Renovering av fälgar i Göteborg?

nino
1 juli 2015 · 11 Inlägg

Tjena! Jag undrar om någon vet vad det finns för verkstäder i Göteborg som renoverar fälgar.

Har varit i kontakt med fälgfixarn i högsbo men dom kan inte renovera mina fälgar utan att få kanter på dom (antar att dom har för gamla maskiner). Jag är ute efter någon som kan renovera fälgar så att dom nästan blir i original skick.


Vet att fälgfixarna i helsingborg ska vara grymma men har inte lust att åka så långt när det borde finnas grymma renoverare här i Göteborg eller runt om.

Väldigt tacksam för era svar.


Mvh nino

Szummi
2 juli 2015 · 268 Inlägg

Vet att dom inte ligger i Göteborg men felga.se gör annars underverk. Dom ligger i Alvesta så det är ju lite närmare än Helsingborg. Och man kan skicka fälgarna till dom om man kommer överrens om det med dom.

nino
2 juli 2015 · 11 Inlägg

Tack szummi för ditt svar.

Hade helst velat lämna in hela bilen här  i Göteborg eller i närheten så jag slipper palla upp den. Har heller inga reservdäck som jag kan montera på sålänge.

it_mutt Avstängd
2 juli 2015 · 10 388 Inlägg

Szummi skrev:
Vet att dom inte ligger i Göteborg men felga.se gör annars underverk. Dom ligger i Alvesta så det är ju lite närmare än Helsingborg. Och man kan skicka fälgarna till dom om man kommer överrens om det med dom.

Inte för att vara "sån", men under vilka förutsättningar är det närmare till Alvesta från GBG än till Hbg?


- - - - -


Fälgfixarn finns väl i VF?

- - Edit - -

Missade att du redan varit i kontakt med Fälgfixarn, my bad.

Senast redigerat av it_mutt (2 juli 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
nino
4 juli 2015 · 11 Inlägg

inga problem smile ingen som vet mer ställen?

-Aventador-
4 juli 2015 · 14 Inlägg

Måste fälgarna riktas, svarvas eller svetsas?
om det bara är blästring och lack så
vänder man sej först till SRIAB i Kungälv som sysslar med avlackering och blästring
sedan tar man fälgarna med sej ner till röda-sten och GUSON industri för pulverlack
om det är reparationer som krävs så är mej veterligen fälgfixaren i Högsbo ganska ensam i Göteborg på detta

nino
5 juli 2015 · 11 Inlägg

-Aventador- skrev:
Måste fälgarna riktas, svarvas eller svetsas?
om det bara är blästring och lack så
vänder man sej först till SRIAB i Kungälv som sysslar med avlackering och blästring
sedan tar man fälgarna med sej ner till röda-sten och GUSON industri för pulverlack
om det är reparationer som krävs så är mej veterligen fälgfixaren i Högsbo ganska ensam i Göteborg på detta

Antar att det är svetsning och sen svarvning då det är kantstötningar som behöver fixas

WolframU skrev:

-Aventador- skrev:
Måste fälgarna riktas, svarvas eller svetsas?
om det bara är blästring och lack så
vänder man sej först till SRIAB i Kungälv som sysslar med avlackering och blästring
sedan tar man fälgarna med sej ner till röda-sten och GUSON industri för pulverlack
om det är reparationer som krävs så är mej veterligen fälgfixaren i Högsbo ganska ensam i Göteborg på detta

2 gator bort finns Pulverteknik, dom har både glas och sandbläster, och gör pulverlackeringen under samma tak.
Av bekvämlighetsskäl borde det bli enklare.

Hur som helst så har jag svårt att se att någon av firmorna skulle vilja ha en hel bil, dom brukar sällan vilja ha mer än fälgarna, helst utan däck på.

Vad är det för fälgar, och vad är det som behöver göras?
Frändefors Mekaniska ligger precis innan du kör in i Frändefors "by", ca 10 mil från Göteborg, ring dom och hör.
http://www.frandeforsmekaniska.se/reparation.html

Ska kolla lite med dom det var inte allt för långt.

Det är dom fälgarna jag har på signaturen och det är endast kanstötningar som behöver fixas. I värsta fall får jag försöka få av dom på något sätt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang