Mobilspelet "Clash of clans" för android. Någon som spelar?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 november 2013 · 17 380 Inlägg

Laddade ner detta gratisspel på inrådan av min äldsta son i lördags. För oss som är lite äldre påminner det om Settlers. Någon som spelar? Jag har skapat en "Clan" som heter "Gorgsweden" Välkommen att joina...

Spelet är ett strategispel. Bygg en by och se till att den är försvarad mot angripare som finns online. 2 dygns försvar finns inbyggt. Anfaller man någon onlline kan man tjäna stora "pengar"

DS

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Isaksson5 Ungdoms Räser
18 november 2013 · 425 Inlägg

Faktiskt så spelar jag det då och då. Inte hunnit "bygga upp" Klantornet för att gå med andra klaner. Men helt klart ett roligt tidsfördriv smile

-Mackan- Fire And Silk
22 november 2013 · 2 254 Inlägg

Hittar inte din clan smurfen smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 november 2013 · 17 380 Inlägg

-Mackan- skrev:
Hittar inte din clan smurfen smile

Ne. Är med i ungarnas klan "fredagsmys" istället...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
DS-R
17 juli 2014 · 1 Inlägg

Tjeena, jag spelar, skitkul spel. Joina min clan, " DS-R " vi har några "starka" Spelare. ;-)

BMW 328 I "M-Style Red Edition" (1995)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 juli 2014 · 17 380 Inlägg

DS-R skrev:
Tjeena, jag spelar, skitkul spel. Joina min clan, " DS-R " vi har några "starka" Spelare. ;-)

Tror jag hittade den. Vilken spelare är du? Ska joina. Bara säga till ungarna att jag går ur deras några veckor iaf...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
norrut
31 maj 2015 · 24 Inlägg

Enda tråden om spelet här när jag sökt, så fortsätter i den. smile

Spelar ni fortfarande? Behöver en ny klan.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
31 maj 2015 · 17 380 Inlägg

norrut skrev:
Enda tråden om spelet här när jag sökt, så fortsätter i den. smile

Spelar ni fortfarande? Behöver en ny klan.

Jag har lagt ner. Sorry.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
norrut
31 maj 2015 · 24 Inlägg

Okej synd. smile

bronco_z
1 juni 2015 · 604 Inlägg

Är du lvl 80+ och har bågar 6+ är du välkommen till the swedes cw

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!
norrut
2 juni 2015 · 24 Inlägg

Nä är inte där än smile

norrut
11 juni 2015 · 24 Inlägg

Jag hittade till slut en svensk klan. smile

Tribbe SAAB♥SUBARU
5 juli 2015 · 1 636 Inlägg

Älskar detta spelet, det är dock både för android och ios användare. Jag är med i en Svensk klan där jag känner de flesta, vi tar gladeligen emot spelare då vi vill börja kriga. Vi bytte nyss namn till ett svenskare då det var mest indier som joina och gick ur hela tiden... nu heter vi Vikingabröder
Ni som varit med lite längre och krigar, är det något man ska tänka på? Några gubbar man ska uppgradera före de andra i labbet?

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
norrut
6 juli 2015 · 24 Inlägg

Town Hall är det sista man ska uppgradera, allt annat ska vara på max innan man går vidare.
Bäst är nog ha så hög Clan Castle.

Uppdatera i första hand gubbarna du använder mest.

CoC Wiki har varit användbar för mig. http://clashofclans.wikia.com/wiki/Clash_of_Clans_Wiki

Vad jag kan komma på just nu smile

Tribbe SAAB♥SUBARU
6 juli 2015 · 1 636 Inlägg

Okej, jag tänkte mest på vad man ska tänka på när man ska kriga. Är annars 1-2 veckor ifrån th9

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
aha_100
6 juli 2015 · 535 Inlägg

Tribbe skrev:
Älskar detta spelet, det är dock både för android och ios användare. Jag är med i en Svensk klan där jag känner de flesta, vi tar gladeligen emot spelare då vi vill börja kriga. Vi bytte nyss namn till ett svenskare då det var mest indier som joina och gick ur hela tiden... nu heter vi Vikingabröder
Ni som varit med lite längre och krigar, är det något man ska tänka på? Några gubbar man ska uppgradera före de andra i labbet?

Kul med svensk klan, joinade den nyss också smile

Tribbe SAAB♥SUBARU
7 juli 2015 · 1 636 Inlägg

Att byta namn gjorde stor skillnad för oss. Bara igår ramlade det in 20 spelare. Tyvärr har vi fått med många 10-14 åringar. Men de kan ju spela de med iaf en del av dom. Men dom verkar älska att spamma sönder chatten. Vi får väll leva med det, de ska väll iaf få en chans tycker jag. Vad är ditt användarnamn på spelet aha_100? Jag har samma här som där.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
aha_100
7 juli 2015 · 535 Inlägg

Tribbe skrev:
Vad är ditt användarnamn på spelet aha_100? Jag har samma här som där.

heter mjaadtm där smile

Senast redigerat av aha_100 (7 juli 2015)

norrut
10 juli 2015 · 24 Inlägg

I krig använder jag bara drakar lv3. I cc har jag haft en gång ballonger lv6. smile

Klanen jag varit nu i ett tag heter ångest. Det går väldigt bra, vinner oftast i krig. Vi vinner mer än förlorar. Bara trevligt folk där. smile

Tribbe SAAB♥SUBARU
24 februari 2017 · 1 636 Inlägg

Vi är bara 2 aktiva spelare kvar just nu i Vikingabröder men vi ger inte upp, kör fortfarande krig, always konstigt nog vinner vi runt hälften fast vi bara är två aktiva. Vi vill inte byta klan då vi nått nivå 9. Så skulle inte skada med lite nya spelare som är sugna på att kriga. Th och erfarenhet spelar ingen roll man gör det man kan helt enkelt. Hoppas vi ses, söker ni till klanen skriv något ord på svenska, annars trycker nog någon av oss på decline.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang