Mazda RX7 Ny setup 2018

Mazda RX7 FD3S
  • 106 Följare
  • 145 081 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 november 2019
Wolf_ Tårtbitsracing
8 april 2015 · 136 Inlägg

nu va min med mappad då... allt gick fint i bänken.. men väl ute på gatan så ville han släcka stiften då min insugstemp sjunk lågt med V-mount... men vi gick inte högre än 1,3 bar denna gång...
men våra bilar vart rätt jämbördiga smile

din(grön o rosa) mot min(blå o orange) kurva.. smile
http://www.mazdaklubben.com/images/upload/IMG_7475.jpg

Senast redigerat av Wolf_ (8 april 2015)

/WOLF
Mazda RX-7
Mazda MX-6 "Rödingen" (1993)
Suzuki Swift Sport "Zc33s" (2018)
sk0rpan
8 april 2015 · 301 Inlägg

Wolf_ skrev:
nu va min med mappad då... allt gick fint i bänken.. men väl ute på gatan så ville han släcka stiften då min insugstemp sjunk lågt med V-mount... men vi gick inte högre än 1,3 bar denna gång...
men våra bilar vart rätt jämbördiga smile

din(grön o rosa) mot min(blå o orange) kurva.. smile
http://www.mazdaklubben.com/images/upload/IMG_7475.jpg

satan va lika:) asså du kör v mount. har funderingar på att göra det med , är det stor skillnad eller??

Mazda RX-7 (1994)
Wolf_ Tårtbitsracing
8 april 2015 · 136 Inlägg

sk0rpan skrev:

Wolf_ skrev:
nu va min med mappad då... allt gick fint i bänken.. men väl ute på gatan så ville han släcka stiften då min insugstemp sjunk lågt med V-mount... men vi gick inte högre än 1,3 bar denna gång...
men våra bilar vart rätt jämbördiga smile

din(grön o rosa) mot min(blå o orange) kurva.. smile
http://www.mazdaklubben.com/images/upload/IMG_7475.jpg

satan va lika:) asså du kör v mount. har funderingar på att göra det med , är det stor skillnad eller??

Håller temperaturerna som en nunna håller oskulden 😂😂😂😂

/WOLF
Mazda RX-7
Mazda MX-6 "Rödingen" (1993)
Suzuki Swift Sport "Zc33s" (2018)
sk0rpan
8 april 2015 · 301 Inlägg

Wolf_ skrev:

sk0rpan skrev:

Wolf_ skrev:
nu va min med mappad då... allt gick fint i bänken.. men väl ute på gatan så ville han släcka stiften då min insugstemp sjunk lågt med V-mount... men vi gick inte högre än 1,3 bar denna gång...
men våra bilar vart rätt jämbördiga smile

din(grön o rosa) mot min(blå o orange) kurva.. smile
http://www.mazdaklubben.com/images/upload/IMG_7475.jpg

satan va lika:) asså du kör v mount. har funderingar på att göra det med , är det stor skillnad eller??

Håller temperaturerna som en nunna håller oskulden 😂😂😂😂

hahaha gött, då får jag fundera på om man orkar fixa det snart eller om man ska vänta till vintern smile

Mazda RX-7 (1994)
sk0rpan
10 maj 2015 · 301 Inlägg

vart och busat lite så blir lite film smile

fick lite wheelhop så växla lite för tidigt men gött endå smile och detta är givetvis på inhägnat område och det är inte jag som kör wink
https://www.youtube.com/watch?v=qVNhilMTNS4

camaro gen5 vart inga problem att åka ifrån iaf smile
https://www.youtube.com/watch?v=OVGCchaWN8U

Mazda RX-7 (1994)
Wolf_ Tårtbitsracing
11 maj 2015 · 136 Inlägg

inte alls avis!! mad  sjukt less på mina misständinngar som ja fortfarande jagar orsak till...

/WOLF
Mazda RX-7
Mazda MX-6 "Rödingen" (1993)
Suzuki Swift Sport "Zc33s" (2018)
Rovers
11 maj 2015 · 752 Inlägg

Den ser ut att röra på sig fiiint..

Tråkigt att det fortfarande strular för dig wolf. Problem med kabelhärvan kanske?

BMW 750i "Direktören" (1995)
BMW 735d "Dieseln" (1978)
Mazda RX-7 "20B" (1995)
MartZink
11 maj 2015 · 110 Inlägg

Den verkar gå fint! Roligt, vi vill ha mer klipp (och videos) wink

sk0rpan
12 maj 2015 · 301 Inlägg

ja den rör sig hyfsat, men har ju redan vant mig  sadsadsad
måste ha meer moos nu!! haha blir till att skaffa lågkomps rotorer osv.

ska snacka med jörgen en dag och börja förbereda lite (ska sälja camaron först, den ska få finansiera pollarna till 7an) dock blir det tidigast till vintern, kanske tillomed vintern 2016, vi får se lite grann (ska va pappa ledig snart så måste hamstra lite cash)

ska också berätta att jag vart nära på att sälja bilen! fick ett riktigt bra bud på 120k men kunde inte släppa den haha smile

och till sist vill jag säga att det blir fler filmer!! ska skaffa egen go pro tänkte jag så det blir nog bra smile

Senast redigerat av sk0rpan (12 maj 2015)

Mazda RX-7 (1994)
sk0rpan
12 maj 2015 · 301 Inlägg

Wolf_ skrev:
inte alls avis!! mad  sjukt less på mina misständinngar som ja fortfarande jagar orsak till...

asså har du fått mina misständningar nu?? fyfan! det är ju riktigt seegt

Mazda RX-7 (1994)
Wolf_ Tårtbitsracing
15 maj 2015 · 136 Inlägg

Tony, jo d ör nästa bov som ska kollas upp, dock sker d mest när man kört en hård repa, första repan går alltid bra. Ter sig vara lite halvt värmerelaterat... Men kan lika görna va att man lödde ihop motorjordskabeln till spolen med den som ska till minus på batteriet...

Ja john d suger regält, vad strulade i ditt fall?

/WOLF
Mazda RX-7
Suzuki Swift Sport "Zc33s" (2018)
Mazda MX-6 "Rödingen" (1993)
sk0rpan
15 maj 2015 · 301 Inlägg

Wolf_ skrev:
Tony, jo d ör nästa bov som ska kollas upp, dock sker d mest när man kört en hård repa, första repan går alltid bra. Ter sig vara lite halvt värmerelaterat... Men kan lika görna va att man lödde ihop motorjordskabeln till spolen med den som ska till minus på batteriet...

Ja john d suger regält, vad strulade i ditt fall?

troligtvis nån störning från nån kabel eller så, apexi hade ju inte filter för sånt.. bytt ju bara sprut så funkade det kanon smile

Mazda RX-7 (1994)
Wolf_ Tårtbitsracing
16 maj 2015 · 136 Inlägg

Kör haltech så bör funka 😁

/WOLF
Mazda RX-7
Mazda MX-6 "Rödingen" (1993)
Suzuki Swift Sport "Zc33s" (2018)
sk0rpan
26 maj 2015 · 301 Inlägg

jag fick go pro av tjejjen smile här är resultatet :  http://youtu.be/QSF8X4CS_Ic

Mazda RX-7 (1994)
Squidspeed #GoodToBeBad
27 maj 2015 · 856 Inlägg

Mkt bra dedär.. smile

gzon
27 maj 2015 · 50 Inlägg

Haha Härligt att den används. smile Tror du SBP blev impade när de kom till jobbet dagen efter? tongue

//Martin
Gzon Tuning AB
Mazda RX-7 "Pro Street TAnu Winner 2016" (1987)
sk0rpan
28 maj 2015 · 301 Inlägg

Naa men jag tänkte ju att jag skulle prova bilen och kameran lite, så bilprovningen kändes som ett vettigt alternativ smile ska fixa logg till dig snart med har inget batteri i datan och söpet bort kabeln såå jag måste hitta den först smile

Senast redigerat av sk0rpan (30 maj 2015)

Mazda RX-7 (1994)
MartZink
28 maj 2015 · 110 Inlägg

Ser ut att spinna på fint! Spåren uppskattas säkert av någon wink

sk0rpan
30 maj 2015 · 301 Inlägg

MartZink skrev:
Ser ut att spinna på fint! Spåren uppskattas säkert av någon wink

spinner gör den iaf...men nu är däcken slut igen... sad tur att skatteåterbäringen kommer snart smile det kommer för övrigt komma en riktigt grym film i höst sen vi va och filmade lite idag jag, kong(evotre här på gorg) och emil(TurboEmil här på gorg) fick tll några riktigt grymma sekvenser iaf smile

Mazda RX-7 (1994)
sk0rpan
22 september 2015 · 301 Inlägg

nu kommer man snart igång med pysslandet igen! mkt fram o tillbaka om jag skulle sälja.. men det blir inte så!
pärlan får stanna.

för er som undrar är det så att jag har köpt hus och saknade lite till insatsen.. så bilen hängde löst ett tag, men det löste sig smile så nu blir den kvar big_smile

dock rök hela trimbudgeten.. skulle blivigt motorbygge egentligen.. men hus är viktigare och nytt garage är inte fy skam! så i år blir det bara att fixa alla krigsskador som blivit i sommar.. (jävla farthinder!!) spräckt skärmarna båda sidor fram efter att fronten hälsa på ett farthinder ganska rejält..

fronten klarade sig med lite trasiga fästen och mindre lackskador undertill.. så det är ju gött iaf smile
för övrigt vill jag lacka om den.. men allt beror på hur det blir med skatteåterbäringen i norge och nu ska man vara pappa ledig okt - januari så cashflow finns inte nu direkt.. sad

jaja vi får väl se vad som bjuds denna vinter smile

mvh

Mazda RX-7 (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang