Kawasaki kvf650 ingen gnista. Problemet löst. Tråd kan låsas 😊

turbonova gillar en riktig burnout
23 juli 2015 · 1 174 Inlägg

Hej

Har en kawasaki kvf650 som inte har nån gnista. Vart börjar jag att leta fel?? Har aldrig skruvat fyrhjuling så är väl inte jättehaj på det,men lär mig gärna smile

Tack på förhand

Senast redigerat av turbonova (27 juli 2015)

Slash Saabifierad
24 juli 2015 · 2 026 Inlägg

Har du kollat att den verkligen inte har gnista? på båda stiften?
Ibland kan man misstänka det för att man inte hör att den tänder, men det kan då lika gärna vara att den inte får bränsle eller tillräckligt med luft.
Har du kollat stiften så kan du gå vidare med att testa nya stift och se om det kanske just är stiften som tröttnat.
Fungerar inte det så kan du resistansmäta tändkablarna för att se om deras värden liknar varandra.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
turbonova gillar en riktig burnout
24 juli 2015 · 1 174 Inlägg

Nä kollade bara ett stift. Får kolla båda igen då smile soppan pumpas fram till bränslekranen iaf. Sen "spottade" den soppa ur tänstiftshålet när jag kollade gnistan. Hur mäter jag kablarna??

Tack för svaren smile

turbonova gillar en riktig burnout
27 juli 2015 · 1 174 Inlägg

Har följt kablarna från tändkabeln till en box, kopplar jag ur kontakten(där"tändkablarna" går in) och mäter har jag ström på stiften i boxen. Men mäter jag kablarna från kontakten har jag ingen ström?? Ska det va så?? Hoppas ni förstår hur jag menar 😄😄

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang