Led ramp Volvo v60

Jesperkkarlsson
28 januari 2015 · 93 Inlägg

M__B skrev:
Ok, du får du ha lycka till med monteringen imorgon.

Föresten, är "fjäder" brickor att rekommendera till montage skruven?

M__B
28 januari 2015 · 380 Inlägg

Det har nog ingen större sexuel betydelse, hade nog kört på taggbricka eller en vanlig planbicka för att få lite mer yta mot fästet än bara skruv skallen.

Volvo V70 R-Design "Polestar" (2013)
Jesperkkarlsson
28 januari 2015 · 93 Inlägg

M__B skrev:
Det har nog ingen större sexuel betydelse, hade nog kört på taggbricka eller en vanlig planbicka för att få lite mer yta mot fästet än bara skruv skallen.

Okej gött smile håller på med grillen nu, känns lite risky när man ska vinkla den utåt för att lossa dom nedre clipsen... Knakar fint smile

M__B
28 januari 2015 · 380 Inlägg

Försök att låta bli att vinkla den, försök att trycka den rätt ut, stoppa in fingrarna i gallret å lirka.

Volvo V70 R-Design "Polestar" (2013)
Jesperkkarlsson
1 februari 2015 · 93 Inlägg

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2343982
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2343983

Såhär blev det om någon undrar smile sjukt fint ljus med tanke på att jag har 55w xenon i helljusen med så lyser på bra i mörkret. Drog bara 5st montage skruv i plattan med stora brickor det sitter som berget, faktiskt! Behövde inte ens montera stag utan det sitter sjukt stadigt går inte att rubba den om man försöker vicka på den Haha smile

M__B
1 februari 2015 · 380 Inlägg

Gött att det blev bra.

Volvo V70 R-Design "Polestar" (2013)
zleepy Trucker
1 februari 2015 · 1 391 Inlägg

i mitt tycke så hade jag hellre monterat den "upp och ner" bakom regskylten så den tittat fram där nere smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Jesperkkarlsson
2 februari 2015 · 93 Inlägg

zleepy skrev:
i mitt tycke så hade jag hellre monterat den "upp och ner" bakom regskylten så den tittat fram där nere smile

Det var tanken först. Men det lyser alldeles för starkt och bländas av ljuset som blir framför bilen om man har den " upp o ner " smile

Freddeume
19 juli 2015 · 3 Inlägg

Lånar denna tråd. Har en V60 som jag skulle vilja ha extraljus monterat på. Hur drar man elen? Har monterat extraljus själv i alla bilar jag haft. Jord och matning från batteri och sen stjäl man styrströmen till relä från helljuskabeln. Dock har det blivit knepigare och knepigare med nyare bilar att komma åt styrströmen. Många nämner en knapp till Volvo som aktiverar ström som tydligen är färdigdragen. Stämmer detta på v60?

Cupra_
19 juli 2015 ·

Freddeume skrev:
Lånar denna tråd. Har en V60 som jag skulle vilja ha extraljus monterat på. Hur drar man elen? Har monterat extraljus själv i alla bilar jag haft. Jord och matning från batteri och sen stjäl man styrströmen till relä från helljuskabeln. Dock har det blivit knepigare och knepigare med nyare bilar att komma åt styrströmen. Många nämner en knapp till Volvo som aktiverar ström som tydligen är färdigdragen. Stämmer detta på v60?

Det jag tror du menar med knapp är ett färdigt kabelkit från Volvo där det ingår en knapp till mittkonsolen så man kan slå av och på dem manuellt?  Sånt finns till V70 vet jag. Smidigt men svindyrt..

Freddeume
19 juli 2015 · 3 Inlägg

Jo, 1500kr för ett kabelkit som kostar max 200kr känns inte ok.

Cupra_
19 juli 2015 ·

Nedan markerade kabel på min V70II -09 kopplade vi in som styrström i alla fall, och det funkar.

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-8ebb2c21707f28dcea70e8c2bc8600f8.jpg


Vet inte om det ser likadant ut på din bil men det kanske är till någon hjälp i alla fall.

Freddeume
20 juli 2015 · 3 Inlägg

Jag ska kolla. Men det borde finnas en stift att använda från ex säkringsboxen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang