Byta framlykta på en Corolla -99

dacore84
18 juli 2015 · 10 Inlägg

Tjo,

Fick ett påpekande på besiktningen att jag måste byta höger framlykta till nästa besiktning då den hade en ganska rejäl spricka i glaset. Har nu köpt ett helt ny lykta och började demontera den gamla. Stötte dock på patrull. Vad är det uppe till vänster på bilden? Alltså den lilla lådan..

Som ni märker är jag helt grön på bilar. Lyckades demontera lyktan och få bort två andra kablar. Men hur får man bort denna? Är det bara att skruva eller dra? Jag är rädd att om jag tar i för mycket så går något sönder i slutändan. Den nya lyktan har inte denna box med sig så jag antar att jag måste montera den på den istället..

http://i59.tinypic.com/5vylap.jpg

Väldigt tacksam för svar tongue

zzr94092
18 juli 2015 · 4 390 Inlägg

boxen är till höjdjusteringen,du vrider bara bort den,sen stiiter det en axel in med en kula i änden,bara att "luta" lite på boxen så lossar kulan,inga konstigheter alls,du förstår när du väl ser det,vid monteringen så bara att göra tvärtemot,på den nya lyktan så har du väl en blindplugg eller typ en plugg med justeringen till lyset..

dacore84
18 juli 2015 · 10 Inlägg

zzr94092 skrev:
boxen är till höjdjusteringen,du vrider bara bort den,sen stiiter det en axel in med en kula i änden,bara att "luta" lite på boxen så lossar kulan,inga konstigheter alls,du förstår när du väl ser det,vid monteringen så bara att göra tvärtemot,på den nya lyktan så har du väl en blindplugg eller typ en plugg med justeringen till lyset..

Aha! Man tackar så jättemkt! Jag vred en del på den men när man är så pass oerfaren så är man rädd att något ska gå sönder om man tar till för mycket våld. Men då vet jag att det ska gå iaf så då får jag göra ett nytt försök imorgon.

Återigen, jättetack!

zzr94092
19 juli 2015 · 4 390 Inlägg

vassego.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang