Audi 80 1,8s vet ej felet

bubbisen
26 maj 2015 · 8 Inlägg

hej har en audi 80 1,8s-89 å den har fungerat tidigare för några dagar sedan men eftersom jag inte tänkte mej för så glömde jag lyckligtvis att tanka (vart i andra tankar) haha men iaf idag så e den påfylld tank men den vill inte gå som den ska på någon växel utan den dör varje gång ja ska köra iväg å vid tomgång ligger den på dryga 1150/min å även så slår den lite då å då i självaste motorn, ja har kollat stiften, gnistor, luftfilter å den får även bensin med, har knappt någon kräm i batteriet utan måste ta hjälp av min andra bil med start kablar å byta batteri går inte för min renault megane ll -02 har lite för stort batteri så den iden funkar inte haha smile.

zekezeke Vila i frid, pappa..
26 maj 2015 · 517 Inlägg

Mycket oklar beskrivning. Har du ingen kräm i batteriet? Då har du ju felet där låter det som.

BMW 525i "ESS Tuning TS1" (2001)
bubbisen
26 maj 2015 · 8 Inlägg

så allt ja behöver e att ladda upp mitt audi batteri å sen så ska den funka normalt igen?

zekezeke Vila i frid, pappa..
26 maj 2015 · 517 Inlägg

bubbisen skrev:
så allt ja behöver e att ladda upp mitt audi batteri å sen så ska den funka normalt igen?

Nja, det vet jag inte om det till 100% löser problemet, men det är ju en bra start..

BMW 525i "ESS Tuning TS1" (2001)
zekezeke Vila i frid, pappa..
26 maj 2015 · 517 Inlägg

zekezeke skrev:

bubbisen skrev:
så allt ja behöver e att ladda upp mitt audi batteri å sen så ska den funka normalt igen?

Nja, det vet jag inte om det till 100% löser problemet, men det är ju en bra start..

edit: Jo, det KAN lösa problemet, men jag säger inte att det ÄR det som är felet.

BMW 525i "ESS Tuning TS1" (2001)
bubbisen
26 maj 2015 · 8 Inlägg

ok ja ska ladda batteriet nu på en gång å ja hör av mej om det löser mitt problem smile

caromania Forummoderator
28 maj 2015 · 9 296 Inlägg

Har inte den modellen den klassiska förgasarfotspackningen som brukar spricka? Klassiska symptom är att den dör och beter sig konstigt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
bubbisen
28 maj 2015 · 8 Inlägg

det var kopplings fel på tändspole kablarna och dött batteri men nu uppstod ett annat fel ja nyss upptäckt å de e att kylaren har skurit å kan jag göra en konstgjord kylning eller går det att köra utan kylning ?

Mack Forum- och sitemoderator
28 maj 2015 · 26 149 Inlägg

bubbisen skrev:
det var kopplings fel på tändspole kablarna och dött batteri men nu uppstod ett annat fel ja nyss upptäckt å de e att kylaren har skurit å kan jag göra en konstgjord kylning eller går det att köra utan kylning ?

En kylare skär inte..
Har den spruckit menar du?

Kylare är ganska bra att ha..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
bubbisen
28 maj 2015 · 8 Inlägg

det sprutar ut vatten ur motorn och även så har själva rullen på motorn slutat röra sig där vatten spottar ut å även så har den ca 1800 varv på tomgång.

fax110
28 maj 2015 · 344 Inlägg

Bild på vad rullen är och vart det sprutar vatten tack??

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 maj 2015 · 17 478 Inlägg

fax110 skrev:
Bild på vad rullen är och vart det sprutar vatten tack??

Ja, det vore bra. Överst sitter väl generator och möjligen kan man se vattenpumpen längre ner? Det hade ju varit en rimlig förklaring? Har du -TS- haft koll på tempmätaren i bilen?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
bubbisen
1 juni 2015 · 8 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/214/213501/213501-3afdd51210d7d4dbb6d49fd0b47ffb2f.jpg


såhär ser hjulet ut som krånglar å den drivs av drivremmens utsida å den sitter som 2:a uppifrån motorns alla hjul å efter att den började krångla vill bilen inte starta längre utan nu går bara start motorn runt men antänder inte bränslet å ja ska även kolla om någon säkring har gått å relän vet jag inte hur man ska kolla det om det e något fel å finns det även någon som har bild på vad reläna står för med, tack i förhand för hjälpen smile

Senast redigerat av bubbisen (1 juni 2015)

zekezeke Vila i frid, pappa..
1 juni 2015 · 517 Inlägg

det är ju ett löphjul som ser helt slut ut. Snurrar den ens?

BMW 525i "ESS Tuning TS1" (2001)
bubbisen
4 juni 2015 · 8 Inlägg

när motorn startade tidigare så nej den va helt stilla å såhär ser alla hjul ut å ja ska fixa så att hjulet har fri snurr om det så funkar vet ja inte alltså att motorn funkar utan den funktionen som den utför på motorn
https://www1.garaget.org/gallery/images/214/213501/213501-7ef903a13f8fb728063d0f5ad675ca12.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang