Förbereda usa bil inför regbesiktning

Tribbe SAAB♥SUBARU
2 december 2010 · 1 636 Inlägg

Håller på och importerar en bil och fick ett alternativ att fixa den inför reggbesiktning själv men måste bestämma mig imorgon om den ska ställas av hos mig eller importören då den redan står på en lastbil nu..

Därför undrar jag hur mycket det är som behövs göras?
Jag betalar 11000kr mindre om jag gör det själv men jag vet inte vad som ska göras..
Bullerintyget kan jag köpa klart av importören för 2500kr
Besiktning och regbesiktning säger han kostar ca 1300kr
Så då har jag ca 7200kr kvar att fixa till resten med är det värt det eller ska jag betala dom och låta importören göra det sista?


The chassis# is stamped on a plate that is rivited to the drivers shock tower inside the engine bay.
Lyckas inte översätta det där helt och hållet så jag förstår det... men låter det lagligt i sverige eller behövs det stansas in på svenskt vis?
Bilen har parkeringsljus.
Sidoblinkers behöver den men tänkte köpa realcars speglar med blinkers som är godkända vid besiktning.
Så känns som att det bara är stansningen kvar av dom sakerna jag känner till som måste göras..

Senast redigerat av Tribbe (2 december 2010)

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Pierre_r Lastbilsmekaniker
3 december 2010 · 729 Inlägg

The chassis# is stamped on a plate that is rivited to the drivers shock tower inside the engine bay.
Chassinummret är stansat på en plåt på förarsidans stötdämparfäste inne i motorrummet.
Tror inte du behöver göra något åt det, det är ju där tillverkaren har satt chassinummret så det får man nog inte flytta.
Parkeringsljuset kan det bli problem med om det lyser gult frammåt

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 december 2010 · 14 008 Inlägg

Pierre_r skrev:
The chassis# is stamped on a plate that is rivited to the drivers shock tower inside the engine bay.
Chassinummret är stansat på en plåt på förarsidans stötdämparfäste inne i motorrummet.
Tror inte du behöver göra något åt det, det är ju där tillverkaren har satt chassinummret så det får man nog inte flytta.
Parkeringsljuset kan det bli problem med om det lyser gult frammåt

Du kanske måste ha oranga blinkers fram och bak om det inte redan är det samt oranga sidoblinkers monterade på skärmarna. Eftersom det är ren import så skiljer reglerna sig lite mot om det skulle handla om flyttgods.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Kesler
3 december 2010 · 3 650 Inlägg

Tror t.om att du kommer undan med 1100kr på inreggningen

KHRacing
3 december 2010 ·

Chassienummret måste väl stansas in i karossen okså för att vara godkänt ?

Lär ju inte räcka med bara en popnitat plåt.

Senast redigerat av KHRacing (3 december 2010)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 december 2010 · 14 008 Inlägg

KHRacing skrev:
Chassienummret måste väl stansas in i karossen okså för att vara godkänt ?

Lär ju inte räcka med bara en popnitat plåt.

Ja, nånstans på ramen har jag för mig. Nånstans bak på ramen i vänster eller höger hjulhus.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Tribbe SAAB♥SUBARU
4 december 2010 · 1 636 Inlägg

Hämtade precis hem bilen. Men har inte sovit något på ett par timmar så får kolla mer nogrannt på den imorgon.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Tribbe SAAB♥SUBARU
5 december 2010 · 1 636 Inlägg

Bilen har ju "usa blinkers" fram med andra ord sidomarkering (blinkersglaset lyser konstant) Vet att man inte får byta till det i sverige men hur är det när bilen har det original? Får jag ha kvar det så eller ska jag plocka ur lampan?

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
jcnilsson
24 juli 2015 · 2 Inlägg

Jag har precis tagit hem min Subaru Outback 2006 från USA och undrar vad du behövde göra i slutändan? Jag har skickat en förfrågan till Transport styrelsen, men det vore bra att veta asap.
Mvh, J

Tribbe SAAB♥SUBARU
24 juli 2015 · 1 636 Inlägg

Min bil hade halogen lyktor så det enda jag behövde var bullerintyg och sidoblinkers. Jag tog bort mina sidomarkerings lampor men på reggningen sa de att man fick ha det, har besiktigat med det sen dess och har aldrig sagts någonting.

Så för mig var det simpelt:
*Sidoblinkers

*Bullerintyg


Lycka till.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
jcnilsson
25 juli 2015 · 2 Inlägg

Juste, tack så mycket!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang