Fullt med vatten på vänster sida i bilen

Anton1997
28 juli 2015 · 62 Inlägg

halloj!

Igår när jag hade lite donken häng med några kompisar så såg jag att den va FULLT med vatten vid fötterna vänsterbak, så åkte hem till en kompis och tömde allt (va asså 2-3 liter typ). Sen skulle jag leta efter felet så kollade under batteriet där dom "hålen" sitter men dom va fullt fungerande och släppte genom vatten finfin.

Finns ac men ingen rem påkopplad så det kan ju inte vara kondensvatten!?

Iallafall undrar om den finns andra avrinningshål eller liknande som man ska kolla på?

Kände också att jag fick några droppar på fötterna.

Audi a4 avant 1.8tq 01

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 juli 2015 · 14 007 Inlägg

Anton1997 skrev:
halloj!

Igår när jag hade lite donken häng med några kompisar så såg jag att den va FULLT med vatten vid fötterna vänsterbak, så åkte hem till en kompis och tömde allt (va asså 2-3 liter typ). Sen skulle jag leta efter felet så kollade under batteriet där dom "hålen" sitter men dom va fullt fungerande och släppte genom vatten finfin.

Finns ac men ingen rem påkopplad så det kan ju inte vara kondensvatten!?

Iallafall undrar om den finns andra avrinningshål eller liknande som man ska kolla på?

Kände också att jag fick några droppar på fötterna.

Audi a4 avant 1.8tq 01

Har du batteriet i baksätet på golvet???

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Anton1997
28 juli 2015 · 62 Inlägg

Vettemannen skrev:

Anton1997 skrev:
halloj!

Igår när jag hade lite donken häng med några kompisar så såg jag att den va FULLT med vatten vid fötterna vänsterbak, så åkte hem till en kompis och tömde allt (va asså 2-3 liter typ). Sen skulle jag leta efter felet så kollade under batteriet där dom "hålen" sitter men dom va fullt fungerande och släppte genom vatten finfin.

Finns ac men ingen rem påkopplad så det kan ju inte vara kondensvatten!?

Iallafall undrar om den finns andra avrinningshål eller liknande som man ska kolla på?

Kände också att jag fick några droppar på fötterna.

Audi a4 avant 1.8tq 01

Har du batteriet i baksätet på golvet???

/Benny

hehe, Sitter två hål framför torpedvägen under batteriet så inte vatten ska kunna bygga upp och komma in i kupen.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 juli 2015 · 14 007 Inlägg

Anton1997 skrev:

Vettemannen skrev:

Anton1997 skrev:
halloj!

Igår när jag hade lite donken häng med några kompisar så såg jag att den va FULLT med vatten vid fötterna vänsterbak, så åkte hem till en kompis och tömde allt (va asså 2-3 liter typ). Sen skulle jag leta efter felet så kollade under batteriet där dom "hålen" sitter men dom va fullt fungerande och släppte genom vatten finfin.

Finns ac men ingen rem påkopplad så det kan ju inte vara kondensvatten!?

Iallafall undrar om den finns andra avrinningshål eller liknande som man ska kolla på?

Kände också att jag fick några droppar på fötterna.

Audi a4 avant 1.8tq 01

Har du batteriet i baksätet på golvet???

/Benny

hehe, Sitter två hål framför torpedvägen under batteriet så inte vatten ska kunna bygga upp och komma in i kupen.

Okay då fattar jag. Du har inte glömt någon ruta lite öppen så det har regnat in? Kan det vara nån väldigt dålig dörrlist som läcker?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
TimeJudge
29 juli 2015 · 183 Inlägg

Kolla under styrboxen mot torpedväggen.
Du får lyfta ur hela plastlådan å kolla så tätningen är bra mot torpeden.

Det är inte laddet som dödar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang