Bästa Coilovers att få tag på under 12000:-

wraax
18 juli 2015 · 109 Inlägg

Tjenare! Letar coilovers, har hittat massor med olika men har svårt att bestämma mig, vilka är de bästa coilovers under 12000:- ? smile

EDIT: Bilen är en BMW E91, vill ha coilovers som funkar bra på alla sorters vägar, ska inte köra bana, något som har en bra komfort och som man kan sänka hyfsat mycket med också smile

mvh

Senast redigerat av wraax (19 juli 2015)

BMW E91 325I Touring "E91" (2006)
FLindgren
19 juli 2015 · 5 089 Inlägg

Till vad för bil och vad har du för användningsområde på bilen?

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
wraax
19 juli 2015 · 109 Inlägg

FLindgren skrev:
Till vad för bil och vad har du för användningsområde på bilen?

Tjenare, Upptäckte att jag var lite dålig med infon, ursäktar för det! Jo det är en BMW E91, mitt användningsområde är vanlig väg, alltså ingen bana eller liknande, vill kunna ha bilen ganska sänkt och även ha bra komfort (om det nu går att få för 12000:-) mvh

Senast redigerat av wraax (19 juli 2015)

BMW E91 325I Touring "E91" (2006)
Backstream
19 juli 2015 · 168 Inlägg

Dessa KW kostar lite över 12k men det är nog bland det bästa du kan få i den prisklassen ifall du inte söker efter begagnat http://www.billiga-coilovers.se/shop/kw … 2474p.html

wraax
19 juli 2015 · 109 Inlägg

Backstream skrev:
Dessa KW kostar lite över 12k men det är nog bland det bästa du kan få i den prisklassen ifall du inte söker efter begagnat http://www.billiga-coilovers.se/shop/kw … 2474p.html

Tackar! Jo hört massor om dom där, kanske kan vara värt att lägga till en tusenlapp o få ordentliga saker istället för dom där k-sport, d2, bc coilsen, ellerhur? smile

BMW E91 325I Touring "E91" (2006)
Backstream
19 juli 2015 · 168 Inlägg

Har själv aldrig provat KW men det verkar ju vara bra grejer vad man hört av andra.. Har själv kört med K-Sport på en evo8, dom funkade alldeles utmärkt men jag kanske bara hade tur?

wraax
19 juli 2015 · 109 Inlägg

Backstream skrev:
Har själv aldrig provat KW men det verkar ju vara bra grejer vad man hört av andra.. Har själv kört med K-Sport på en evo8, dom funkade alldeles utmärkt men jag kanske bara hade tur?

Jaså? för har hört ganska mycket negativt om K-sport, vilken model av K-sport körde du med? smile

BMW E91 325I Touring "E91" (2006)
Christian S
19 juli 2015 · 4 816 Inlägg

wraax skrev:

Backstream skrev:
Har själv aldrig provat KW men det verkar ju vara bra grejer vad man hört av andra.. Har själv kört med K-Sport på en evo8, dom funkade alldeles utmärkt men jag kanske bara hade tur?

Jaså? för har hört ganska mycket negativt om K-sport, vilken model av K-sport körde du med? smile

k-sport är samma som D2 och mina D2 funkar hur bra som hellst och det är åven rätt många andra i klubben som kör med D2 och det funkar bra för dom också sen skiljer det givetvis beroende på vilken modell man har, vilka fjädrar man har osv..

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
wraax
19 juli 2015 · 109 Inlägg

Christian S skrev:

wraax skrev:

Backstream skrev:
Har själv aldrig provat KW men det verkar ju vara bra grejer vad man hört av andra.. Har själv kört med K-Sport på en evo8, dom funkade alldeles utmärkt men jag kanske bara hade tur?

Jaså? för har hört ganska mycket negativt om K-sport, vilken model av K-sport körde du med? smile

k-sport är samma som D2 och mina D2 funkar hur bra som hellst och det är åven rätt många andra i klubben som kör med D2 och det funkar bra för dom också sen skiljer det givetvis beroende på vilken modell man har, vilka fjädrar man har osv..

Okej, vilken modell kör du med? Länka gärna ! smile

BMW E91 325I Touring "E91" (2006)
Backstream
19 juli 2015 · 168 Inlägg

Tror dom hette Pro Street Race eller nåt liknande och jag har inget negativt att säga om dem faktiskt. Dom levererade långt över mina förväntningar och behövde knappt ställa in nåt förutom önskad höjd.

wraax
19 juli 2015 · 109 Inlägg

Backstream skrev:
Tror dom hette Pro Street Race eller nåt liknande och jag har inget negativt att säga om dem faktiskt. Dom levererade långt över mina förväntningar och behövde knappt ställa in nåt förutom önskad höjd.

Tackar, ska ta en titt! smile

BMW E91 325I Touring "E91" (2006)
wraax
19 juli 2015 · 109 Inlägg

http://getlow.se/sv/produkter/2238-yell … 92-m3.html

Var ute och tittade runt lite nu och hittade dessa coilovers, men känns lite skumt att dom satt ner coilsen med så mycket pengar! någon som vet något om detta märke?

BMW E91 325I Touring "E91" (2006)
Christian S
19 juli 2015 · 4 816 Inlägg

wraax skrev:

Christian S skrev:

wraax skrev:
Jaså? för har hört ganska mycket negativt om K-sport, vilken model av K-sport körde du med? smile

k-sport är samma som D2 och mina D2 funkar hur bra som hellst och det är åven rätt många andra i klubben som kör med D2 och det funkar bra för dom också sen skiljer det givetvis beroende på vilken modell man har, vilka fjädrar man har osv..

Okej, vilken modell kör du med? Länka gärna ! smile

står på min sida wink
D2 Track Racing coilovers, 12 kilo fjädrar fram 10 kilo fjädrar bak (det satt 16kg fjädrar på när jag köpte dom men det va aldeles för hårt)
www.streetperformance.se/coilovers-suba … 0-/28140-0

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Tobzter
19 juli 2015 · 3 145 Inlägg

Bc racing vet ja många som kör med. Och även ja själv va grymt nöjd med dom

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
FilipS
28 juli 2015 · 104 Inlägg

Jag kör med D2 och jag är skitnöjd på alla punkter egentligen. Mitt användningsområde är bara sänka satan och glida runt och skrapa sönder bilen smile Tror de gick på runt 9-10k. Sänker bra, inte för stötiga!

Audi S4 - Murdered Out
Följ gärna projektet:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=311700
BMW 320D E91 "Airlift Performance 3P" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang