NYTT PROBLEM: Nya strålkastare men samma fel?

Magglot
26 juli 2015 · 197 Inlägg

Hej!

Efter att min bil har gått att besikta i flera år med dessa strålkastare så tjurar nu bilprovning för dom är för vänstertrafik.

Tillgången på EVO lyktor är ju inte direkt enorm men har kommit över lyktor nu dock är den ena svart insats i och den andra silvrig. Vad säger bilprovningen om det? Det påverkar ju inte bilen i sig men dom kanske blir griniga ändå?

Någon med erfarenhet?

Tack på förhand.

Mvh

Senast redigerat av BioElite (28 juli 2015)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 juli 2015 · 13 742 Inlägg

varför skulle dom bry sig så länge inte glaset är färgat..  men det är jhu rätt fult..men går väll och måla om så dom matchar men det är bara en estetisk grej...inget dom bryr sig om

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Magglot
26 juli 2015 · 197 Inlägg

Growe skrev:
varför skulle dom bry sig så länge inte glaset är färgat..  men det är jhu rätt fult..men går väll och måla om så dom matchar men det är bara en estetisk grej...inget dom bryr sig om

Fult som stryk kommer det va, men ska ju bara användas för att besiktiga med....

Tack för svaret! smile

MammDiin
27 juli 2015 · 2 019 Inlägg

Är väl bättre att snygga till de godkända du skaffat, istället för att köra med olagligt halvljus som bländar?

Magglot
27 juli 2015 · 197 Inlägg

MammDiin skrev:
Är väl bättre att snygga till de godkända du skaffat, istället för att köra med olagligt halvljus som bländar?

Jo givetvis kommer jag göra det så fort jag kan är ju tanken, men hinner inte göra det innan besiktningsperioden går ut.

Mvh!

MammDiin
27 juli 2015 · 2 019 Inlägg

BioElite skrev:

MammDiin skrev:
Är väl bättre att snygga till de godkända du skaffat, istället för att köra med olagligt halvljus som bländar?

Jo givetvis kommer jag göra det så fort jag kan är ju tanken, men hinner inte göra det innan besiktningsperioden går ut.

Mvh!

Låter bra det smile Uppfattade det du skrev lite fel...

Magglot
28 juli 2015 · 197 Inlägg

Beställde hem ett par xenonlyktor från bildelsbasen som garanterade att de va för högertrafik, dock hade jag inte xenon (trodde det pga projektorlinsen som sitter i mina halogen).

Men nu kommer frågan, de jag fick hem är brytning likadan på som på dom jag redan har, alltså åt fel håll. Har jag fått fel lyktor då eller är det något jag missar? Jag vet ju att linsen vänder brytningen upp och ner, men det gör den ju även i mina som redan satt på.

Hur fan ska jag göra? Vill ju besikta skiten.

Tack på förhand!

it_mutt Avstängd
28 juli 2015 · 10 388 Inlägg

BioElite skrev:
Beställde hem ett par xenonlyktor från bildelsbasen som garanterade att de va för högertrafik, dock hade jag inte xenon (trodde det pga projektorlinsen som sitter i mina halogen).

Men nu kommer frågan, de jag fick hem är brytning likadan på som på dom jag redan har, alltså åt fel håll. Har jag fått fel lyktor då eller är det något jag missar? Jag vet ju att linsen vänder brytningen upp och ner, men det gör den ju även i mina som redan satt på.

Hur fan ska jag göra? Vill ju besikta skiten.

Tack på förhand!

Då får du väl skicka tillbaka dessa? Har du fått något annat än vad du köpt förstår jag inte riktigt vad problemet är?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
JFfoto
28 juli 2015 ·

Du hade ju skaffat lyktor redan i första inlägget som var godkända för besiktning? Men nu köper du nya lyktor igen, som blev fel? så nu kan du inte besikta, varför inte ta lyktorna du skrev att du hade i första inlägget och besikta bara? om du nu gärna vill det.

Senast redigerat av Kalltkaffe (28 juli 2015)

MammDiin
28 juli 2015 · 2 019 Inlägg

Går att lysa med en ficklampa genom hålet där xenonlampan ska vara och rikta ljuset mot en vägg eller liknande så ser man hur ljusbilden är.

Magglot
28 juli 2015 · 197 Inlägg

Hade ju köpt dom men inte fått hem dom, idag har jag försökt montera dom men det funkade ju inte. Står det utryckligen att det är för högertrafik antar man väl att det är det eller?

Min fråga va om det är jag som missar någon punkt här eller om det kort och gott är fel.

I min värld är det konstigt att 2 demonterare gör fel....

Senast redigerat av BioElite (28 juli 2015)

it_mutt Avstängd
28 juli 2015 · 10 388 Inlägg

BioElite skrev:
Hade ju köpt dom men inte fått hem dom, idag har jag försökt montera dom men det funkade ju inte. Står det utryckligen att det är för högertrafik antar man väl att det är det eller?

Min fråga va om det är jag som missar någon punkt här eller om det kort och gott är fel.

I min värld är det konstigt att 2 demonterare gör fel....

Ja, och står det uttryckligen att det är FÖR högertrafik, och det inte är det, så skickar man tillbaka strålkastarna och kräver pengarna tillbaka.

- - Edit - -

O varför fungerade det inte att montera dom btw?

Senast redigerat av it_mutt (28 juli 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Magglot
28 juli 2015 · 197 Inlägg

it_mutt skrev:

BioElite skrev:
Hade ju köpt dom men inte fått hem dom, idag har jag försökt montera dom men det funkade ju inte. Står det utryckligen att det är för högertrafik antar man väl att det är det eller?

Min fråga va om det är jag som missar någon punkt här eller om det kort och gott är fel.

I min värld är det konstigt att 2 demonterare gör fel....

Ja, och står det uttryckligen att det är FÖR högertrafik, och det inte är det, så skickar man tillbaka strålkastarna och kräver pengarna tillbaka.

- - Edit - -

O varför fungerade det inte att montera dom btw?

Monteringen funkade ju men resultatet blir ju vänstertrafik = ej godkänt.

Får skicka tillbaka skiten.... Verkar ju omöjligt att få tag på strålkastare till dessa.

MammDiin
28 juli 2015 · 2 019 Inlägg

BioElite skrev:

it_mutt skrev:

BioElite skrev:
Hade ju köpt dom men inte fått hem dom, idag har jag försökt montera dom men det funkade ju inte. Står det utryckligen att det är för högertrafik antar man väl att det är det eller?

Min fråga va om det är jag som missar någon punkt här eller om det kort och gott är fel.

I min värld är det konstigt att 2 demonterare gör fel....

Ja, och står det uttryckligen att det är FÖR högertrafik, och det inte är det, så skickar man tillbaka strålkastarna och kräver pengarna tillbaka.

- - Edit - -

O varför fungerade det inte att montera dom btw?

Monteringen funkade ju men resultatet blir ju vänstertrafik = ej godkänt.

Får skicka tillbaka skiten.... Verkar ju omöjligt att få tag på strålkastare till dessa.

Inte så att de går att ändra på skölden i dem? Har du testat se hur de lyser?

Magglot
28 juli 2015 · 197 Inlägg

MammDiin skrev:

BioElite skrev:

it_mutt skrev:

Ja, och står det uttryckligen att det är FÖR högertrafik, och det inte är det, så skickar man tillbaka strålkastarna och kräver pengarna tillbaka.

- - Edit - -

O varför fungerade det inte att montera dom btw?

Monteringen funkade ju men resultatet blir ju vänstertrafik = ej godkänt.

Får skicka tillbaka skiten.... Verkar ju omöjligt att få tag på strålkastare till dessa.

Inte så att de går att ändra på skölden i dem? Har du testat se hur de lyser?

Jo är ju en liten plastsköld i dom som bryter ljuset, va inte så sugen på att börja modda dom för dels har nån stjärna limmat ihop dom med superlim.efter dom lackat indatserna och sen är ju risken att man sabbar dom helt.

Men verkar inte finnas mycket annat o välja på, men då kommer nästa fråga, någon som vet nått medel som löser superlim?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang