A4 Avant 2007 - Ingen ström till bakljus?

Philly
16 juli 2015 · 103 Inlägg

Hej.
Har en Audi A4 Avant 2007 med el-fel?

Det började med att vänster bromslampa indikerades som trasig. Bytte = Inget problem.
Sedan vänster blinkers bak. Bytte = Inget problem. Sedan hände det igen, bytte lampa men visar fortfarande fel.

Igår var den inne på verkstad och de sa att de hittar ingen ström fram till sjäva kontaktmunstycket och att man måste riva inredningen för att komma till någon styrbox för att felsöka därifrån?

Vart börjar jag?

Mycket tacksam för hjälp!

/Filip

BMW M2 "Alpinweiss 3" (2017)
Stortag
21 juli 2015 · 298 Inlägg

På bilar som har indikering att en lampa är sönder så kommer strömmen till lampan från en styrenhet. Detta gör det väldigt svårt att diagnostisera, men en bil som är 07 tycker man inte att det borde vara rostigt/ärjat i någon kontakt. Detta är något som jag absolut inte skulle vilja göra själv. Men om du faktiskt tänkte göra det så skulle jag råda dig att skaffa ett elschema och börja från kontakten till lampan och leta steg för steg var strömmen försvinner.

Det skulle ju förstås gå att prova ta av minuspolen från batteriet över natten ifall styrenheten har hakat upp sig.
Var beredd på eventuella radiokoder och dylikt som kan krävas om du tar av batteri polen.

BMW 525i (1995)
Nissan Leaf (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang