Vatten i bak på golvet Audi A6.

Krux_88
25 juli 2015 · 14 Inlägg

Hej på er.

Som rubriken lyder, så får jag in mängder med vatten på golvet i baksätet på min Audi A6, tror det är 02:a.
Det spelar ingen roll om det är blött eller torrt ute, utan de kommer in vatten ändå.
Min kunskap när det gäller Audi är väl inte så bra...

Det är jätte blött höger bak och sedan är det lite blött i fram på passagerare sidan.
Har kollat runt lite, men inte hittat något riktigt bra svar på detta.
Så jag tänkte att de kanske någon här som har haft samma problem, eller om någon kanske har lösningen på detta?
För det är ju inte kul att de kommer in vatten in i bilen på detta sätt...

Är det något mer ni undrar över, vad gällandes detta, så är det bara fråga!
Är rätt dålig på att förklara problemen, tyvärr hmm Men hoppas ni har överseende med de.

Hoppas jag kan få någon hjälp av er smile
Tack på förhand.

//Viktor

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 juli 2015 · 14 054 Inlägg

Krux_88 skrev:
Hej på er.

Som rubriken lyder, så får jag in mängder med vatten på golvet i baksätet på min Audi A6, tror det är 02:a.
Det spelar ingen roll om det är blött eller torrt ute, utan de kommer in vatten ändå.
Min kunskap när det gäller Audi är väl inte så bra...

Det är jätte blött höger bak och sedan är det lite blött i fram på passagerare sidan.
Har kollat runt lite, men inte hittat något riktigt bra svar på detta.
Så jag tänkte att de kanske någon här som har haft samma problem, eller om någon kanske har lösningen på detta?
För det är ju inte kul att de kommer in vatten in i bilen på detta sätt...

Är det något mer ni undrar över, vad gällandes detta, så är det bara fråga!
Är rätt dålig på att förklara problemen, tyvärr hmm Men hoppas ni har överseende med de.

Hoppas jag kan få någon hjälp av er smile
Tack på förhand.

//Viktor

Är det vatten eller är det glykolblandat? Glykol är ju lite kletigt om du tar det mellan fingrarna.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Krux_88
25 juli 2015 · 14 Inlägg

Vettemannen skrev:

Krux_88 skrev:
Hej på er.

Som rubriken lyder, så får jag in mängder med vatten på golvet i baksätet på min Audi A6, tror det är 02:a.
Det spelar ingen roll om det är blött eller torrt ute, utan de kommer in vatten ändå.
Min kunskap när det gäller Audi är väl inte så bra...

Det är jätte blött höger bak och sedan är det lite blött i fram på passagerare sidan.
Har kollat runt lite, men inte hittat något riktigt bra svar på detta.
Så jag tänkte att de kanske någon här som har haft samma problem, eller om någon kanske har lösningen på detta?
För det är ju inte kul att de kommer in vatten in i bilen på detta sätt...

Är det något mer ni undrar över, vad gällandes detta, så är det bara fråga!
Är rätt dålig på att förklara problemen, tyvärr hmm Men hoppas ni har överseende med de.

Hoppas jag kan få någon hjälp av er smile
Tack på förhand.

//Viktor

Är det vatten eller är det glykolblandat? Glykol är ju lite kletigt om du tar det mellan fingrarna.

/Benny

Det är vatten, för trodde först att de kanske var bensin eller bromsvätska. För tog jätte lite på fingret och "smakade" och då smakade det inget konstigt, om man säger så.

/Viktor

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 juli 2015 · 14 054 Inlägg

Krux_88 skrev:

Vettemannen skrev:

Krux_88 skrev:
Hej på er.

Som rubriken lyder, så får jag in mängder med vatten på golvet i baksätet på min Audi A6, tror det är 02:a.
Det spelar ingen roll om det är blött eller torrt ute, utan de kommer in vatten ändå.
Min kunskap när det gäller Audi är väl inte så bra...

Det är jätte blött höger bak och sedan är det lite blött i fram på passagerare sidan.
Har kollat runt lite, men inte hittat något riktigt bra svar på detta.
Så jag tänkte att de kanske någon här som har haft samma problem, eller om någon kanske har lösningen på detta?
För det är ju inte kul att de kommer in vatten in i bilen på detta sätt...

Är det något mer ni undrar över, vad gällandes detta, så är det bara fråga!
Är rätt dålig på att förklara problemen, tyvärr hmm Men hoppas ni har överseende med de.

Hoppas jag kan få någon hjälp av er smile
Tack på förhand.

//Viktor

Är det vatten eller är det glykolblandat? Glykol är ju lite kletigt om du tar det mellan fingrarna.

/Benny

Det är vatten, för trodde först att de kanske var bensin eller bromsvätska. För tog jätte lite på fingret och "smakade" och då smakade det inget konstigt, om man säger så.

/Viktor

Är det återkommande eller har det hänt en gång?

Nån dörrlist som läcker?
Nåt fönster som inte är uppdraget?
Nån taklucka som varit slarvigt stängd?
Inte rosthål i golvet väl? Inte på en 02:a kan jag gissa.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
philleHBG
25 juli 2015 · 69 Inlägg

Det är kondensvatten från din AC. Jag hade samma bekymmer på min 2000.
Det är avrinningskanalerna för kondensvattnet som är igensatta så vattnet kommer inte ut.
Få ut vattnet, ställ in en kupéfläkt och en torrboll så slipper du den hemska lukten av fukt i bilen. Se även till att rengöra avrinningskanalerna så slipper du att vattnet kommer tillbaka.

Krux_88
25 juli 2015 · 14 Inlägg

Vettemannen skrev:

Krux_88 skrev:

Vettemannen skrev:

Är det vatten eller är det glykolblandat? Glykol är ju lite kletigt om du tar det mellan fingrarna.

/Benny

Det är vatten, för trodde först att de kanske var bensin eller bromsvätska. För tog jätte lite på fingret och "smakade" och då smakade det inget konstigt, om man säger så.

/Viktor

Är det återkommande eller har det hänt en gång?

Nån dörrlist som läcker?
Nåt fönster som inte är uppdraget?
Nån taklucka som varit slarvigt stängd?
Inte rosthål i golvet väl? Inte på en 02:a kan jag gissa.

/Benny

Skulle såfall vara en dörrlist. För ser alltid till att kolla extra många gånger om rutor osv är uppdragna då jag vart klantig och glömt de en gång tidigare wink

/ Viktor

Krux_88
25 juli 2015 · 14 Inlägg

philleHBG skrev:
Det är kondensvatten från din AC. Jag hade samma bekymmer på min 2000.
Det är avrinningskanalerna för kondensvattnet som är igensatta så vattnet kommer inte ut.
Få ut vattnet, ställ in en kupéfläkt och en torrboll så slipper du den hemska lukten av fukt i bilen. Se även till att rengöra avrinningskanalerna så slipper du att vattnet kommer tillbaka.

Okej, och detta är du nästan helt 100 på?
Men hur hittar man vattnet rinner ut ifrån då? Om du förstår vad jag menar?
/ Viktor

Senast redigerat av Krux_88 (25 juli 2015)

philleHBG
26 juli 2015 · 69 Inlägg

Krux_88 skrev:

philleHBG skrev:
Det är kondensvatten från din AC. Jag hade samma bekymmer på min 2000.
Det är avrinningskanalerna för kondensvattnet som är igensatta så vattnet kommer inte ut.
Få ut vattnet, ställ in en kupéfläkt och en torrboll så slipper du den hemska lukten av fukt i bilen. Se även till att rengöra avrinningskanalerna så slipper du att vattnet kommer tillbaka.

Okej, och detta är du nästan helt 100 på?
Men hur hittar man vattnet rinner ut ifrån då? Om du förstår vad jag menar?
/ Viktor

Jag är inte nästan helt 100 på. Jag är helt hundra på det. Jag hade ca 2 cm vatten på golvet i höger bak när jag upptäckte det. Tyvärr hade jag inte tid att kolla på det själv så jag åkte in till verkstad med bilen där dom hade den i några dagar. Dom sa att det var kondensvatten (vilket jag själv förstod eftersom det var smaklöst och rent) och kom från ACn. Dom rensade kanalerna och satte in en värmefläkt i kupén över helgen. Den är fortfarande inte helt fuktfri inuti tycker jag men ställer man in en torrboll så borde det lösa sig.

ACn har avrinningskanaler för just kondensvatten lite varstans. I några av dessa så finns det gummipluggar som ser till att vattnet kommer ut samtidigt som regnvatten inte kommer in i kanalerna, vad jag har läst mig till.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang