Vem kan blästra av bromstrummor och sköldar i Göteborg i sommar?

RobbanGBG
20 juli 2015 · 294 Inlägg

Hallå, skulle behöva blästra av och även gärna behandla (metallisera eller pulverlacka) ett par trummor och sköldar i sommar. Min första tanke var Kållereds Blästring och Målning men de har stängt för semester, och sriab i kungälv har helt fullt i sommar... Finns det några andra alternativ?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 juli 2015 · 14 052 Inlägg

RobbanGBG skrev:
Hallå, skulle behöva blästra av och även gärna behandla (metallisera eller pulverlacka) ett par trummor och sköldar i sommar. Min första tanke var Kållereds Blästring och Målning men de har stängt för semester, och sriab i kungälv har helt fullt i sommar... Finns det några andra alternativ?

Ta telefonkatalogen eller googla.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mack Forum- och sitemoderator
20 juli 2015 · 26 149 Inlägg

Vettemannen skrev:

RobbanGBG skrev:
Hallå, skulle behöva blästra av och även gärna behandla (metallisera eller pulverlacka) ett par trummor och sköldar i sommar. Min första tanke var Kållereds Blästring och Målning men de har stängt för semester, och sriab i kungälv har helt fullt i sommar... Finns det några andra alternativ?

Ta telefonkatalogen eller googla.

/Benny

Finns telefonkatalogen fortfarande?

Senast redigerat av Mack (20 juli 2015)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
RobbanGBG
20 juli 2015 · 294 Inlägg

Ha ha, ja jag hade väl hellre fått ett inlägg typ "Testa XYZ bläster, jag vet att de gör små blästerjobb åt privatpersoner, jobbar och har en del tider även under industrisemestern" eller något åt det hållet.

Mack Forum- och sitemoderator
20 juli 2015 · 26 149 Inlägg

RobbanGBG skrev:
Ha ha, ja jag hade väl hellre fått ett inlägg typ "Testa XYZ bläster, jag vet att de gör små blästerjobb åt privatpersoner, jobbar och har en del tider även under industrisemestern" eller något åt det hållet.

Ett alternativ är väl att göra det själv?
Råkar man ha en kompressor sedan tidigare så är det inte så fasligt dyrt med sand och blästerpistol.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
RobbanGBG
21 juli 2015 · 294 Inlägg

Jo, hade gärna gjort det om jag haft förutsättningar för det. Tyvärr är min kompressor ganska oduglig. Har en punktbläster från biltema. Fyra sekunders blästring sen är trycket för lågt och den går igång. Dessutom har jag inget blästerskåp och det blir verkligen sand överallt.

Men hade jag haft trefas i garaget, en vettig kompressor och ett blästerskåp så...

Mack Forum- och sitemoderator
21 juli 2015 · 26 149 Inlägg

RobbanGBG skrev:
Jo, hade gärna gjort det om jag haft förutsättningar för det. Tyvärr är min kompressor ganska oduglig. Har en punktbläster från biltema. Fyra sekunders blästring sen är trycket för lågt och den går igång. Dessutom har jag inget blästerskåp och det blir verkligen sand överallt.

Men hade jag haft trefas i garaget, en vettig kompressor och ett blästerskåp så...

Då får du nog vända dig till något lämpligt företag ja..
Bara att ha lite framförhållning och tålamod.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 juli 2015 · 14 052 Inlägg

Mack skrev:

Vettemannen skrev:

RobbanGBG skrev:
Hallå, skulle behöva blästra av och även gärna behandla (metallisera eller pulverlacka) ett par trummor och sköldar i sommar. Min första tanke var Kållereds Blästring och Målning men de har stängt för semester, och sriab i kungälv har helt fullt i sommar... Finns det några andra alternativ?

Ta telefonkatalogen eller googla.

/Benny

Finns telefonkatalogen fortfarande?

Näe, den kanske inte gör det.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
CC72
21 juli 2015 · 1 661 Inlägg
RobbanGBG
21 juli 2015 · 294 Inlägg

CC72 skrev:
http://www.hitta.se/sök?vad=Blästring%20göteborg

Bara att börja ringa

Använde faktiskt exakt den sökningen idag smile Verkar som om det kan lösa sig. www.is-ab.net verkar både åta sig "småjobb" åt privatpersoner, arbeta även under industrisemestern och kanske ha lite lediga tider. Ska åka in till dem imorgon så får vi se cool

Muttley
21 juli 2015 ·

Mack skrev:

Vettemannen skrev:

RobbanGBG skrev:
Hallå, skulle behöva blästra av och även gärna behandla (metallisera eller pulverlacka) ett par trummor och sköldar i sommar. Min första tanke var Kållereds Blästring och Målning men de har stängt för semester, och sriab i kungälv har helt fullt i sommar... Finns det några andra alternativ?

Ta telefonkatalogen eller googla.

/Benny

Finns telefonkatalogen fortfarande?

Finns hos oss wink


Men Google/Eniro

RobbanGBG
21 juli 2015 · 294 Inlägg

Får se om inte is-ab skall få blåsa av hela underredet med sin isbläster sen. Det vore gött! Blir spännade att se vad det är för snubbar nu smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang