Ta bort airbag på passagerarplats BMW e61 04

Mickieee
13 juli 2015 · 58 Inlägg

Hej som rubriken lyder skulle jag vilja koppla bort airbagen på passagerarplatsen fram i min BMW då det blir tillökning och min dotter sitter bak så skulle de vara bra om den lille skulle kunna sitta fram sen,

Så min fråga är om det är någon som har gjort detta själv?

Problemet för mig är inte att koppla ut den men jag vill vara på den riktigt säkra sidan och ta bort den helt och eftersom Bmw:s prislista började på 6k så känner jag att man borde kunna ordna detta själv.

Tacksam för tips smile

Lincoln Continental "Gangstersläden" (1967)
mikrobike
13 juli 2015 · 9 Inlägg

de är inget ja skulle rekommendera att själv ge sig på för tänk på att de är en krut laddning som du håller på med
samt att du kanske måste in på verkstad för o släcka airbag lampan om den nu börjar o lysa när du är klar

Senast redigerat av mikrobike (13 juli 2015)

Mickieee
13 juli 2015 · 58 Inlägg

mikrobike skrev:
de är inget ja skulle rekommendera att själv ge sig på för tänk på att de är en krut laddning som du håller på med
samt att du kanske måste in på verkstad för o släcka airbag lampan om den nu börjar o lysa när du är klar

Jo jag håller med om att det inte är något att leka med och problemet med att släcka lampan är inget problem då jag har både kodningsprogram och dis till bilen som funkar bra,
Men vill mer veta hur den sitter fast och hur man kmr åt den smile

Lincoln Continental "Gangstersläden" (1967)
mikrobike
13 juli 2015 · 9 Inlägg

de räcker med o ta bort kontakten på airbagen samt en motstånd så bilen fortfarande tror att den sitter i
så gjorde vi i allafall när ja jobbade på audi
så de bör ju även va så på din kärra att du måste sätta i ett motstånd

Mickieee
13 juli 2015 · 58 Inlägg

mikrobike skrev:
de räcker med o ta bort kontakten på airbagen samt en motstånd så bilen fortfarande tror att den sitter i
så gjorde vi i allafall när ja jobbade på audi
så de bör ju även va så på din kärra att du måste sätta i ett motstånd

Jo ja vet att det är i princip det man betalar för men skulle kännas mycket tryggare om den va helt borttagen fan vet vad som händer om den skulle lösa ut ändå av värme eller stöt från krock hmm

Lincoln Continental "Gangstersläden" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang