Hjälp med att fixa en VW Bubbla-71 i Uppsala!!!

JennyPenny
24 maj 2015 · 3 Inlägg

Hej!

Jag undrar ifall det finns någon här som kan hjälpa mig utföra ett mirakel.  Jag har en Bubbla som är krockskadad fram som jag behöver byta ut lite delar på. Skulle även behövas en omlackering.  Jag skulle mer än gärna vilja göra det själv men har tyvärr inte kunskap inom detta område.  Det är så här att det är min sambos bil och jag hade tänkt överaska honom med att fixa hans älskade Bubbla till hans födelsedag eftersom han inte har tid själv. 
Finns det någon vänlig själ i Uppsalatrakten som har lite tid och lust att hjälpa en glad norrlänning, självklart får man en slant för besväret.  Jag skulle vara evigt tacksam för hjälp och tips:)

Mack Forum- och sitemoderator
24 maj 2015 · 26 112 Inlägg

Förklara gärna sambandet mellan "Uppsala" och "Norrlänning"..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
MammDiin
24 maj 2015 · 2 016 Inlägg

Mack skrev:
Förklara gärna sambandet mellan "Uppsala" och "Norrlänning"..?

Sambandet är kanske att hon är Norrlänning men bor i Uppsala och vill ha hjälp av någon från Uppsalatrakten?

JennyPenny
24 maj 2015 · 3 Inlägg

Precis.  smile

Mack Forum- och sitemoderator
24 maj 2015 · 26 112 Inlägg

JennyPenny skrev:
Precis.  smile

Aha.
Lät bara lite..hursomhelst. Det hade inte så mycket med saken att göra.

Hur länge är det till födelsedagen? Tidsram?
Och vad exakt är det som skall bytas ut. Kanske bör tas till verkstad som får göra en lista?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
_Thor_
24 maj 2015 · 512 Inlägg

Hade det varit min bil hade jag nog velat göra jobbet själv.

Man har väl gamla bilar för att meka med främst? Det är ju det som är roligast iallafall.

JennyPenny
25 maj 2015 · 3 Inlägg

Mack skrev:

JennyPenny skrev:
Precis.  smile

Aha.
Lät bara lite..hursomhelst. Det hade inte så mycket med saken att göra.

Hur länge är det till födelsedagen? Tidsram?
Och vad exakt är det som skall bytas ut. Kanske bör tas till verkstad som får göra en lista?

Jag har haft en mekaniker titta på den.  Det skulle kosta en slant om jag skulle lämna in det till verkstaden, vilket jag förstår.  Bilen är väl inte "mint condition" men har väldigt mycket personligt värde. Han förslog att jag skulle hitta delar och byta ut dom själv eller be någon hjälpa mig.  Det är därför jag vänder mig till detta forum.  Jag kan leta fram delarna själv såklart, men det är själv utförandet där min kunskap brister.

Drömmen skulle vara att ha den klar till den 10 Juni.  Vet att det är väldigt kort om tid.

saker som måste bytas:
framlampa, motorhuv, sidoskärm/framskärm höger. Stötfångare. Slå ut bucklor på bakre kofångare.

_Thor_
25 maj 2015 · 512 Inlägg

Jag vet ej om några hobby-mekar på detta forum kan göra ett proffsigt jobb som håller. Tänker främst på ev lackering.

Men om du hittar samtliga karossdelar som behövs för att fixa bilen så kanske du kan hitta en billig billackerare att snygga till resten.

Denna killen brukar ha grymma lackerings-jobb på uppfarten. http://www.wenncoart.com

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang