Generator rem 945 LTT utan AC

Jaderlof
16 augusti 2015 · 62 Inlägg

Tjenare! Min generator rem har lossnat 3 gånger nu och jag är trött på att försöka hitta rätt på biltema vilket innebär att pengar kastas i sjön så jag undrar nu en gång för alla vilka mått jag ska ha på remmen? Jag har testat 950,925 och 913 alla slirar och så köpte jag en 850 som jag hoppades skulle passa men den gick inte ens på. Så vilket kör ni? B230FK utan AC


P.s Osäker på om jag la in inlägget i rätt del men.
Mvh Jaderlof

Senast redigerat av Jaderlof (16 augusti 2015)

Tampongpunkarn
16 augusti 2015 · 786 Inlägg

Vad står det på din första Gen rem? Ta de måtten?

är din gen remskiva sönder nött eller? kan va folk före dej har spänt den för mye och därför har den slitit sönder skivan, Har du Generatorn uppe vid toppen eller där nere? Annars kan ja springa ut å kolla min.

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 augusti 2015 · 14 039 Inlägg

Jaderlof skrev:
Tjenare! Min generator rem har lossnat 3 gånger nu och jag är trött på att försöka hitta rätt på biltema vilket innebär att pengar kastas i sjön så jag undrar nu en gång för alla vilka mått jag ska ha på remmen? Jag har testat 950,925 och 913 alla slirar och så köpte jag en 850 som jag hoppades skulle passa men den gick inte ens på. Så vilket kör ni? B230FK utan AC


P.s Osäker på om jag la in inlägget i rätt del men.
Mvh Jaderlof

Brukar dom inte ha sådana remmar på Volvo/Bilia??

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Jaderlof
16 augusti 2015 · 62 Inlägg

Volvo240Driver skrev:
Vad står det på din första Gen rem? Ta de måtten?

är din gen remskiva sönder nött eller? kan va folk före dej har spänt den för mye och därför har den slitit sönder skivan, Har du Generatorn uppe vid toppen eller där nere? Annars kan ja springa ut å kolla min.

Jag har försökt jämföra och på den remmen matchade det med 950 men 950 var liksom bara att dra på fullt utspänd.
Nej det är den inte, inte så vitt jag vet åtminstone. Tänkte att jag ska beställa från Mekonomen imorgon så får vi se.
Den sitter där uppe

Jaderlof
16 augusti 2015 · 62 Inlägg

Vettemannen skrev:

Jaderlof skrev:
Tjenare! Min generator rem har lossnat 3 gånger nu och jag är trött på att försöka hitta rätt på biltema vilket innebär att pengar kastas i sjön så jag undrar nu en gång för alla vilka mått jag ska ha på remmen? Jag har testat 950,925 och 913 alla slirar och så köpte jag en 850 som jag hoppades skulle passa men den gick inte ens på. Så vilket kör ni? B230FK utan AC


P.s Osäker på om jag la in inlägget i rätt del men.
Mvh Jaderlof

Brukar dom inte ha sådana remmar på Volvo/Bilia??

/Benny

Det vet jag inte, jag skrev till Bilia inatt och de kunde inte få fram något i datorn men en servicerådgivare skulle ringa på måndag men jag hade hoppats på att jag skulle få bilen klar till idag så jag slipper ta bussen till skolan.

Mvh Jaderlof

Jaderlof
17 augusti 2015 · 62 Inlägg

Nu har jag köpt en till rem och även den har åkt åt helvete och nu är jag trött på detta så olika teorier på vad det kan vara? Det måste ju finnas en anledning till varför bilen käkar remmar.

Mvh Jaderlof

SLG
17 augusti 2015 · 498 Inlägg

Gå över remhjulen ordentligt. Sitter generatorn rakt då efter du spänt skiten?

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
Jaderlof
17 augusti 2015 · 62 Inlägg

SLG skrev:
Gå över remhjulen ordentligt. Sitter generatorn rakt då efter du spänt skiten?

Det utgår jag ifrån att den gör. Ska dock gå igenom allting imorgon när jag ändå är i skolan. Hur kontrollerar man remhjulen?

jimb_o TSR
17 augusti 2015 · 100 Inlägg

Vad har du för bredd på remmarna?
det ska vara 11.9 iaf och 925lång 913 går oxå tongue

Volvo 945 Classic "TSR" (1998)
Volvo V70 2,4t "TSR" (2000)
Jaderlof
17 augusti 2015 · 62 Inlägg

jimb_o skrev:
Vad har du för bredd på remmarna?
det ska vara 11.9 iaf och 925lång 913 går oxå tongue

Fick ett samtal av serviceansvarige på Bilia i Stockholm och han sa att jag skulle ha 1010x11,9. Men jag sa till han att jag inte hade AC på bilen. Men som sagt, hur kontrollerar man remhjulen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang