Köpråd: 18 års bil

A_Anderssoon
28 juli 2015 · 20 Inlägg

Hallå! Det börjar närma sig körkort för mig och jag kan inte bestämma mig vilken bil jag ska köpa. Är nästan helt säker på att det blir en Volvo iallafall. Funderat på alla dess möjliga modeller. Men fastnat för bland annat S70, 850 och V70. Men sen så är man riktigt sugen på en T-Gul eller 850R. Men de två känns lite överdrivet som första bil. Jag har tänkt att styla och kanske även trimma bilen. Så om ni har lite tips vad ni rekommenderar och vill dela med er så skulle de va bra. Budgeten är ganska rörlig men för tillfället får den som mest kosta strax över 30k.

Low
28 juli 2015 · 3 311 Inlägg

A_Anderssoon skrev:
Hallå! Det börjar närma sig körkort för mig och jag kan inte bestämma mig vilken bil jag ska köpa. Är nästan helt säker på att det blir en Volvo iallafall. Funderat på alla dess möjliga modeller. Men fastnat för bland annat S70, 850 och V70. Men sen så är man riktigt sugen på en T-Gul eller 850R. Men de två känns lite överdrivet som första bil. Jag har tänkt att styla och kanske även trimma bilen. Så om ni har lite tips vad ni rekommenderar och vill dela med er så skulle de va bra. Budgeten är ganska rörlig men för tillfället får den som mest kosta strax över 30k.

Vad du än gör köp inte för rolig bil smile 3 års prövo tid är lång tid.

A_Anderssoon
28 juli 2015 · 20 Inlägg

Vad du än gör köp inte för rolig bil smile 3 års prövo tid är lång tid.

Första bilen ska ju vara rolig tycker jag wink Ska ju tilläggas att jag inte kommer köra sönder grejerna utan hålla efter och sköta bilen som man ska smile

Low
29 juli 2015 · 3 311 Inlägg

Menar inte att fu kommer köra sönder något.


Mest att om du åker dit på fortkörning så är det inte så specielt kul med prövotid. smile

TimpaK
30 juli 2015 · 7 Inlägg

Köp dig en golf dricker inte allt för mycket och en bra förstabil, inte alltför dyr att äga heller! big_smile

amoreex
30 juli 2015 · 2 712 Inlägg

Low skrev:
Vad du än gör köp inte för rolig bil smile 3 års prövo tid är lång tid.

Två år var det iaf när jag tog kortet för 3 år sen wink

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang