

Dock ligger min röst kvar på Prius eller Civic/Insight som TS kikar närmare på.

Jag tycker också att dessa är väldigt vettiga alternativ, men det skadar ju inte att föreslå fler smile

Det finns ju också ett skäl till varför Yaris Verso ligger mycket lägre i pris än den vanliga Yarisen, hehe wink

Annars kan man ju få en vettig snåldieselkombi för det priset, kanske en Volvo V50/V70, men då blir ju service och skattekostnaderna högre istället, dock så finns det ett väldigt stort utbud så det finns många att välja mellan smile

Nja. V50 är rätt liten. Den är ju en Ford focus i grund och botten. Men V70? Visst. Volvo är dock sjukt törstiga i den prisklassen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Juggen1988
15 maj 2014 · 161 Inlägg

Blev inget med Hondan tyvärr sad

Ska åka iväg och kika på denna Priusen, Toyotas kvalitetsgaranti ingår för hybrider och enligt säljaren har den komplett ifylld. Om allt annat verkar bra med bilen och jag kan pruta ner den till kanske under 90tkr tror ni att det är ett bra köp?

Runt 50% över min budget, men jag kanske tjänar på det i längden?

Senast redigerat av Juggen1988 (15 maj 2014)

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
Evildan
15 maj 2014 ·

Juggen1988 skrev:
Blev inget med Hondan tyvärr sad

Ska åka iväg och kika på denna Priusen, Toyotas kvalitetsgaranti ingår för hybrider och enligt säljaren har den komplett ifylld. Om allt annat verkar bra med bilen och jag kan pruta ner den till kanske under 90tkr tror ni att det är ett bra köp?

Runt 50% över min budget, men jag kanske tjänar på det i längden?

Om du gillar den prova bjud 80000kr. wink
Handlare har alltid en del "luft" i priset.

Jag betalade för ett år sedan 80000kr för min -08 12150mil hos Toyotahandlare, orekondad till kompispris då det är en kamrat till mig som driver firman.

Låga mil, garanti, ser fin ut på bild.
Kika på stötfångarnas hörn, många personer tror att Priusen är kortare än den är och har skrapat lite lätt emot saker.
Ett bra köp är det, du har ju tänkt att ha bilen en tid och inte vända den runt hörnet.
Härligt blå.

Juggen1988
15 maj 2014 · 161 Inlägg

Evildan skrev:

Juggen1988 skrev:
Blev inget med Hondan tyvärr sad

Ska åka iväg och kika på denna Priusen, Toyotas kvalitetsgaranti ingår för hybrider och enligt säljaren har den komplett ifylld. Om allt annat verkar bra med bilen och jag kan pruta ner den till kanske under 90tkr tror ni att det är ett bra köp?

Runt 50% över min budget, men jag kanske tjänar på det i längden?

Om du gillar den prova bjud 80000kr. wink
Handlare har alltid en del "luft" i priset.

Jag betalade för ett år sedan 80000kr för min -08 12150mil hos Toyotahandlare, orekondad till kompispris då det är en kamrat till mig som driver firman.

Låga mil, garanti, ser fin ut på bild.
Kika på stötfångarnas hörn, många personer tror att Priusen är kortare än den är och har skrapat lite lätt emot saker.
Ett bra köp är det, du har ju tänkt att ha bilen en tid och inte vända den runt hörnet.
Härligt blå.

Thx, får la bjuda 80tkr och se vart diskussionen tar oss smile

Jag kommer ju bilen antagligen tills den inte orkar mera. Har ett barn i dagsläget och även om vi skaffar 1-2 barn till så får de ju plats i Priusen. Har också läst på din blogg och ser att de pengar som dras direkt från plånboken pga priusen inte är hög, om man jämför med tex en S60.

Senast redigerat av Juggen1988 (15 maj 2014)

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
Evildan
15 maj 2014 ·

Juggen1988 skrev:

Evildan skrev:

Juggen1988 skrev:
Blev inget med Hondan tyvärr sad

Ska åka iväg och kika på denna Priusen, Toyotas kvalitetsgaranti ingår för hybrider och enligt säljaren har den komplett ifylld. Om allt annat verkar bra med bilen och jag kan pruta ner den till kanske under 90tkr tror ni att det är ett bra köp?

Runt 50% över min budget, men jag kanske tjänar på det i längden?

Om du gillar den prova bjud 80000kr. wink
Handlare har alltid en del "luft" i priset.

Jag betalade för ett år sedan 80000kr för min -08 12150mil hos Toyotahandlare, orekondad till kompispris då det är en kamrat till mig som driver firman.

Låga mil, garanti, ser fin ut på bild.
Kika på stötfångarnas hörn, många personer tror att Priusen är kortare än den är och har skrapat lite lätt emot saker.
Ett bra köp är det, du har ju tänkt att ha bilen en tid och inte vända den runt hörnet.
Härligt blå.

Thx, får la bjuda 80tkr och se vart diskussionen tar oss smile

Jag kommer ju bilen antagligen tills den inte orkar mera. Har ett barn i dagsläget och även om vi skaffar 1-2 barn till så får de ju plats i Priusen. Har också läst på din blogg och ser att de pengar som dras direkt från plånboken av bilen inte är hög, om man jämför med tex en S60.

Ja, pruta "skamlöst". wink
Glöm inte att höra hur vinterdäcken är, dåliga däck=lägre pris.
Vettigt med så nytt och lågmilat som möjligt anser jag när innehavet ska ske över en längre tid.
Nä, så här billigt och nytt är svårslaget.

När du kört bilen 4-5km, nollställ färddatorn och kör en liten bit till så kommer du få en bra låg förbrukning, det tar en liten tid att "lära sig" hur man snålkör som bäst med Priusen, du kommer snart in i körstilen och kommer säkerligen börja tävla mot dig själv på samma sträckor förbrukningsmässigt.
Så nördig är jag. roll
Mycket rulla fram till korsningar, då stänger bensinmotorn av och elmotorn reverserar och laddar batteriet.

Juggen1988
15 maj 2014 · 161 Inlägg

Evildan skrev:

Juggen1988 skrev:

Evildan skrev:

Om du gillar den prova bjud 80000kr. wink
Handlare har alltid en del "luft" i priset.

Jag betalade för ett år sedan 80000kr för min -08 12150mil hos Toyotahandlare, orekondad till kompispris då det är en kamrat till mig som driver firman.

Låga mil, garanti, ser fin ut på bild.
Kika på stötfångarnas hörn, många personer tror att Priusen är kortare än den är och har skrapat lite lätt emot saker.
Ett bra köp är det, du har ju tänkt att ha bilen en tid och inte vända den runt hörnet.
Härligt blå.

Thx, får la bjuda 80tkr och se vart diskussionen tar oss smile

Jag kommer ju bilen antagligen tills den inte orkar mera. Har ett barn i dagsläget och även om vi skaffar 1-2 barn till så får de ju plats i Priusen. Har också läst på din blogg och ser att de pengar som dras direkt från plånboken av bilen inte är hög, om man jämför med tex en S60.

Ja, pruta "skamlöst". wink
Glöm inte att höra hur vinterdäcken är, dåliga däck=lägre pris.
Vettigt med så nytt och lågmilat som möjligt anser jag när innehavet ska ske över en längre tid.
Nä, så här billigt och nytt är svårslaget.

När du kört bilen 4-5km, nollställ färddatorn och kör en liten bit till så kommer du få en bra låg förbrukning, det tar en liten tid att "lära sig" hur man snålkör som bäst med Priusen, du kommer snart in i körstilen och kommer säkerligen börja tävla mot dig själv på samma sträckor förbrukningsmässigt.
Så nördig är jag. roll
Mycket rulla fram till korsningar, då stänger bensinmotorn av och elmotorn reverserar och laddar batteriet.

Jo man får la vara lite skamlös i öppningsskedet så kanske man kan spara någon tusenlapp smile

Drar tidigare från jobbet idag för att kika på bilen, kan knappt bärga mig!

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
Evildan
15 maj 2014 ·

Juggen1988 skrev:

Evildan skrev:

Juggen1988 skrev:

Thx, får la bjuda 80tkr och se vart diskussionen tar oss smile

Jag kommer ju bilen antagligen tills den inte orkar mera. Har ett barn i dagsläget och även om vi skaffar 1-2 barn till så får de ju plats i Priusen. Har också läst på din blogg och ser att de pengar som dras direkt från plånboken av bilen inte är hög, om man jämför med tex en S60.

Ja, pruta "skamlöst". wink
Glöm inte att höra hur vinterdäcken är, dåliga däck=lägre pris.
Vettigt med så nytt och lågmilat som möjligt anser jag när innehavet ska ske över en längre tid.
Nä, så här billigt och nytt är svårslaget.

När du kört bilen 4-5km, nollställ färddatorn och kör en liten bit till så kommer du få en bra låg förbrukning, det tar en liten tid att "lära sig" hur man snålkör som bäst med Priusen, du kommer snart in i körstilen och kommer säkerligen börja tävla mot dig själv på samma sträckor förbrukningsmässigt.
Så nördig är jag. roll
Mycket rulla fram till korsningar, då stänger bensinmotorn av och elmotorn reverserar och laddar batteriet.

Jo man får la vara lite skamlös i öppningsskedet så kanske man kan spara någon tusenlapp smile

Drar tidigare från jobbet idag för att kika på bilen, kan knappt bärga mig!

"Fingers crossed."
Hoppas den är så fin som den ser ut.

DasAuto
15 maj 2014 · 2 751 Inlägg

Juggen1988 skrev:
Då var det äntligen dags för mig att köpa min första bil. Efter ha spenderat cirka en vecka på att läsa på diverse forum och kika på blocket kan jag lugnt säga att jag är mer förvirrad än innan!

Anledningen till att jag känner mig förvirrad är dels osäkerheten kring livskostnaderna på fordon (service, reparationer) och att det känns omöjligt att hitta en pålitlig bilhandlare i Göteborgsområdet med bilar i denna prisklassen.

Jag har dock lyckats att vaska fram två kandidater:

Volkswagen Polo 1.4 och Hyundai Getz 1.4, dock känner jag mig lite osäker på dessa bilar på grund av det höga antalet ägare som båda bilar har haft, trots de låga miltalen (6 respektive 7 ägare).

Nu undrar jag om ni kanske kan hjälpa mig med vad för modell av bil jag ska satsa på med dessa krav (om det går dvs):

Automat
Låg service kostnad
Relativt låg bensinförbrukning (kommer köra under 1500 mil/år)
Humana reparationskostnader
Bagaget måste få plats med en normalstor barnvagn

Tack på förhand och ha de gött!

Jag hade en Polo 1.4 innan, iof årsmodell 2010 och Manuell. Jag snittade 0.6 med den.
Körde jag den hårt vilket jag gör med alla bilar oavsett motor big_smile Så snittade jag max 0.65-0.7.
Vet dock inget om automatare. Polarn har en lupo 1.4 00- den snittar 0.58. Bra mycket mer utrymme fram men baksätet är oanvändbart smile

Jag skulle rekommendera dig en Golf IV 1.6 alternativt Golf V.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
SportPilot Ubåtsingenjör
15 maj 2014 · 7 229 Inlägg

DasAuto skrev:

Juggen1988 skrev:
Då var det äntligen dags för mig att köpa min första bil. Efter ha spenderat cirka en vecka på att läsa på diverse forum och kika på blocket kan jag lugnt säga att jag är mer förvirrad än innan!

Anledningen till att jag känner mig förvirrad är dels osäkerheten kring livskostnaderna på fordon (service, reparationer) och att det känns omöjligt att hitta en pålitlig bilhandlare i Göteborgsområdet med bilar i denna prisklassen.

Jag har dock lyckats att vaska fram två kandidater:

Volkswagen Polo 1.4 och Hyundai Getz 1.4, dock känner jag mig lite osäker på dessa bilar på grund av det höga antalet ägare som båda bilar har haft, trots de låga miltalen (6 respektive 7 ägare).

Nu undrar jag om ni kanske kan hjälpa mig med vad för modell av bil jag ska satsa på med dessa krav (om det går dvs):

Automat
Låg service kostnad
Relativt låg bensinförbrukning (kommer köra under 1500 mil/år)
Humana reparationskostnader
Bagaget måste få plats med en normalstor barnvagn

Tack på förhand och ha de gött!

Jag hade en Polo 1.4 innan, iof årsmodell 2010 och Manuell. Jag snittade 0.6 med den.
Körde jag den hårt vilket jag gör med alla bilar oavsett motor big_smile Så snittade jag max 0.65-0.7.
Vet dock inget om automatare. Polarn har en lupo 1.4 00- den snittar 0.58. Bra mycket mer utrymme fram men baksätet är oanvändbart smile

Jag skulle rekommendera dig en Golf IV 1.6 alternativt Golf V.

får väl nästan en golf VI för de pengarna tongue men golf V är en bra bil smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
DasAuto
15 maj 2014 · 2 751 Inlägg

CHEEVA skrev:

DasAuto skrev:

Juggen1988 skrev:
Då var det äntligen dags för mig att köpa min första bil. Efter ha spenderat cirka en vecka på att läsa på diverse forum och kika på blocket kan jag lugnt säga att jag är mer förvirrad än innan!

Anledningen till att jag känner mig förvirrad är dels osäkerheten kring livskostnaderna på fordon (service, reparationer) och att det känns omöjligt att hitta en pålitlig bilhandlare i Göteborgsområdet med bilar i denna prisklassen.

Jag har dock lyckats att vaska fram två kandidater:

Volkswagen Polo 1.4 och Hyundai Getz 1.4, dock känner jag mig lite osäker på dessa bilar på grund av det höga antalet ägare som båda bilar har haft, trots de låga miltalen (6 respektive 7 ägare).

Nu undrar jag om ni kanske kan hjälpa mig med vad för modell av bil jag ska satsa på med dessa krav (om det går dvs):

Automat
Låg service kostnad
Relativt låg bensinförbrukning (kommer köra under 1500 mil/år)
Humana reparationskostnader
Bagaget måste få plats med en normalstor barnvagn

Tack på förhand och ha de gött!

Jag hade en Polo 1.4 innan, iof årsmodell 2010 och Manuell. Jag snittade 0.6 med den.
Körde jag den hårt vilket jag gör med alla bilar oavsett motor big_smile Så snittade jag max 0.65-0.7.
Vet dock inget om automatare. Polarn har en lupo 1.4 00- den snittar 0.58. Bra mycket mer utrymme fram men baksätet är oanvändbart smile

Jag skulle rekommendera dig en Golf IV 1.6 alternativt Golf V.

får väl nästan en golf VI för de pengarna tongue men golf V är en bra bil smile

Mycket möjligt faktiskt smile Det var länge sedan man kollade in golfarna.
Man vet vad man får med dem, det är helt ok bilar. Inget jättekul men bra bil iaf.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Juggen1988
15 maj 2014 · 161 Inlägg

Köpte den smile!

Fick bara ner den till 90tkr, men bilen var verkligen i kanonskick. Ser nästan ny ut och den har följt serviceschemat till punkt och pricka. Vinter/sommardäcken som medföljade var i princip nya också.

Körde hem den från Trollhättan, var nästan 100km och snittade på 5.3L/100km smile

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
Evildan
16 maj 2014 ·

Juggen1988 skrev:
Köpte den smile!

Fick bara ner den till 90tkr, men bilen var verkligen i kanonskick. Ser nästan ny ut och den har följt serviceschemat till punkt och pricka. Vinter/sommardäcken som medföljade var i princip nya också.

Körde hem den från Trollhättan, var nästan 100km och snittade på 5.3L/100km smile

Grattis!!

Misstänkte det då bilen var borta från blocket i går kväll, jag var så jkl nyfiken så jag var tvungen att uppdatera mig.
Toyotahandlarna kan vara svårprutade, dom vet att bilarna säljs närapå av sig själva.
Nya gummin är strålande.

Hoppas du lägger upp lite bilder på den framöver.

Juggen1988
16 maj 2014 · 161 Inlägg

Evildan skrev:

Juggen1988 skrev:
Köpte den smile!

Fick bara ner den till 90tkr, men bilen var verkligen i kanonskick. Ser nästan ny ut och den har följt serviceschemat till punkt och pricka. Vinter/sommardäcken som medföljade var i princip nya också.

Körde hem den från Trollhättan, var nästan 100km och snittade på 5.3L/100km smile

Grattis!!

Misstänkte det då bilen var borta från blocket i går kväll, jag var så jkl nyfiken så jag var tvungen att uppdatera mig.
Toyotahandlarna kan vara svårprutade, dom vet att bilarna säljs närapå av sig själva.
Nya gummin är strålande.

Hoppas du lägger upp lite bilder på den framöver.

Tackar! Jo, denna var mycket svårare än Toyota handlaren i Kungsbacka, fast där var ju bilen i betydligt sämre skick också.

Jag ska försöka lägga upp lite bilder under de kommande dagarna smile

Har du förresten några bra tips på hur bäst man sköter om Priusen och några tips på att köra bränslesnålt?
Är som sagt min första bil så jag vet ju inte ens hur man kollar trycket i däcken lol

Senast redigerat av Juggen1988 (16 maj 2014)

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
Evildan
16 maj 2014 ·

Juggen1988 skrev:

Evildan skrev:

Juggen1988 skrev:
Köpte den smile!

Fick bara ner den till 90tkr, men bilen var verkligen i kanonskick. Ser nästan ny ut och den har följt serviceschemat till punkt och pricka. Vinter/sommardäcken som medföljade var i princip nya också.

Körde hem den från Trollhättan, var nästan 100km och snittade på 5.3L/100km smile

Grattis!!

Misstänkte det då bilen var borta från blocket i går kväll, jag var så jkl nyfiken så jag var tvungen att uppdatera mig.
Toyotahandlarna kan vara svårprutade, dom vet att bilarna säljs närapå av sig själva.
Nya gummin är strålande.

Hoppas du lägger upp lite bilder på den framöver.

Tackar! Jo, denna var mycket svårare än Toyota handlaren i Kungsbacka, fast där var ju bilen i betydligt sämre skick också.

Jag ska försöka lägga upp lite bilder under de kommande dagarna smile

Har du förresten några bra tips på hur bäst man sköter om Priusen och några tips på att köra bränslesnålt?
Är som sagt min första bil så jag vet ju inte ens hur man kollar trycket i däcken lol

Kul, vi behöver ännu en fin Prius på den här sidan. wink

Du behöver bara tvätta, kolla olja och köra din Prius, dom är närapå underhållsfria emellan servicar. big_smile
Gör emellanåt varannan månad eller så två/tre hårda inbromsningar för att motionera bromsoken, speciellt bak då dessa inte används så mycket.
Använd alltid den mekaniska parkeringsbromsen, då sparar du på tätningar/packningar i transmissionen och den kärvar inte sedan vintertid.

För att köra en genII Prius snålt, rulla fram till korsningar, trafikljus för så fort du släpper gasen med varm bränslemotor kommer den stänga av sig, låt bilen själv sakta in eller bromsa försiktigt, när du bromsar återvinns energi till batteriet.

*Sega inte iväg, utan gasa på "lagom" inte taxi/budbilsfort tills du kommer upp i rätt hastighet, när du kommit upp i fart släpp gasen lite tills bilen nästan börjar sacka, då "växlar den upp" och går som snålast.

*Ha lite mer lufttryck än vad som rekommenderas, då minskar rullmotståndet.

*Öppna fönster (som är så jkl skönt sommartid) gör att bilen får högre luftmotstånd och vill ha ngn droppe till, kör du med öppna fönster stäng av klimatanläggningen, den får jobba skiten ur sig annars vilket faktiskt kan leda till isbildning på rör.

*Som vanligt gör allt onödigt som man gärna lägger kvar i bilen att den blir tyngre och vill ha mer bränsle, samt kläder och väskor binder fukt som bidrar till isbildning vintertid, vilket gör att man får köra defrostern en längre tid vilket gör bränslemotorns uppvärmningstid längre.

Hybridsmurfen fyller säkerligen på med lite smarta tips och trix han har för sig.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 maj 2014 · 17 470 Inlägg

Evildan skrev:

Juggen1988 skrev:

Evildan skrev:

Grattis!!

Misstänkte det då bilen var borta från blocket i går kväll, jag var så jkl nyfiken så jag var tvungen att uppdatera mig.
Toyotahandlarna kan vara svårprutade, dom vet att bilarna säljs närapå av sig själva.
Nya gummin är strålande.

Hoppas du lägger upp lite bilder på den framöver.

Tackar! Jo, denna var mycket svårare än Toyota handlaren i Kungsbacka, fast där var ju bilen i betydligt sämre skick också.

Jag ska försöka lägga upp lite bilder under de kommande dagarna smile

Har du förresten några bra tips på hur bäst man sköter om Priusen och några tips på att köra bränslesnålt?
Är som sagt min första bil så jag vet ju inte ens hur man kollar trycket i däcken lol

Kul, vi behöver ännu en fin Prius på den här sidan. wink

Du behöver bara tvätta, kolla olja och köra din Prius, dom är närapå underhållsfria emellan servicar. big_smile
Gör emellanåt varannan månad eller så två/tre hårda inbromsningar för att motionera bromsoken, speciellt bak då dessa inte används så mycket.
Använd alltid den mekaniska parkeringsbromsen, då sparar du på tätningar/packningar i transmissionen och den kärvar inte sedan vintertid.

För att köra en genII Prius snålt, rulla fram till korsningar, trafikljus för så fort du släpper gasen med varm bränslemotor kommer den stänga av sig, låt bilen själv sakta in eller bromsa försiktigt, när du bromsar återvinns energi till batteriet.

*Sega inte iväg, utan gasa på "lagom" inte taxi/budbilsfort tills du kommer upp i rätt hastighet, när du kommit upp i fart släpp gasen lite tills bilen nästan börjar sacka, då "växlar den upp" och går som snålast.

*Ha lite mer lufttryck än vad som rekommenderas, då minskar rullmotståndet.

*Öppna fönster (som är så jkl skönt sommartid) gör att bilen får högre luftmotstånd och vill ha ngn droppe till, kör du med öppna fönster stäng av klimatanläggningen, den får jobba skiten ur sig annars vilket faktiskt kan leda till isbildning på rör.

*Som vanligt gör allt onödigt som man gärna lägger kvar i bilen att den blir tyngre och vill ha mer bränsle, samt kläder och väskor binder fukt som bidrar till isbildning vintertid, vilket gör att man får köra defrostern en längre tid vilket gör bränslemotorns uppvärmningstid längre.

Hybridsmurfen fyller säkerligen på med lite smarta tips och trix han har för sig.

Inte så mycket att tillägga på detta eminenta inlägg. Brukar dock trycka in "EV-knappen" som tvingar bilen att gå på el om man vet med sig att man ska ut och köra på en 90-100 väg. Då går motorn ändå och kommer att ladda upp batterierna. Vid 50 km/h piper det och motorn startar om det behövs.

Batteriindikatorn blir grön när det är nästan fulladdat. Det sista strecket som indikerar att batteriet är helt fullt lyser i princip aldrig. "Det legendariska sista strecket" tror jag evildan sa. Har lyckats 2 ggr.

Bästa köp! Lycka till!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Juggen1988
16 maj 2014 · 161 Inlägg

Tackar för alla råd och hjälp jag har fått, jag kan då säga att resan slutade någon helt annanstans än vad jag trodde när jag började titta för snart 6 veckor sedan smile!

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
Mickeus
19 maj 2014 · 185 Inlägg

måste säga att du är riktigt noggran med dina bil val! tänk om man faktiskt tänkte 2 gånger innan man köper bil hehe.. impulsköp är jag grym på haha

Lev livet för du har bara ett
BMW e60 520 (2005)
Juggen1988
19 maj 2014 · 161 Inlägg

Mickeus skrev:
måste säga att du är riktigt noggran med dina bil val! tänk om man faktiskt tänkte 2 gånger innan man köper bil hehe.. impulsköp är jag grym på haha

Haha, man tackar smile 

Som jag skrev i tråden så är min sambo fortfarande student och vi har en tvååring hemma, så vi lever i princip på min tjänstemannalön.

Så en bil med såpass låga "verkliga" driftkostnader som möjligt var ett krav, tyvärr visade det sig omöjligt att hitta något som kändes säkert för 60tkr. Men än så länge är jag nöjd, även om det känns lite snopet att bara ha kvar 30 öre på mitt en gång så fina sparkonto big_smile

Senast redigerat av Juggen1988 (19 maj 2014)

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
Juggen1988
26 maj 2014 · 161 Inlägg

Då var bilder på bilen uppe smile

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
Juggen1988
23 maj 2015 · 161 Inlägg

Då var mitt första år med Bettan avslutat, har skrivit ett blogginlägg som sammanfattar mina upplevelser under året.

http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … ost=129584

Kan vara nyttig läsning för de som fungerar på att köpa en GEN II, kanske smile

*Råkade skriva om detta i en annan tråd som jag trodde var min ursprungliga tråd, har tagit bort det inlägget nu.

Senast redigerat av Juggen1988 (23 maj 2015)

Toyota Prius HSD 1.5 "Den feta systern Bettan" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang