Kan detta vara orsaken till glykol läckage? Audi A4 1,8t 02

davidtyni
24 juli 2015 · 65 Inlägg

Bild: http://imgur.com/nrneAL0,gIUVFJF#0 sad

Isåfall hur byter jag denna enklast och vart hittar jag den?// David

davidtyni
24 juli 2015 · 65 Inlägg

Om ni int ser det så har hela slangen där spruckit och vikt ihop sig på nå konstigt sätt.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 juli 2015 · 13 736 Inlägg

fast den där slangen ska helst inte innehålla vatten..  visst fukt möjligen.  det är till vevhusventilationen.  du ska helt klart byta den men inte derför det läcker.

dom brukar läcka där bakom vid tempgivaren väldigt vanligt fel på 1.8t  inte det minsta rolig att byta den smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
it_mutt Avstängd
24 juli 2015 · 10 388 Inlägg

Tempgivaren är som påpekat ett inte allt för ovanligt läckageställe. Däremot anser jag inte att den är vidare jävlig att byta.

Andra, inte helt ovanliga ställen är; oljekylaren eller värmepaketet

(Sen kan det givetvis läcka "var som")

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 juli 2015 · 13 736 Inlägg

it_mutt skrev:
Tempgivaren är som påpekat ett inte allt för ovanligt läckageställe. Däremot anser jag inte att den är vidare jävlig att byta.

Andra, inte helt ovanliga ställen är; oljekylaren eller värmepaketet

(Sen kan det givetvis läcka "var som")

då har du haft tur..  sitter plastklipset från fel håll är det inte roligt..  förstår inte vad dom ska in med något där bakom..jävla idioti att klämma in givarna där.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
davidtyni
24 juli 2015 · 65 Inlägg

Tack för svaren alla.. har som int tillgång till att byta den just nu.. man kan inte göra något så det förbättras för tillfället? annars är de bara fylla på när den varnas tills jag har fixat det.

zleepy Trucker
24 juli 2015 · 1 391 Inlägg

Den där treslangen är bara att sprätta loss dom värdelösa engångsklämmorna, skaffa en ny på dinbil/vag och tre nya slangklämmor och montera tillbaka, simpelt.. smile

dock som ovan skrivit, den är till vevhusventilationen så den ska inte innehålla kylarvätska alls, kanske lite oljefilm/olja om vevhusventilationen är igensatt men inget annat...

Senast redigerat av zleepy (24 juli 2015)

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
davidtyni
24 juli 2015 · 65 Inlägg

zleepy skrev:
Den där treslangen är bara att sprätta loss dom värdelösa engångsklämmorna, skaffa en ny på dinbil/vag och tre nya slangklämmor och montera tillbaka, simpelt.. smile

dock som ovan skrivit, den är till vevhusventilationen så den ska inte innehålla kylarvätska alls, kanske lite oljefilm/olja om vevhusventilationen är igensatt men inget annat...

Jo ska göra de så fort jag kommer hem! är å jobbar i umeå just nu. så har inte tillgång till att reparera något nu alltid så.. men har fyllt nu fullt med glykol så ska jag se hur mycket det far ut under natten.

davidtyni
25 juli 2015 · 65 Inlägg

Kan nu ha hittat felet till allt om kylarsystemet.. verkar handla om termostaten! min fråga är är denna lätt att byta? sitter den jobbigt till?

it_mutt Avstängd
25 juli 2015 · 10 388 Inlägg

Tyni skrev:
Kan nu ha hittat felet till allt om kylarsystemet.. verkar handla om termostaten! min fråga är är denna lätt att byta? sitter den jobbigt till?

Fast...termostaten i sig kommer inte få något vatten att försvinna. Sen kan ju huset läcka osv.

Men om du hittat någon läcka vid denna, så ser du väl hur omständlig den är att byta?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
davidtyni
25 juli 2015 · 65 Inlägg

it_mutt skrev:

Tyni skrev:
Kan nu ha hittat felet till allt om kylarsystemet.. verkar handla om termostaten! min fråga är är denna lätt att byta? sitter den jobbigt till?

Fast...termostaten i sig kommer inte få något vatten att försvinna. Sen kan ju huset läcka osv.

Men om du hittat någon läcka vid denna, så ser du väl hur omständlig den är att byta?

Okej.. men är inte bara detta värmen är borta tempen hoppar från 90 ttill 120 och så vidare. förmodar då termostaten. men hjälp verkar man ju int få här bara en massa tråkiga kommentarer!

uhlin
25 juli 2015 · 2 834 Inlägg

Tyni skrev:

it_mutt skrev:

Tyni skrev:
Kan nu ha hittat felet till allt om kylarsystemet.. verkar handla om termostaten! min fråga är är denna lätt att byta? sitter den jobbigt till?

Fast...termostaten i sig kommer inte få något vatten att försvinna. Sen kan ju huset läcka osv.

Men om du hittat någon läcka vid denna, så ser du väl hur omständlig den är att byta?

Okej.. men är inte bara detta värmen är borta tempen hoppar från 90 ttill 120 och så vidare. förmodar då termostaten. men hjälp verkar man ju int få här bara en massa tråkiga kommentarer!

En termostat kan aldrig få vattnet att försvinna, men som tidigare sagts så är det läcka vid termostathuset så ser du väl om det är blött och hur det ska tas isär? Inte lätt för oss här och veta allt hur varje bil ser ut!

Sen skriver du tempmätaren vandrar upp och ner, inte sagts nåt om det tidigare, men tyder på blockpackning och då kan vattnet gå ut i avgaserna. Kolla det till att börja med.

davidtyni
25 juli 2015 · 65 Inlägg

uhlin skrev:

Tyni skrev:

it_mutt skrev:

Fast...termostaten i sig kommer inte få något vatten att försvinna. Sen kan ju huset läcka osv.

Men om du hittat någon läcka vid denna, så ser du väl hur omständlig den är att byta?

Okej.. men är inte bara detta värmen är borta tempen hoppar från 90 ttill 120 och så vidare. förmodar då termostaten. men hjälp verkar man ju int få här bara en massa tråkiga kommentarer!

En termostat kan aldrig få vattnet att försvinna, men som tidigare sagts så är det läcka vid termostathuset så ser du väl om det är blött och hur det ska tas isär? Inte lätt för oss här och veta allt hur varje bil ser ut!

Sen skriver du tempmätaren vandrar upp och ner, inte sagts nåt om det tidigare, men tyder på blockpackning och då kan vattnet gå ut i avgaserna. Kolla det till att börja med.

Okej. nä det vet jag att jag inte har sagt men har kollat och ser inte något läckage någonstans runt kylarburken eller nått enda jag inte riktigt ser är väll termostathuset. och detta med vandrande temp kom inte direkt det började i förrgårr.. och även att bilen ryker lite vitt från avgassrören.

uhlin
25 juli 2015 · 2 834 Inlägg

Tyni skrev:

uhlin skrev:

Tyni skrev:

Okej.. men är inte bara detta värmen är borta tempen hoppar från 90 ttill 120 och så vidare. förmodar då termostaten. men hjälp verkar man ju int få här bara en massa tråkiga kommentarer!

En termostat kan aldrig få vattnet att försvinna, men som tidigare sagts så är det läcka vid termostathuset så ser du väl om det är blött och hur det ska tas isär? Inte lätt för oss här och veta allt hur varje bil ser ut!

Sen skriver du tempmätaren vandrar upp och ner, inte sagts nåt om det tidigare, men tyder på blockpackning och då kan vattnet gå ut i avgaserna. Kolla det till att börja med.

Okej. nä det vet jag att jag inte har sagt men har kollat och ser inte något läckage någonstans runt kylarburken eller nått enda jag inte riktigt ser är väll termostathuset. och detta med vandrande temp kom inte direkt det började i förrgårr.. och även att bilen ryker lite vitt från avgassrören.

Ännu ett tecken på topplockspackning! Såvida det inte är kondens bara.

it_mutt Avstängd
25 juli 2015 · 10 388 Inlägg

Tyni skrev:

it_mutt skrev:

Tyni skrev:
Kan nu ha hittat felet till allt om kylarsystemet.. verkar handla om termostaten! min fråga är är denna lätt att byta? sitter den jobbigt till?

Fast...termostaten i sig kommer inte få något vatten att försvinna. Sen kan ju huset läcka osv.

Men om du hittat någon läcka vid denna, så ser du väl hur omständlig den är att byta?

Okej.. men är inte bara detta värmen är borta tempen hoppar från 90 ttill 120 och så vidare. förmodar då termostaten. men hjälp verkar man ju int få här bara en massa tråkiga kommentarer!

Nej, för otacksam j*vel som du tydligen är så var exempelvis inte de två första posterna efter dina, just förlag på var det kunde fela.

Så nej, mig får du inte fler förslag från nu iaf.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang