Audi S4 B5 (Humlan): Clean daily drive sleeper med de lilla extra

Bygga helsmidd motor efter ras med förra samt få en skön stance/halvsleeper. [Update 25/02-16: Tripp till jpkg för att hämta hem blocket.
  • 73 Följare
  • 55 985 Visningar
  • Uppdaterades senast 25 februari 2016
BlueScreeen
28 augusti 2015 · 2 030 Inlägg

Trist att behöva riva ut motorn två ggr. Men skönt att du iaf har fått en förklaring på felet! smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
Djo
28 augusti 2015 · 10 157 Inlägg

Många turer med motorn men blir nog redigt bra tillslut smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
JKDesign
29 augusti 2015 · 4 442 Inlägg

Försök håll motivationen uppe, du har gjort ett riktigt grymt jobb med bilen.

Blir kul att se vad den levererat utan läckage wink

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Noren_joL
22 september 2015 · 34 Inlägg

Vilket jobb du gör! smile

Hur tog du ut inredningen/mattan? Måste nämligen ta bort mattan i min då det har läkt in massa vatten 😧

Simonzzon
22 september 2015 · 71 Inlägg

Sjukt duktig är du! Bara å säga till när du behöver hjälp med något så hjälper jag gärna till! smile

FreddeS4
24 september 2015 ·

Grymt jobbat! Det tar emot ibland, men det är bara att kämpa på!

Luckard
25 september 2015 · 243 Inlägg

Noren_joL skrev:
Vilket jobb du gör! smile

Hur tog du ut inredningen/mattan? Måste nämligen ta bort mattan i min då det har läkt in massa vatten 😧

Bort med stolar och mitt konsol sen får man dela på mattan i mitten bakom stereon osv. Kanske går att ta ur utan att dela men så gjorde jag iaf smile

Simonzzon skrev:
Sjukt duktig är du! Bara å säga till när du behöver hjälp med något så hjälper jag gärna till! smile

Hehe ah kanske ringer nångång om du inte ätit ihjäl dig på korv 😉

FreddeS4 skrev:
Grymt jobbat! Det tar emot ibland, men det är bara att kämpa på!

Ah försöker, nu har man iaf ingen deadline att passa så nu ligger man lite lågt
Och fixar de saker som ska i mån av tid så liten glöd finns kvar iaf smile

Senast redigerat av Luckard (25 september 2015)

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089
Audi S4 Biturbo "Humlan" (1999)
Luckard
25 september 2015 · 243 Inlägg

Liten update inför helgen då!

Varit ett jäkla micklande med motorn ur och i hela tiden då kopplingen börjat krångla rätt som de va och som i tidigare update så visade det sig att jag lyckats missa styrlagret till ingående axel på lådan i svänghjulet..
så motorn ur igen vilket är andra gången sen kopplingen började krångla..



http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1376_zpsq4m5q0lr.jpg

Börjar se detta mer som en vana nu att motorn är ur, nästan så man ska köpa en extra motor och ha ståendes brevid bara så kanske man slipper plocka ur denna motor igen hehe.


http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1377_zpshvj9wgux.jpg

Nyputsat svänghjul och rengjort ordentligt och styrlagret ipressad


http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1378_zpso7slcbgf.jpg

Även tryckplatta och lamell.


http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1379_zps2a1dybjk.jpg

Motorn tillbaka i igen med alla grejer runt i kring, passa även på att fintuna lite mer på kallstarten/idle.



Efter att ha fått i motorn igen och fintunat lite så drog jag iväg en sväng för att kolla så att kopplingen va ok
och nu med styrlagret i också, ljudet försvann som jag hade innan och kände en lättnad och tyckte allt kändes helt okej när jag åkte iväg, kommer ner på "stora vägen" och åker bort en bit för att vända och efter man vänt och trycker på så håller de i satan jävlar, "äntligen" tänkte jag...där efter så svängde jag förbi en kollega och skulle bju han på ett litet åk och åker iväg och drar på igen fast denna gång så kände jag en tendens till lite slir... suck..
åkte hem igen och ställde in bilen och bara riva ur motorn igen, denna gång nummer 3...
börjar kunna de här med att plocka ur en motor ur en S4 tongue


http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1386_zpsftqskt2h.jpg

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1389_zpsev4otgno.jpg

några dagar efter så har man fått ur motorn och fick se att tryckplattan va kletig igen eller ja va som en hinna på allting dock har svänghjulet klara sig och stod och sa till mig själv att gjorde jag inte rent de där innan jag satt tillbaka allt. jo..
så tog i sär hylsan som sitter över ingående axel och när jag väl fick lös den så såg jag att de börja på rinna olja...
suck packboxen är trasig, förmodligen gett med sig då jag missade styrlagret i svänghjulet då axeln typ vobblade eller vad man ska säga. Iaf så har lagret klarat sig som tur är även axeln.
så nu är en ny packbox i och passade öven på att slå i ny v-lådsolja.


http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1390_zpstrwglvji.jpg

slipade svänghjulet igen lite grann och rengjorde ännu nogrannare samt gav tryckplattan och lamellen ett bad i avfettning samt diesel.. torkade rent, värmde på lite försiktigt på puckarna så dom fick svetta ur sig lite men hade inte dragit åt sig så mycket.
där efter så tog jag och blästrade puckarna lite så pass att all förslitning förvann och nu är de poröst och fint igen.


http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1391_zpsuezejjxh.jpg

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1400_zpsqypzaotx.jpg

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1401_zps6qywxlue.jpg

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1402_zpsw2meaukj.jpg

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1403_zpsvvtar7i2.jpg

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1404_zpsyi768g51.jpg

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1406_zpshtjdl93d.jpg

Motorn i igen och passade på att fästa upp oljekylarna till motorn samt v-lådan något bättre än med buntband och kortade
av slangarna till kylaren som är för v-lådan då den har setat framför vattenkylaren och nu sitter där OEM-IC har sin plats.


http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1407_zpsl6cqxmsa.jpg

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1408_zpsunjgqy3l.jpg

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1410_zpsnt9yjc2l.jpg

passade på att byta ut oem-slangen till slavcylindern och istället köra med stålomspunnen slang hela vägen.
då oem har en tendens att svälla.
tyvärr inga bilder på de...men iaf så de installerat och skall till att börja lufta systemet och kör som vanligt så som man gör när man lufta bromsarna, pumpar upp lite tryck sätter en bräda mellan stol och pedal och låser fast pedalen på så vis..ska gå fram för att öppna ventilen och hör hur de knäpper till och tittar på behållaren till bromsvätskan och ser hur de skvalpar och tänkte va fasen nu då, går in i bilen igen och får se att de riner från torpeden och tittar inunder och ser att Mastercylindern har gått sönder
och fulla golvet i bilen i bromsvätska...haha fasen vad kul.
Antagligen blir de mycket mer tryck med slang som inte sviktar lika mycket samt hårdare tryckplatta.
hur tänkte man där och göra master/slavcylindrarna i plast?

inget att göra åt de så bara till att beställa en ny och denna gång i alu som jag nu mer har på slavcylindern också.


Så ja, mycket saker som inte går min väg just nu...visst hade kunnat bytt ut master och slavcylindrarna för länge sen men inget man direkt tänker på när man bygger motor speciellt när de är första gången någonsin man bygger så här pass mycket att master och slavcylindern ska gå sönder eller ja iaf mastercylindern i detta fall.
Man lär sig nya saker hela tiden man håller på, får se de från den ljusa sidan att när man ska bygga en ny motor på en annan bil så vet man ju vad man ska byta och eller ha lite extra koll på.

Senast redigerat av Luckard (25 september 2015)

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089
Audi S4 Biturbo "Humlan" (1999)
BlueScreeen
25 september 2015 · 2 030 Inlägg

Oj! Du lä ha ett tålamod som heter duga! smile Riktigt bra jobbat att orka plocka i or ur motorn hela tiden, jag hade blivit totalt galen, men det är väll bara jag de wink

Hoppas de flyter på lite bättre framöver!

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
Luckard
25 september 2015 · 243 Inlägg

BlueScreeen skrev:
Oj! Du lä ha ett tålamod som heter duga! smile Riktigt bra jobbat att orka plocka i or ur motorn hela tiden, jag hade blivit totalt galen, men det är väll bara jag de wink

Hoppas de flyter på lite bättre framöver!

hehe tydligen de, bara ta sig i kragen och lyfta ur skiten annars kommer de bara att stå...
vill ju iaf försöka åka nånting innan vintern kommer nu efter man mappat bilen. smile

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089
Audi S4 Biturbo "Humlan" (1999)
znabb
26 september 2015 · 61 Inlägg

Modifierat min slavcylinder till min S2 avant.När jag skulle återmontera slavcylindern och lufta släppte brickan som håller kolven och sköt ur all olja=inte kul så jag bestämde mig för att modifiera den nu när jag håller på och bygger ny motor så detta är bara ett tips för att slippa DET problemet igen.

Svarvat låsringsspår invändligt pga den "taggiga" bricka som skall låsa i godset på cylindern har en tendens att inte hålla.

Kroppen på slav cylindern är inte rund så man får spänna upp den men invändliga backar i svarv för att svarva kroppen rund för att kunna spänna upp den i svarv för att ta upp spår invändligt.


Här visas tagg brickan:

https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28949/28949-45cece5c53832f550f035e75cc43f70e_tn.jpg

Avsvarvad kropp och pinne i metall i rätt längd:

https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28949/28949-1f47442031b5e16a763967a25f36ee8b_tn.jpg

Här ser man det färdiga resultatet med låsring som håller emot kolven:

https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28949/28949-c7f75ff195d6e06d3d4f67c41e6cbc30_tn.jpg

En till bild fast på låsringsspåret:

https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28949/28949-60a2d17a31fff3cde108e35dad2c4261_tn.jpg

Senast redigerat av znabb (26 september 2015)

Simonzzon
26 september 2015 · 71 Inlägg

Simonzzon skrev:
Hehe ah kanske ringer nångång om du inte ätit ihjäl dig på korv 😉

Hahahahahahha lollollol

Luckard
2 oktober 2015 · 243 Inlägg

znabb skrev:
Modifierat min slavcylinder till min S2 avant.När jag skulle återmontera slavcylindern och lufta släppte brickan som håller kolven och sköt ur all olja=inte kul så jag bestämde mig för att modifiera den nu när jag håller på och bygger ny motor så detta är bara ett tips för att slippa DET problemet igen.

Svarvat låsringsspår invändligt pga den "taggiga" bricka som skall låsa i godset på cylindern har en tendens att inte hålla.

Kroppen på slav cylindern är inte rund så man får spänna upp den men invändliga backar i svarv för att svarva kroppen rund för att kunna spänna upp den i svarv för att ta upp spår invändligt.


Här visas tagg brickan:

http://www1.garaget.org/gallery/images/29/28949/28949-45cece5c53832f550f035e75cc43f70e_tn.jpg

Avsvarvad kropp och pinne i metall i rätt längd:

http://www1.garaget.org/gallery/images/29/28949/28949-1f47442031b5e16a763967a25f36ee8b_tn.jpg

Här ser man det färdiga resultatet med låsring som håller emot kolven:

http://www1.garaget.org/gallery/images/29/28949/28949-c7f75ff195d6e06d3d4f67c41e6cbc30_tn.jpg

En till bild fast på låsringsspåret:

http://www1.garaget.org/gallery/images/29/28949/28949-60a2d17a31fff3cde108e35dad2c4261_tn.jpg

Får tacka för infon.
Får ta och göra likadant om min slavcylinder går sönder på de viset.
Lyckligtvis har den hållt än så länge bara mastern som ville ge upp hmm

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089
Audi S4 Biturbo "Humlan" (1999)
Luckard
15 november 2015 · 243 Inlägg

Hallå!

Ja du va de ett bra tag sen igen efter senaste updaten..och har väl egentligen inte hänt så mycket mer sen sist därav dåligt updatering..

Hunnit med att monterat dit en ny mastercylinder till kopplingen och va inte de roligaste att montera kan jag lova, låg som en halvdöd mask efter golvet vid pedalerna för att byga skiten, trots jävlandet med mastercylindern så lyckades jag få kopplingen att lira som den ska...äntligen big_smile
stog och grina ett bra tag om att ev. få köpa ny lamell nör man "knappt" kört in den jag har nu hehe.
även hunnit med lite testrepor nu när den funkar för att verkligen vara säker på att den håller i.

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1434_zps79qr3era.jpg

Nya mastercylindern som är i ALU istället för plast...
skapligt svårt att få tag i en i ALU då allting va slutsålt men lyckades till slut.
och känns klar skillnad med denna jämnfört med plast då kopplingen är betydligt mer distinkt eller vad man ska säga.
innan så kändes de som att allt flexade lite när man kopplade ur.


http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1450_zpsyupd5jpi.jpg

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1453_zpsdgkt9pmp.jpg

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1452_zpsuityaobh.jpg

Skickade iväg mina RS6 fälgar och skaffade mig dessa istället som är av märket 3SDM 001 storlek 19" och 9,5" breda
förvisso plastidippade.


http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1474_zps2mzp8bha.jpg

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/IMG_1475_zpsyzniyvqx.jpg

så ser dom ut under plastidippen, tvättade av dippen pga ska lacka om dom helt.
tanken är att köra på samma koncept som fälgarna är nu fast i svart, som ni ser så är fälgen silver halvblank förutom "ansiktet" som är bearbetad/högglans och tänkte då köra svart halvmatt/blank där de är silver sen blanksvart där de är bearbetat/högglans. tänkte köra hela fälgen blanksvart men ville få de att se annorlunda ut gentemot andra fälgar i färgval.



Annars så håller jag på planerar för fullt inför 2016 både motormässigt samt karroseri
som skall göras under vintern, tanken här också är att köra samma koncept som innan fast blir lite förändringar/uppgraderingar framför allt i karroseriet men håller på skissar på den biten så får se hur de blir..
Motormässigt så blir de inte så mycket jättemycket, ska införskaffa lite nya saker internt samt kringutrustning för att kunna byta plats på vissa saker som jag inte är nöjd med om hur dom sitter nu och göra den klar inför nästa besök hos maxxtuning för mappning.
Vad de är för något tänker jag inte berätta nu får ni reda på under loppets gång smile


tills nästa updatering så bjur jag på denna, vi ses! :

Senast redigerat av Luckard (15 november 2015)

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089
Audi S4 Biturbo "Humlan" (1999)
Djo
16 november 2015 · 10 157 Inlägg

Gött det löst sig med kopplingen smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Luckard
17 november 2015 · 243 Inlägg

Hallå!

Tänkte smygsläppa en del tankar och vad som kommer hända under vintern när man ändå så inte har så mycket att göra.

Då pappret visade 478whp på 1.4bar med laddläcka redan vid 0.8 och målet va 550 så blev jag något besviken men har mig själv att skylla på egentligen hehe.
Anledningen till varför just 550whp är för att man hört att blocket bara pallar med 600hk, har inte fått nå specifikt om vad för hk om de är i motorn eller på hjulen så man är lite kluven just på den fronten men vågade inte gå över de just då och att man hellre ska satsa på ett RS-block istället och finns vissa anledningar till de också.
Efter att man tog sig i kragen och pratade med 034motorsport som jag vet har bra erfarenhet med just dessa motorer och wv/audi överlag så fick jag till svars att många av deras kunder kör på "600whp" utan att ha haft några problem med att blocket rasa osv.

Med de svaret så blev man något gladare och bestämde mig för att höja effektmålet till 600 istället för 550.
så tänker iaf fortsätta köra på S4-blocket och se vad de går för, visst kommer bli dyrt om de rasar men gillar att gambla lite och tror på dessa block samt kunna utnyttja mina agg fullt ut också.



http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/078-198-601SMC_zpspiquikh6.jpg

iom de där svaret och jäkla letande och lyckades hitta detta så kommer jag montera dit en stödgördel samt nya förstärkta överfall som ska få stärka upp de där lilla extra i motorn.


http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/DSC_0001_zpsb6o4lftl.jpg

Helgen som va så tog jag ur motorn "igen" för att börja riva ner den igen, glömde lägga med de i förra uppdateringen..
Efter att ha kollat runt lite och ramlade in på de här med att betongfylla blocket så går planerna om att också göra de
för att förstärka upp blocket ännu mer och anledningen till de är för att blocket ändå så kommer bli tomt så har man chansen till att fixa till cylindrarna efter man fyllt blocket, försöka ta allt i en smäll.
Är dock inte spikat än med att fylla blocket då jag inte vet om de kommer bli bra eller inte, ska kika närmare på de när blocket är tomt. Håller iaf på att skissar lite lätt på vattensystemet så de blir att lira ihop bra om de blir aktuellt med fyllningen.

Senast redigerat av Luckard (17 november 2015)

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089
Audi S4 Biturbo "Humlan" (1999)
Luckard
21 november 2015 · 243 Inlägg

Hallå!

Är på G till Thero för att lämna iväg insuget med rails och spridare för att konstruera fram nå bättre fästen för railsen
och lite annat småfix på insuget få se vad vi kommer fram till, måste få till vinkeln på spridarna bra så man får en bra spridarbild ner i kanalerna.
Är mycket saker man tänker så här i efterhand som man skall fixa till för att bli bättre som man inte tänkte under tiden man byggde..som sagt första riktigt bygget jag gör och man lär sig hela tiden smile

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/Mobile%20Uploads/2015-05/1C91DB77-AD52-4202-A6D4-FA1959B2029B_zpstsjlwo7n.jpg

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/Mobile%20Uploads/2015-05/E8B5A335-B4A4-465C-88E6-34DF2A1729A4_zps6ockn5z1.jpg

Från tidigare uppdatering så ser ni hur fästerna ser ut idag..
Inte dom bästa och railsen sitter inte riktigt då man kan vicka på dom samt vinkeln på spridarna inte är dom ska heller.


Även lite planer kring soppasystemet, kommer ev. bli lite förändningar t.ex omplacering av vissa saker
samt montera in mer saker i systemet.

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/DSC_0234_zpschb6k8s3.jpg

http://i1074.photobucket.com/albums/w407/Luckard/DSC_0235_zpsyhs9fefo.jpg

Så här ser de ut idag "bilder från tidigare uppdatering".
Planerna är att piffa upp baljan så de ser lite fräschare ut, komma på nån smart lösning för ventilation då de luktar rätt fränt i bilen, placera om "elcentralen" för pumparna, ev. dra om slangarna och installera en liten kylare nånstans. sammanfattning är att försöka få en cleanare installation av allting samt försöka försluta in/avskilja hela systemet i baljan så, så lite som möjligt är i anslutning till kupén eller vad man ska säga typ "brandvägg"

Motorn är fortfarande orörd sen jag plockade ur den ur bilen i väntan på att gördeln ska komma hem.
tills dess att kitet kommer hem ska jag försöka skissa klart bränslesystemet så jag kan börja på de lite smått.


Ha de!!!

Senast redigerat av Luckard (21 november 2015)

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089
Audi S4 Biturbo "Humlan" (1999)
Djo
21 november 2015 · 10 157 Inlägg

Kommer bli bra det här låter som vettiga och bra planer och idéer smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
brogan
11 december 2015 · 18 Inlägg

Fint!
Mitt AGB block rasade med K04, bytte till ASJ (rs4) och körde samma mapp utan problem. Vridet knäcker överfallen, iom att du nu kör k24 så klarar du dig nog bättre då vridet kommer lite senare. En gördel gör nog susen!
kul att vi har liknande setup! vi får köra en repa i vår smile

Luckard
12 december 2015 · 243 Inlägg

brogan skrev:
Fint!
Mitt AGB block rasade med K04, bytte till ASJ (rs4) och körde samma mapp utan problem. Vridet knäcker överfallen, iom att du nu kör k24 så klarar du dig nog bättre då vridet kommer lite senare. En gördel gör nog susen!
kul att vi har liknande setup! vi får köra en repa i vår smile

ah, vridet effekt kommer bra tidigt med dom små aggen.
tänkt köra på ASJ block men känner att jag vill göra så mycket som möjligt med ett ABG block när de pratas så mycket om att dom inte klarar av så mycket hehe.
ah mappen som jag har nu börjar laddet komma vid 3500rpm lite av orsaken är kammarna också.
Ja de tycker jag få se om bilen blir klar till i vår bara.
inte klar än med planerandet om hur jag vill ha de, velar rätt mycket just nu hehe. kanske blir helt annan setup ändå än vad jag tänkt men vi får se smile

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089
Audi S4 Biturbo "Humlan" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang