Bakaxelbyte 940 LTT

Jaderlof
15 juni 2015 · 62 Inlägg

Säkert fel ställe att ställa en fråga men jag tror det blev rätt!

Min bakaxel börjar att ge sig och det är dags att köpa en ny sådan, nu snabbt undrar jag bara vilken utväxling jag ska ha? Ska jag ha hög eller låg? En bilmekaniker tyckte att 3.31 var bra och lät som den jag hade. Min ligger ungefär på 3000 varv i 120km/h vilket jag tycker är underbart så vilken bakaxel ska jag ha för att nå samma? Tack Mvh Jaderlof!

siiimooon Påstängd
16 juni 2015 · 1 194 Inlägg

Ja 3.31 är nog det du ska köra på. Inte högre än 3.54 iaf, jag har 3.73 och det varvar ganska friskt, men å andra sidan går de rätt fort dom första växlarna..

Jaderlof
16 juni 2015 · 62 Inlägg

siiimooon skrev:
Ja 3.31 är nog det du ska köra på. Inte högre än 3.54 iaf, jag har 3.73 och det varvar ganska friskt, men å andra sidan går de rätt fort dom första växlarna..

Okej! Kollade dessutom på en 3.31 på skroten närmast mig och där stod det defekta sköldar. Spelar det någon roll eller är jag helt ute och cyklar?

siiimooon Påstängd
16 juni 2015 · 1 194 Inlägg

Jaderlof skrev:

siiimooon skrev:
Ja 3.31 är nog det du ska köra på. Inte högre än 3.54 iaf, jag har 3.73 och det varvar ganska friskt, men å andra sidan går de rätt fort dom första växlarna..

Okej! Kollade dessutom på en 3.31 på skroten närmast mig och där stod det defekta sköldar. Spelar det någon roll eller är jag helt ute och cyklar?

Bromssköldarna? Dom kan du skita i, men visst är det trevligt att ha hela såna. smile

Jaderlof
16 juni 2015 · 62 Inlägg

siiimooon skrev:

Jaderlof skrev:

siiimooon skrev:
Ja 3.31 är nog det du ska köra på. Inte högre än 3.54 iaf, jag har 3.73 och det varvar ganska friskt, men å andra sidan går de rätt fort dom första växlarna..

Okej! Kollade dessutom på en 3.31 på skroten närmast mig och där stod det defekta sköldar. Spelar det någon roll eller är jag helt ute och cyklar?

Bromssköldarna? Dom kan du skita i, men visst är det trevligt att ha hela såna. smile

Mjo men när det är akut så spelar de väl inte direkt en större roll big_smile
Nae men tack så mycket för hjälpen då! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang