Bmw e46 Airbag-lampa lyser konstant!

PerssonRobert
10 juni 2015 · 3 Inlägg

Tjena, nu är det så att airbaglampan har börjat lysa i min e46.
Lämnade in bilen på en verkstad (ingen bmw-verkstad) i hopp om att dom skulle kunna lösa det, men när dom försöker felsöka så får dom ingen kontakt med airbagen.
Det funkar att nollställa/söka andra felkoder, men airbagen får dom ingen kontakt med.
Det är även så att airbaglampan lyser konstant från att jag vrider på nyckeln, alltså "blinkar" den inte till som den brukar göra förklarade dom för mig.
Dom hittade inte heller någon 20-pin under huven, utan körde bara med 16-pin under ratten..
Dom visste inte riktigt hur jag ska ta mig vidare med detta..
Någon som haft något liknande problem?
Någon som kan hjälpa mig?sad

NIzmO Ollikkala Racing
13 juni 2015 · 1 724 Inlägg

Alla småverkstäder har inte datorer som klarar t.ex airbag system, ABS mm.

Prova en annan verkstad som faktiskt klarar att läsa felkoderna, vanligast är dock sensormattan i passagerarsätet.

- Time Attack -
Bimm
13 juni 2015 · 79 Inlägg

Jag har faktiskt haft det problemet på min förra e46. Felet låg i bältespännaren. Jag köpte en ny sladd på bavaria Stockholm som man kopplade under stolen (passagerarsätet). Jag minns inte vad det var för sladd men minns att jag frågade reservdelssäljaren vilken sladd (Till bältesspännaren) som det såldes mest av. OBS, kunde läsa av detta med en OBD-läsare så pröva en annan verkstad innan du köper något.

BMW M3 "E90 competition package" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang