Fjellner skrev:
tkd_rille skrev:
Fjellner skrev:
Oavsett vad folk säger så är Volvo enklare att få tag på delar till i Sverige, finns garanterat en drös med 740 på närmsta skrot.
Du slipper pröjsa frakter, hålla på med google translate och passa tider för att en firma kommer och levererar grejer.
Dessutom är en 740 extremt lättskruvad, utan tvekan mer lättskruvad än en E39 oavsett vad någon säger, en 740 är lite som att bygga LEGO..
Bästa bilen att skruva med är 740, bästa bilen att köra är BMW.Vänta nu.
Frakterna är billiga. Alla delar jag köpt har jag sparat minst halva priset inkl frakt jämfört med svenska priser.
Att lägga 5 minuter på google translate är ju inte jobbigt.
Passa tider för leverans ???????
Jag har aldrig kunnat ta emot när en transport ringer mig, de har alltid lämnat till ett ombud så jag kan hämta ut de när jag hinner.
Han får väl prova båda bilarna för att få sin uppfattning om vilken bil han tycker är roligast. Har man inte tummen mitt i näven så är ingen av bilarna svåra eller lätta.
Så de är bara undanflykter att tycka de är jobbigt att kladda med import Innan jag själv började importera alla dyrare delar så trodde jag med att de var komplicerat.
Gissa själv vad bromsar kostar till tex chrysler 300m. Hade jag inte haft tyskland hade jag varit bankrutt.Men ärligt, hur mycket saker är billigare till en E39 än till en gammal rödblockare?
Och hur mycket kunskap finns inte i Sverige om gamla Volvos?
Jag har beställt grejer från USA, Tyskland, UK, Lettland osv så jag vet hur det är, det ÄR drygare att hålla på och beställa grejer än att åka och köpa dom på närmaste bildemo.
Jag gillar BMW och speciellt E39, men för att lära sig skruva tycker jag en gammal Volvo är helt rätt.
Ärligt talat är de inte jobbigt ens att beställa. Min åsikt är att Volvon är grymt tråkig. Så av dessa valen är de lätt.