Begagnatmarknaden är stendöd ? Blocket m.m

torsen
29 juli 2015 · 7 234 Inlägg

granadadr skrev:
jag har fyllt på gas i bilar med helt fungerande ac,, och de har fungerat i flera år efter det,, så man bör fylla på efter ca 7-12 år allt är ju beroende på som allt annat med bilar,,

Jag har haft många bilar med AC.
Har aldrig fyllt på gas i någon.
Min första bil med AC var en Mazda 626 sedan -84.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 juli 2015 · 14 041 Inlägg

torsen skrev:

granadadr skrev:
jag har fyllt på gas i bilar med helt fungerande ac,, och de har fungerat i flera år efter det,, så man bör fylla på efter ca 7-12 år allt är ju beroende på som allt annat med bilar,,

Jag har haft många bilar med AC.
Har aldrig fyllt på gas i någon.
Min första bil med AC var en Mazda 626 sedan -84.

Du kan ha haft tur för man behöver fylla vissa bilar ibland men ofta så räcker gasen ganska länge.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
granadadr
29 juli 2015 · 7 286 Inlägg

torsen skrev:

granadadr skrev:
jag har fyllt på gas i bilar med helt fungerande ac,, och de har fungerat i flera år efter det,, så man bör fylla på efter ca 7-12 år allt är ju beroende på som allt annat med bilar,,

Jag har haft många bilar med AC.
Har aldrig fyllt på gas i någon.
Min första bil med AC var en Mazda 626 sedan -84.

om DU läser vad jag skrev så skulle du se att jag skrev att det beror på lite,,som allt annat med bilar,, jag kan ha en bil som vxl rasar på vid 10 000 mil,, du kan ha en som den rasar på vid 30 000,, ingen vet  wink
likadant med ac wink
men nog om det nu,, har inget med tråden att göra smile

Senast redigerat av granadadr (29 juli 2015)

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
JBeam
30 juli 2015 · 201 Inlägg

Har tagit bort annonsen nu. Jag tar åt mig alla synpunkter och lägger ut bilen igen om en månad med mer exaktare uppgifter.

Vad tror ni det är som sätter käppar i hjulet på denna bil?

http://m.blocket.se/kalmar/Volvo_s60_17 … 18&w=1

Senast redigerat av JBeam (30 juli 2015)

Evildan
30 juli 2015 ·

JBeam skrev:
Har tagit bort annonsen nu. Jag tar åt mig alla synpunkter och lägger ut bilen igen om en månad med mer exaktare uppgifter.

Vad tror ni det är som sätter käppar i hjulet på denna bil?

http://m.blocket.se/kalmar/Volvo_s60_17 … 18&w=1

Samma även här som jag vill "anmärka" på utan att på något vis vara dum eller så utan bara vara hjälpsam så du inte missförstår mig.

Skattad till?
Besiktigad till?
Alla eller snarare de flesta bilköpare vill veta det, om folk är korkade eller okunniga eller rent utav bara sjukt lata vet jag inte då vem som helst kan få fram det.
Informationen utskriven på ett tydligt vis brukar kunna hjälpa.

Besiktigad till 2015-12-31.
Skattad till 2016-01-31.
Annars bör det hjälpa om du besiktigar bilen som är i period om 2dagar, det ger köparen en trygghet.
0.58l låter lite överdrivet, skippa det anser jag även om du lyckats köra så snålt.
Någon tydligare interiörbild också, sådär bilhandlarsnyggt från baksätet.
Priset är vettigt i förhållande till bilen anser jag. (Nej jag är inte sugen på den). wink

Senast redigerat av Evildan (30 juli 2015)

JBeam
30 juli 2015 · 201 Inlägg

Evildan skrev:

JBeam skrev:
Har tagit bort annonsen nu. Jag tar åt mig alla synpunkter och lägger ut bilen igen om en månad med mer exaktare uppgifter.

Vad tror ni det är som sätter käppar i hjulet på denna bil?

http://m.blocket.se/kalmar/Volvo_s60_17 … 18&w=1

Samma även här som jag vill "anmärka" på utan att på något vis vara dum eller så utan bara vara hjälpsam så du inte missförstår mig.

Skattad till?
Besiktigad till?
Alla eller snarare de flesta bilköpare vill veta det, om folk är korkade eller okunniga eller rent utav bara sjukt lata vet jag inte då vem som helst kan få fram det.
Informationen utskriven på ett tydligt vis brukar kunna hjälpa.

Besiktigad till 2015-12-31.
Skattad till 2016-01-31.
Annars bör det hjälpa om du besiktigar bilen som är i period om 2dagar, det ger köparen en trygghet.
0.58l låter lite överdrivet, skippa det anser jag även om du lyckats köra så snålt.
Någon tydligare interiörbild också, sådär bilhandlarsnyggt från baksätet.
Priset är vettigt i förhållande till bilen anser jag. (Nej jag är inte sugen på den). wink

Det står besiktigad och skattad till 2016. Listar en ev köpare inte ut vad det innebär vettifan om det är någon att göra affärer med :p
Besiktiga den kanske inte är en dum idé samt lite fler bättre bilder ja.

Evildan
30 juli 2015 ·

JBeam skrev:

Evildan skrev:

JBeam skrev:
Har tagit bort annonsen nu. Jag tar åt mig alla synpunkter och lägger ut bilen igen om en månad med mer exaktare uppgifter.

Vad tror ni det är som sätter käppar i hjulet på denna bil?

http://m.blocket.se/kalmar/Volvo_s60_17 … 18&w=1

Samma även här som jag vill "anmärka" på utan att på något vis vara dum eller så utan bara vara hjälpsam så du inte missförstår mig.

Skattad till?
Besiktigad till?
Alla eller snarare de flesta bilköpare vill veta det, om folk är korkade eller okunniga eller rent utav bara sjukt lata vet jag inte då vem som helst kan få fram det.
Informationen utskriven på ett tydligt vis brukar kunna hjälpa.

Besiktigad till 2015-12-31.
Skattad till 2016-01-31.
Annars bör det hjälpa om du besiktigar bilen som är i period om 2dagar, det ger köparen en trygghet.
0.58l låter lite överdrivet, skippa det anser jag även om du lyckats köra så snålt.
Någon tydligare interiörbild också, sådär bilhandlarsnyggt från baksätet.
Priset är vettigt i förhållande till bilen anser jag. (Nej jag är inte sugen på den). wink

Det står besiktigad och skattad till 2016. Listar en ev köpare inte ut vad det innebär vettifan om det är någon att göra affärer med :p
Besiktiga den kanske inte är en dum idé samt lite fler bättre bilder ja.

Även om dom är korkade kan dom ha pengar med sig. wink
Tydlighet brukar hjälpa, speciellt när det är en småsvår bil som en S60, barnfamiljen vill inte ha den då både bagage och baksäte är trångt och köper en V70 istället, pensionärer tycker den är för låg och "sportig" och köper en S80 istället.
Kvar är den köpare som inte behöver baksäte eller ett rymligt bagage som inte har begripit att en S80 är samma bil fast rymligare och billigare.
Ergo: Den presumtiva köparen behöver all hjälp med information den kan få. wink
Alternativt om du inte ids vänta skickar du ned den till 20 jämnt, då hittas den även av dom som söker bil upp till 20 med sökmotorn.

SEpaket
30 juli 2015 · 199 Inlägg

Gällande S60n så skulle jag då, som kan Volvo, reagera över förbrukningssiffran eftersom det är helt omöjligt att köra den motorn på så lite vid blandad körning. Landsvägskörning möjligen. I övrigt så är bilderna dåliga, tror det har mycket med saken att göra. Grejen med S60 av den årsmodellen är också att det generellt är yngre som inte vill ha kombi som köper en sån. Då får man skräddarsy annonstexten efter det en sådan målgrupp anser som viktigt.

Generellt ligger en del bilar länge ute på blocket för att annonsen är rena lögnen. Var och tittade på en S80 -01 förra sommaren som skulle vara en välvårdad bil med 18 000 mil på mätaren och två ägare, varav säljaren haft bilen sedan -04. Bilderna visade en bil i toppskick. Jag åker iväg till säljarens adress för att titta på bilen. Det fattas rutlister, bilen är blästrad av stenskott fram, det är bucklor, repor och en smärre parkeringsskada på främre kofångaren. Bilderna är uppenbart tagna i rätt vinkel. Sätter mig i bilen och startar motorn. Direkt dyker det upp ett meddelande i färddatorn "Automatväxellåda service erfordras". Vinterdäcken som skulle vara fina och ingå visade sig vara totalt blankslitna friktionsdäck. I det läget hade jag personligen inte skrivit att vinterdäck ingår i annonsen. Jag tackade för mig ganska omgående och färden på 7 mil enkel resa visade sig vara i onödan. Och just det, det heter inte "full servicebok" när din kompis har servat bilen och någon har plitat i boken när servicen skedde. Det är visserligen bra att ni skrivit upp det, men...

Så, för att få sålt en bil är ärlighet ett ganska bra tips.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang