Xenonkonvertering ''The right way'' Bixenon projektor uppgradering

MammDiin
31 juli 2015 · 2 019 Inlägg

Gizmo_ skrev:

christAfer skrev:
Vill du får du göra till mig med, betalar såklart.

Jag gjorde två försök, men min ugn var för liten för att en tillräckligt stor plastsskiva skulle gå in, så kunde liksom inte dra över formen över den gjutna modellen.

Vi får se hur det går först. smile Du kan få bilder på det sen när jag e färdig. Oavsett resultat. tongue

Kommer eventuellt göra min femte konvertering snart tror jag.
Ska försöka med dubbla projektorer per lykta men ta bort hel/halv skölden i bi-xenon projektorn till helljuset till en saab 95.

Yarisens lampor blev jävligt snygga. big_smile Men dem har väl limmade glas så hur gjorde du för att få loss glaset.
Har sett att man kan lägga de i ugnen sen bända loss det.

Det där med dubbla projektorer låter intressant, tänkte själv också fixa det men var för lite utrymme vid helljusreflektorn och fanns inte heller utrymme bakom strålkastaren.
Då kanske det vore idé att försöka avskärma ''helljusprojektorn'' nertill där halvljuset lyser och på så sätt få mindre ljus framför bilen som bländar en själv.

Funkar bra att värma i ugnen om det är lampor med den svarta massan som mjuknar av värmen. Men finns även dem som är limmade och de tror jag inte man får itu på ett lätt sätt, förutom att kapa sönder strålkastaren.

Gizmo_ Himma skruare
31 juli 2015 · 1 250 Inlägg

Var dåligt med plats i 855an med. Så jag bygde om reflektorn o gjorde den 12mm djupare. smile
På sidorna 29-30 i projektråden på 855an finns det lite hur jag gjorde för o få plats med reflektorn i min andra uppsättning.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0&p=29

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar
Volvo 945 FTT "White Trash" (1993)
Volvo 855 T-5R "The Dark Side." (1995)
MammDiin
31 juli 2015 · 2 019 Inlägg

Gizmo_ skrev:
Var dåligt med plats i 855an med. Så jag bygde om reflektorn o gjorde den 12mm djupare. smile
På sidorna 29-30 i projektråden på 855an finns det lite hur jag gjorde för o få plats med reflektorn i min andra uppsättning.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0&p=29

Blev själv också tvungen att kapa upp reflektorn på senaste projektet för att få projektorn längre bak när de tog i glaset annars. Tänkte jag skulle bygga ut bakåt men tänkte att det är lättare att få projektorn justerad så man får bilens original helljus att lysa dit man vill.
Men tog flera dagar innan jag hade dem färdiga, och ändå missade jag lite så ena strålkastarens helljus lyser rakt fram istället för lite åt sidan som jag ville för att få bredare ljus när den som har bilen helst ville slippa montera extraljus. Men blir eventuellt att ta itu dem igen och justera lite.

granadadr
1 augusti 2015 · 7 286 Inlägg

jag har gott om plats smile TROR jag smile hehehe

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Gizmo_ Himma skruare
1 augusti 2015 · 1 250 Inlägg

granadadr skrev:
jag har gott om plats smile TROR jag smile hehehe

Vad e det för bil då??

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar
Volvo 855 T-5R "The Dark Side." (1995)
Volvo 945 FTT "White Trash" (1993)
granadadr
2 augusti 2015 · 7 286 Inlägg

scorpio groda,,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang