Hasstighetsmätaren strular v70 03a

deadmetal jägaren
10 juli 2015 · 108 Inlägg

Har en volvo v70 03a där mätarhuset har börjar bete sig konstigt, alla nålar la sig på noll 1 sek sen upp på det normala igen samt handbroms o bälteslampan i panelen slocknade när ja hade parkerat.
hände så i måndags och nu idag.

Kan det gå att byta ut instrumenthuset till ett annat? kanske från en 04 a t ex med samma miltal?

/Rickard

Gör Som Ford - Köp Volvo
Bojjann
10 juli 2015 · 474 Inlägg

Annars brukar man kunna lämna in så löder dom om de. Får ju även garanti på de.
Är väl typ lika dyrt ☺

BMW E34 540 (1994)
deadmetal jägaren
11 juli 2015 · 108 Inlägg

tänkte ändå byta upp mig nu när mitt mätarhus strular till ett lite nyare med kromringar.
Ville höra först om de går.

Gör Som Ford - Köp Volvo
deadmetal jägaren
12 juli 2015 · 108 Inlägg

ingen som har gjort ett sådant byte o vet att det funkar?

Gör Som Ford - Köp Volvo
Skansen
14 juli 2015 · 25 Inlägg

Är troligen bara och löda om instrumentet. Har gjort detta på flera V70 med gott resultat.
Annars är jag ganska säker på att det ska funka med ett 04 instrument. Fast tar du det från en bil som har gått längre får du den bilens miltal.

deadmetal jägaren
14 juli 2015 · 108 Inlägg

Jo men de förstår ja, bytte mätarhus i min 945 a o gamla v70 så att de inte blir exakt miltal de är vanligt.
Får hem de begagnade mätarhuset imorn så får testa om de funkar, tog ett från en 03 ans, skrev fel i början ja har en 02 ans v70n.
Om de inte funkar att bara ut med den gamla o in med den nya borde de gå att lösa på annat sätt.

Konstigt att ingen här har bytt en sådan sak förut o kan svara på om de funkar utan strul eller inte.

Gör Som Ford - Köp Volvo
Mack Forum- och sitemoderator
14 juli 2015 · 26 149 Inlägg

latinpetter skrev:
Jo men de förstår ja, bytte mätarhus i min 945 a o gamla v70 så att de inte blir exakt miltal de är vanligt.
Får hem de begagnade mätarhuset imorn så får testa om de funkar, tog ett från en 03 ans, skrev fel i början ja har en 02 ans v70n.
Om de inte funkar att bara ut med den gamla o in med den nya borde de gå att lösa på annat sätt.

Konstigt att ingen här har bytt en sådan sak förut o kan svara på om de funkar utan strul eller inte.

Inte ett dugg konstigt.
Hade det gällt en Amazon, PV, 140 eller 240 så visst, då tror jag många hade kunnat gett svar på din fråga.
Men när det gäller modernare diton så är det nog inte alla som har gett sig in på dylika projekt..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Stortag
21 juli 2015 · 298 Inlägg

latinpetter skrev:
ingen som har gjort ett sådant byte o vet att det funkar?

Det borde gå att köpa begagnat och koppla in men det kan hända att det behöver kvitteras på volvo verkstad.

BMW 525i (1995)
Nissan Leaf (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang