Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

666_Beast
28 maj 2015 · 1 863 Inlägg

Hur hittar man andra hojåkare att åka tillsammans med? Har inga vänner som kör hoj och har inte lust att gå med nån klubb.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Power-krille
28 maj 2015 · 672 Inlägg

666_Beast skrev:
Hur hittar man andra hojåkare att åka tillsammans med? Har inga vänner som kör hoj och har inte lust att gå med nån klubb.

haha! vet inte vad du har för hoj (och för böjelser) men det naturliga steget måste ju vara att starta en facebook grupp wink

"Väx inte upp! det är en fälla"
Goffen Administratör
28 maj 2015 · 2 974 Inlägg

https://www.facebook.com/groups/520709478068490/ sporthoj of sweden kan du ju testa med... stockholmsbaserad typ !

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
666_Beast
28 maj 2015 · 1 863 Inlägg

Har en Suzuki Bandit, nöjer mig med att glida omkring och se och uppleva saker. Facebook  har jag inte och tänker aldrig skaffa heller.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Victuhh
28 maj 2015 · 59 Inlägg

Goffen skrev:
Du får inte köra en hoj som haft ursprungseffekt över tillåten kw även om den blev strypt innan.... 99% säker

Ok vi ska ringa runt imorgon så vi är 100% så han inte köper en hoj för tusentals kronor i onödan. Vem bör kunna sånt här i första hand? Transportstyrelsen?

666_Beast
28 maj 2015 · 1 863 Inlägg

Nån här som åkt Mälarn Runt?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Goffen Administratör
28 maj 2015 · 2 974 Inlägg

666_Beast skrev:
Har en Suzuki Bandit, nöjer mig med att glida omkring och se och uppleva saker. Facebook  har jag inte och tänker aldrig skaffa heller.

Fast det är betydligt mindre sporthojar än vanliga hojar på den sidan... Massor med nakenhojar och touringhojar osv men vill du inte in där blir det ju inte lätt...

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Power-krille
28 maj 2015 · 672 Inlägg

Goffen skrev:

666_Beast skrev:
Har en Suzuki Bandit, nöjer mig med att glida omkring och se och uppleva saker. Facebook  har jag inte och tänker aldrig skaffa heller.

Fast det är betydligt mindre sporthojar än vanliga hojar på den sidan... Massor med nakenhojar och touringhojar osv men vill du inte in där blir det ju inte lätt...

det är ju inte så tokigt att tuffa runt lite själv, kan ju vara jäkligt trivsamt smile  och hitta mc-vänner bara sådär
kan ju vara lite marigt.
mälaren runt har jag aldrig åkt, men kanske har funderat både en o två gånger, men nu förtiden  bor jag lite avsides så troligen blir det aldrig av.

"Väx inte upp! det är en fälla"
666_Beast
28 maj 2015 · 1 863 Inlägg

Absolut inte så tokigt att åka runt själv men det skulle vara kul att vara flera nån gång.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Mervolic Yawn...
30 maj 2015 · 3 151 Inlägg

666_Beast skrev:
Nån här som åkt Mälarn Runt?

Jag har åkt en gång, det var riktigt kul. Dock inte lika roligt när varannan "HD-åkare" ska ut i skogen så fort det kommer en snäv sväng....så håll dig i täten så slipper du bry dig. roll

Senast redigerat av Mervolic (30 maj 2015)

666_Beast
30 maj 2015 · 1 863 Inlägg

Mervolic skrev:

666_Beast skrev:
Nån här som åkt Mälarn Runt?

Jag har åkt en gång, det var riktigt kul. Dock inte lika roligt när varannan "HD-åkare" ska ut i skogen så fort det kommer en snäv sväng....så håll dig i täten så slipper du bry dig. roll

Är det bara att åka dit eller måste man anmäla sig först nånstans?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
jaka54
30 maj 2015 · 5 719 Inlägg

Hej!
Har åkt Mälaren runt ett flertal gånger! Ingen anmälan! Samlingen är som vanligt vid Pampas marina i Solna.

https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191993/191993-936e546f655f41a2b29c58304da07481.jpg
Honda "Pan-European"1300 STA

Mervolic Yawn...
1 juni 2015 · 3 151 Inlägg

666_Beast skrev:

Mervolic skrev:

666_Beast skrev:
Nån här som åkt Mälarn Runt?

Jag har åkt en gång, det var riktigt kul. Dock inte lika roligt när varannan "HD-åkare" ska ut i skogen så fort det kommer en snäv sväng....så håll dig i täten så slipper du bry dig. roll

Är det bara att åka dit eller måste man anmäla sig först nånstans?

Var många år sen, men då var det ingen anmälan i alla fall!

ahl_86
7 juni 2015 · 65 Inlägg

Bytte bort min ER6 i förra veckan mot en Honda CBR600F, idag blev det en tvätt och lite polering samt vaxning smile

Beställt lite tillbehör som borde komma i veckan bl.a. Akrarör istället för det dassiga GPR som sitter på nu tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103180/103180-4b7f50683001ce5a6bdc38e4426eaeb9.jpg

666_Beast
7 juni 2015 · 1 863 Inlägg

ahl_86 skrev:
Bytte bort min ER6 i förra veckan mot en Honda CBR600F, idag blev det en tvätt och lite polering samt vaxning smile

Beställt lite tillbehör som borde komma i veckan bl.a. Akrarör istället för det dassiga GPR som sitter på nu tongue

http://www1.garaget.org/gallery/images/104/103180/103180-4b7f50683001ce5a6bdc38e4426eaeb9.jpg

Tjusig, hur är den att köra gentemot er6:an? Funderar på att skaffa en er6:a.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
ahl_86
7 juni 2015 · 65 Inlägg

666_Beast skrev:
Tjusig, hur är den att köra gentemot er6:an? Funderar på att skaffa en er6:a.

Tackar, den känns bra mycket större (vilket också var största orsaken till bytet), kawasakin kändes väldigt liten och då är jag ändå ingen jätte med mina 183 cm men kändes som jag var minst 1dm för lång för den, såg inte så bra i speglarna på den t.ex.

Har inte hunnit köra så mycket på slingrigare vägar med den ännu men den känns helt klart mer stabil, mindre turbulens pga. kåpan. Mycket mer "hänga på styret" men ändå inte obekvämt. Nästan helt vibrationsfritt då det är radfyra samt att den drar bra mycket bättre då det skiljer ca. 30 häst.

Sen inte att glömma kvalitetsintrycket och byggkvalité gör att ER6 känns som en kinescykel i jämförelse tongue

666_Beast
7 juni 2015 · 1 863 Inlägg

ahl_86 skrev:

666_Beast skrev:
Tjusig, hur är den att köra gentemot er6:an? Funderar på att skaffa en er6:a.

Tackar, den känns bra mycket större (vilket också var största orsaken till bytet), kawasakin kändes väldigt liten och då är jag ändå ingen jätte med mina 183 cm men kändes som jag var minst 1dm för lång för den, såg inte så bra i speglarna på den t.ex.

Har inte hunnit köra så mycket på slingrigare vägar med den ännu men den känns helt klart mer stabil, mindre turbulens pga. kåpan. Mycket mer "hänga på styret" men ändå inte obekvämt. Nästan helt vibrationsfritt då det är radfyra samt att den drar bra mycket bättre då det skiljer ca. 30 häst.

Sen inte att glömma kvalitetsintrycket och byggkvalité gör att ER6 känns som en kinescykel i jämförelse tongue

Du har inte möjligtvis kört en Honda vfr800? Suttit och kollat på en sån också.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
ahl_86
7 juni 2015 · 65 Inlägg

666_Beast skrev:
Du har inte möjligtvis kört en Honda vfr800? Suttit och kollat på en sån också.

Nej tyvärr inte, har bara sett en sån inne på Lelles i Uppsala och de är ju fina att titta på iaf. wink

666_Beast
8 juli 2015 · 1 863 Inlägg

Nån här som har eller vet nåt om Barracuda slip ons? Funderar på att beställa ett sånt till hojen.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Racso Dr Snuggles
9 juli 2015 · 956 Inlägg

Hade ett sånt slipon på min gamla ninja.
Helt ok ljud och gick igenom besiktningen utan insats i!
Dock så var passformen inte helt 100, fick fila lite för att få på skiten.
Men trevligt ljud som sagt för små pengar!

http://www.ladda-upp.se/tumnagel/opujxyfcxpakw/

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang