Bmw 523i e39 cigg utag fungerar inte

Robolismen
26 maj 2015 · 3 Inlägg

Tjenare! Har letat runt lite på internet vilken säkring som går till utaget, men hittar ingenting. Schemat som ligger i handskfacket är inte mycket till hjälp alls. Kollade också bak vid batteriet men hittar inga säkringar där heller? Antagligen är det bara säkringen som gått men om det inte är det, vad kan det då vara? Hade velat ha det att fungera eftersom jag kör min fm sändare där igenom. Är det någon som har en lösning på problemet?

Mack Forum- och sitemoderator
26 maj 2015 · 26 136 Inlägg

Hitta säkringen - den MÅSTE vara nånstans så lär dig tyda schemat eller köp dig en Haynesbok eller liknande - och undersök om denna är hel eller inte.
Det mig veterligen vanligaste felet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
26 maj 2015 · 1 152 Inlägg

Robolismen skrev:
Tjenare! Har letat runt lite på internet vilken säkring som går till utaget, men hittar ingenting. Schemat som ligger i handskfacket är inte mycket till hjälp alls. Kollade också bak vid batteriet men hittar inga säkringar där heller? Antagligen är det bara säkringen som gått men om det inte är det, vad kan det då vara? Hade velat ha det att fungera eftersom jag kör min fm sändare där igenom. Är det någon som har en lösning på problemet?

Har den fungerar innan? Annars har E39 lite problem med för korta adaptrar via cigguttaget tyvärr.

Säkringarna sitter bak vid batteriet, ovanför längst med väggen sitter det en smal plast bit med säkringar, tror det ska vara nr7 om jag inte missminner mig smile

Om inte det är fel på adapter eller på sändning så är det lödningen i själva uttaget som gett med sig, ny eller Beg sån kostar inte många 100lappar. (Ganska enkelt att byta)

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Robolismen
26 maj 2015 · 3 Inlägg

PITSTOP skrev:

Robolismen skrev:
Tjenare! Har letat runt lite på internet vilken säkring som går till utaget, men hittar ingenting. Schemat som ligger i handskfacket är inte mycket till hjälp alls. Kollade också bak vid batteriet men hittar inga säkringar där heller? Antagligen är det bara säkringen som gått men om det inte är det, vad kan det då vara? Hade velat ha det att fungera eftersom jag kör min fm sändare där igenom. Är det någon som har en lösning på problemet?

Har den fungerar innan? Annars har E39 lite problem med för korta adaptrar via cigguttaget tyvärr.

Säkringarna sitter bak vid batteriet, ovanför längst med väggen sitter det en smal plast bit med säkringar, tror det ska vara nr7 om jag inte missminner mig smile

Om inte det är fel på adapter eller på sändning så är det lödningen i själva uttaget som gett med sig, ny eller Beg sån kostar inte många 100lappar. (Ganska enkelt att byta)

Är de något en amatör kan göra tror du? Är inte så himla haj på allt det där än...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang