Fälgar till min Skoda Superb

Ainok
20 augusti 2015 · 439 Inlägg

Hej!

Köpte nyligen en Skoda Superb 2003.

Har fixat det mesta på den, (chippat, bytt avgassystem, sett över bromsar, bytt högtalarna i dörrarna och sett över lampor etc)

Börjar bli dags att kasta på ett par nya fälgar på den. Men, vilka passar?

Är så otroligt dåligt utbud för en så udda bil som Skoda Suberb, men, den har ju samma bultcirkel som Audi och VW, (tänker mest på b5 modellerna, a4 och passat)

Passar fälgar ifrån dem på min skoda?
Tänker på et mått, bromsok som tar i tex.

Volvo 945 GL "Veemern" (1991)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 augusti 2015 · 14 041 Inlägg

Ainok skrev:
Hej!

Köpte nyligen en Skoda Superb 2003.

Har fixat det mesta på den, (chippat, bytt avgassystem, sett över bromsar, bytt högtalarna i dörrarna och sett över lampor etc)

Börjar bli dags att kasta på ett par nya fälgar på den. Men, vilka passar?

Är så otroligt dåligt utbud för en så udda bil som Skoda Suberb, men, den har ju samma bultcirkel som Audi och VW, (tänker mest på b5 modellerna, a4 och passat)

Passar fälgar ifrån dem på min skoda?
Tänker på et mått, bromsok som tar i tex.

Går det inte att få svar om du går in på nån websida där man säljer fälgar o däck och se vad som finns till din bil?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Ainok
20 augusti 2015 · 439 Inlägg

Vettemannen skrev:

Ainok skrev:
Hej!

Köpte nyligen en Skoda Superb 2003.

Har fixat det mesta på den, (chippat, bytt avgassystem, sett över bromsar, bytt högtalarna i dörrarna och sett över lampor etc)

Börjar bli dags att kasta på ett par nya fälgar på den. Men, vilka passar?

Är så otroligt dåligt utbud för en så udda bil som Skoda Suberb, men, den har ju samma bultcirkel som Audi och VW, (tänker mest på b5 modellerna, a4 och passat)

Passar fälgar ifrån dem på min skoda?
Tänker på et mått, bromsok som tar i tex.

Går det inte att få svar om du går in på nån websida där man säljer fälgar o däck och se vad som finns till din bil?

/Benny

Där ser jag ju endast vilka som passar på min bil (få)

Om jag däremot går in på tex Audi a4 så finns det ju en uppsjö med fälgar, men det är ju ett annat ET mått, jag vet inte om det går att använda dessa fälgar på min bil iallafall.

Volvo 945 GL "Veemern" (1991)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 augusti 2015 · 14 041 Inlägg

Ainok skrev:

Vettemannen skrev:

Ainok skrev:
Hej!

Köpte nyligen en Skoda Superb 2003.

Har fixat det mesta på den, (chippat, bytt avgassystem, sett över bromsar, bytt högtalarna i dörrarna och sett över lampor etc)

Börjar bli dags att kasta på ett par nya fälgar på den. Men, vilka passar?

Är så otroligt dåligt utbud för en så udda bil som Skoda Suberb, men, den har ju samma bultcirkel som Audi och VW, (tänker mest på b5 modellerna, a4 och passat)

Passar fälgar ifrån dem på min skoda?
Tänker på et mått, bromsok som tar i tex.

Går det inte att få svar om du går in på nån websida där man säljer fälgar o däck och se vad som finns till din bil?

/Benny

Där ser jag ju endast vilka som passar på min bil (få)

Om jag däremot går in på tex Audi a4 så finns det ju en uppsjö med fälgar, men det är ju ett annat ET mått, jag vet inte om det går att använda dessa fälgar på min bil iallafall.

Du kan ju kontakta firman, man kan lösa vissa fälgproblem med "Spacers".

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang