Köpråd: evo VIII svensksåld v USA import

Schneiider
27 augusti 2015 · 3 Inlägg

Hejsan! Är sugen på att köpa en Evo VIII. Jag har hittat två stycken jag kan tänka mig på blocket.
En av dom är svensksåld och en är USA import. Är det stor skillnad mellan modellerna? Om ni skulle välja, vilken bil hade ni valt och varför?

http://www.blocket.se/trelleborg/Mitsub … 11&w=3

http://www.blocket.se/vastmanland/Mitsu … 11&w=3

Tacksam för svar!

Mvh,

Schneiider

AX3L
27 augusti 2015 · 398 Inlägg

Har du kollat så att importen är sjyst, jag tänker med Carfax etc? Prestandabilar från USA känns ju som att "salvage"-titeln hänger i luften.

Schneiider
27 augusti 2015 · 3 Inlägg

Gjorde en Carfax rapport nu. Det som stod av nytta var:
2005-12-03         Olycka rapporterad.
2006-03-10         Salvage titel är utfärdad i USA.
Så du hade ju rätt där AX3L smile

Så då är det lika bra att skrota iden om att köpa den då.

Något jag bör tänka på inför det eventuella köpet av den svensksålda evon?
Ska försöka att åka och kolla på den i helgen eller nästa vecka.

AX3L
27 augusti 2015 · 398 Inlägg

Sedärja! Ja en Salvage-bil skulle jag sky som pesten om jag inte vore expert på modellen och verkligen kan avgöra skicket till 100% (men då hade du å andra sidan inte frågat här smile).

Jag kan inget om modellen som sådan, men jag skulle tittat på ägarhistoriken (gärna med carfax) för att se att den ser sjyst ut. Har den bytt ägare många gånger senaste tiden ringer mina varningsklockor högre än introt till Hells Bells, speciellt på den typen av "leksaksbil". Jag skulle kolla extra noga efter tecken på att den är krockad (sned plåt, tecken på omlackerad etc) förutom allt det vanliga man kollar efter på en bil givetvis.

Lycka till!

Schneiider
27 augusti 2015 · 3 Inlägg

Ja jag tänkte att det nog inte var något för mig då, och någon expert kan jag verkligen inte säga att jag är haha smile

Okej ja men det är alltid bra tips smile
Då får vi se efter helgen om vi har blivit med evo då! smile
Tack så mycket!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang