Parkeringsskada - Vad Gäller Egentligen Enligt Lag?

KHRacing
23 mars 2010 ·

HalfShell skrev:
Ord mot ord, så en polisnmälan lär inte hjälpa. Något som däremot skulle hjälpa är en kniv mot lack runt om och däck.

inte ord mot ord då ett vittne finns, & hur smart är du som uppmuntrar till brott på ett öppet forum ?

HalfShell
24 mars 2010 · 162 Inlägg

KHRacing skrev:

HalfShell skrev:
Ord mot ord, så en polisnmälan lär inte hjälpa. Något som däremot skulle hjälpa är en kniv mot lack runt om och däck.

inte ord mot ord då ett vittne finns, & hur smart är du som uppmuntrar till brott på ett öppet forum ?

Ord mot ord, även om vittne finns. Man måste skriva en skadeanmälan vid tidpunkten incidenten sker, inte senare. Jag har varit med om denna situationen innan, då gick han som repade hela sidan på en bekants bil fri, som sagt, ord mot ord.

Hur smart är du som talar före du tänker?

EDIT: Bra att det löste sig, för hade du polisanmält det hade det inte kommit någon vart (talar utifrån egen erfarenhet, klart resultat kan skilja dock)

Senast redigerat av HalfShell (24 mars 2010)

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up
Christian9-5
25 mars 2010 · 50 Inlägg

Hallå ja!

Ville bara säga att ägaren till den bil som skadat min ringde idag.
Han ville först inte betala någonting och menade att det inte var med avsikt och han hade inte ens märkt att han hade slagit i min dörr och att jag minsann inte kunde bevisa att det verkligen var han som skadat min bil. Enligt honom var parkeringsskador något man som bilägare fick leva med. Det är sånt som händer, menade han.

Men, efter en tids diskussion (vass sådan) och efter att jag förklarade att jag hade ett vittne gick han äntligen med på att betala för skadan! MEN DET SATT LÅÅÅÅÅÅÅNGT INNE!
Skam den som ger sig!

Det känns bra att det löste sig och imorgon ska bucklan bort och ny lack på!
SWEET! big_smile

Ha det bra och tack för stödet!

volvo-racer
26 mars 2010 · 724 Inlägg

fan va nice att det löste sig smile hoppas det inte blir för mkt färg skiftning på bilen.

Funkiee Saab älskare!
26 mars 2010 · 4 597 Inlägg

Jag tycker endå du ska anmäla honom till polisen för smitning! Såna där idioter ska fan straffas direkt!

Skönt endå att skadan ska fixas!

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
steven86
27 mars 2010 · 91 Inlägg

man kan fan inte pakera nu för tiden mellan 2 bilar utan att få en buckla.... jag parkerar alltid längst ut, så långt jag kan komma ifrån alla bilar!

Christian9-5
27 mars 2010 · 50 Inlägg

steven86 skrev:
man kan fan inte pakera nu för tiden mellan 2 bilar utan att få en buckla.... jag parkerar alltid längst ut, så långt jag kan komma ifrån alla bilar!

Hehe! Kul att du säger det! Jag har också börjat parkera allra längst ut. Till och med på själva linjen så att det blir maximalt med utrymme till bilen bredvid.
Helt sjukt att man måste göra det för att hålla bilen hel och fin.
Tänk om alla bara haft respekt för varandras saker och ting...men NEJ! ICKE!

Tänkte bygga en parkerings-fail-safe Saab 9-5:a helt i pansar bara för att jävlas!
Med en totalvikt på cirkus 5 ton och decimetertjockt pansar hade det faaan varit helt omöjligt
att parkeringsskada skiten!
En buckla?
Be my guest!

Det hade nog lärt en del människor om hur de ska öppna sina förbannade dörrar...eller inte.

steven86
30 mars 2010 · 91 Inlägg

Christian9-5 skrev:

steven86 skrev:
man kan fan inte pakera nu för tiden mellan 2 bilar utan att få en buckla.... jag parkerar alltid längst ut, så långt jag kan komma ifrån alla bilar!

Hehe! Kul att du säger det! Jag har också börjat parkera allra längst ut. Till och med på själva linjen så att det blir maximalt med utrymme till bilen bredvid.
Helt sjukt att man måste göra det för att hålla bilen hel och fin.
Tänk om alla bara haft respekt för varandras saker och ting...men NEJ! ICKE!

Tänkte bygga en parkerings-fail-safe Saab 9-5:a helt i pansar bara för att jävlas!
Med en totalvikt på cirkus 5 ton och decimetertjockt pansar hade det faaan varit helt omöjligt
att parkeringsskada skiten!
En buckla?
Be my guest!

Det hade nog lärt en del människor om hur de ska öppna sina förbannade dörrar...eller inte.

Ojoj det skulle vara något big_smile

jag parkerar aldrig mellan 2 bilar, finns det ingen parkering så hittar jag alltid en längre bort åt skogen smile hellre går jag någon km än att få en fin fin buckla, o inte fan hjälper dom där fula listerna på bilen heller

Senast redigerat av steven86 (30 mars 2010)

mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
30 mars 2010 · 461 Inlägg

säger bara en sak.

polisanmäl honom.



om jag hade gjort det minsta repan på någons bil. skulle jag lämna en lapp med mitt nr och namn så han får ringa mig och vi gör en deal när det gäller skadan.


en skada är en skada. oavsett hur liten eller stor.

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
Parkeringsskada
9 juli 2015 · 1 Inlägg

Hej!

Det har startats ett nytt Case!

https://realopinion-se.loopiasecure.com … ngsskador/

Ta gärna en titt!

smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang