Scam? Mercedes

zleepy Trucker
30 juli 2015 · 1 392 Inlägg

it_mutt skrev:
Fast å andra sidan, vad "vi andra" tycker om inredningen är ju inte av någon vikt alls för TS eller huruvida "Bil X" är ett vettigt köp eller inte.

Nej det är sant, men alla har sina åsikter smile

egentligen är aldrig ett bilköp något vettigt, bara en förlust av pengar, man får bara hoppas man hittar
något exemplar som inte dränerar ens plånbok för mycket...

Trots det äger jag fyra bilar, och hyffsade exemplar som inte kostat överdrivna pengar att driva, lite basicstuffs får man alltid räkna med smile man ska aldrig stirra sig blind på milen, utan mer hur fordonet är skött, och går.. smile

Ska man alltid lyssna på alla andra så blir man alltid avrådd från saker, det kostar för mycket i delar, dåliga bilar osv... man ska själv provköra, kolla, och allt såntdär, ta den till lokala GDS och ta en titt undertill, på balkar, sparklådor, avgassystem, torka rent snabbt undertill, starta bilen och se om den droppa någon olja, ja allt såndär...

Säger som ovan, en bilköp är aldrig något vettigt igentligen, för man förlorar oftast bara pengar på det smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
FordRSC Los geht's, Schumacher
30 juli 2015 · 1 510 Inlägg

Growe skrev:

FordRSC skrev:

baltis skrev:

JAG hade aldrig gett några 27 900 sek för den där inte, en gammal merca med riktigt hemsk inredning.

Tyckte själv att det var en gudomlig inredning, ljust och fint! Betydligt bättre än de flesta bilar, de känns som att man sätter sig i en kolgruva! tongue

fläckigt bara man tänker tanken att sätta sig.. näe bilar ska ha svart inredning med svart innertak...

skulle aldrig kunna äga en bil med ljus inredning... behöva byta kläder varje gång man ska gå och sätta sig.. räcker att städa efter sig på jobbet så blir man små skitig

Kan vara nackdel, men får vara värt. Var inne hos Ford för ca en månad sedan. Frågade om det fanns ljus inredning till Focus. Tre bilförsäljare började diskutera, där de tillsut kommer fram till att jag är den första som frågar efter ljus inredning tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Moosey
30 juli 2015 · 5 Inlägg

Tack för alla svar, är som sagt en bilnoob och bor i Kronoberg så vill gärna ha lite koll på en bil innan man skulle dra ner till Malmö för att kolla.

Vad tycker ni som är lite mer bilerfarna denna bilen bör vara värd?
Tackar.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 juli 2015 · 13 742 Inlägg

zleepy skrev:

it_mutt skrev:
Fast å andra sidan, vad "vi andra" tycker om inredningen är ju inte av någon vikt alls för TS eller huruvida "Bil X" är ett vettigt köp eller inte.

Nej det är sant, men alla har sina åsikter smile

egentligen är aldrig ett bilköp något vettigt, bara en förlust av pengar, man får bara hoppas man hittar
något exemplar som inte dränerar ens plånbok för mycket...

Trots det äger jag fyra bilar, och hyffsade exemplar som inte kostat överdrivna pengar att driva, lite basicstuffs får man alltid räkna med smile man ska aldrig stirra sig blind på milen, utan mer hur fordonet är skött, och går.. smile

Ska man alltid lyssna på alla andra så blir man alltid avrådd från saker, det kostar för mycket i delar, dåliga bilar osv... man ska själv provköra, kolla, och allt såntdär, ta den till lokala GDS och ta en titt undertill, på balkar, sparklådor, avgassystem, torka rent snabbt undertill, starta bilen och se om den droppa någon olja, ja allt såndär...

Säger som ovan, en bilköp är aldrig något vettigt igentligen, för man förlorar oftast bara pengar på det smile

ähh brukar sällan förlora pengar på en bil.  tror att under dessa år jag haft körkort så har jag gått back på en bil.  det var en bil för 4000kr.. som stulade så förbannat att jag gav bort skiten efter 1månads ägande.

men visst sitter man och kollar bilar på firmor och hela bilar då förlorar man..och framför allt om man är dum nog att köpa en ny bil..  för där kan man ta 50-150k och elda upp likagärna.. för det är pengar du förlorar när ditt namn står som ägare och bilen rullar ur hallen.   bättre att köpa något trasigt skit och fixa alla fel för då vet man vad man får för pengarna smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Evildan
31 juli 2015 ·

Growe skrev:

zleepy skrev:

it_mutt skrev:
Fast å andra sidan, vad "vi andra" tycker om inredningen är ju inte av någon vikt alls för TS eller huruvida "Bil X" är ett vettigt köp eller inte.

Nej det är sant, men alla har sina åsikter smile

egentligen är aldrig ett bilköp något vettigt, bara en förlust av pengar, man får bara hoppas man hittar
något exemplar som inte dränerar ens plånbok för mycket...

Trots det äger jag fyra bilar, och hyffsade exemplar som inte kostat överdrivna pengar att driva, lite basicstuffs får man alltid räkna med smile man ska aldrig stirra sig blind på milen, utan mer hur fordonet är skött, och går.. smile

Ska man alltid lyssna på alla andra så blir man alltid avrådd från saker, det kostar för mycket i delar, dåliga bilar osv... man ska själv provköra, kolla, och allt såntdär, ta den till lokala GDS och ta en titt undertill, på balkar, sparklådor, avgassystem, torka rent snabbt undertill, starta bilen och se om den droppa någon olja, ja allt såndär...

Säger som ovan, en bilköp är aldrig något vettigt igentligen, för man förlorar oftast bara pengar på det smile

ähh brukar sällan förlora pengar på en bil.  tror att under dessa år jag haft körkort så har jag gått back på en bil.  det var en bil för 4000kr.. som stulade så förbannat att jag gav bort skiten efter 1månads ägande.

men visst sitter man och kollar bilar på firmor och hela bilar då förlorar man..och framför allt om man är dum nog att köpa en ny bil..  för där kan man ta 50-150k och elda upp likagärna.. för det är pengar du förlorar när ditt namn står som ägare och bilen rullar ur hallen.   bättre att köpa något trasigt skit och fixa alla fel för då vet man vad man får för pengarna smile

Jag anser att det är bättre köpa något helt och fungerande för rätt pengar och sälja vidare för rätt pengar utan att behöva skita ner sig. cool

"Funkar för mig".

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang