GMC Vandura "Rosthinken NO MORE!" Van - 1988 ÄNTLIGEN MÅLAD! NYA FÄLGAR!

Syftet med att jag (eller vi) lägger upp denna projekttråd, är för att få kritik, hjälp och gärna komplimanger när vi ger oss ut på okända marker. Vi är två (Alexis och Timmy) som har lite erfarenhet som servicerådgivare på en bilverkstad, som vill prova på att renovera en van så bra vi kan. Vi har fått och fortsätter att få erfarenheter genom hela bygget och det är framförallt kul att lära sig bl.a. svetsa, spackla, mecka och lacka osv.
  • 66 Följare
  • 47 108 Visningar
  • Projektet avslutat 26 juni 2017
Louca
27 augusti 2015 · 438 Inlägg

vEight skrev:
Kromade fast med fläsksvålar på! smile

Vad är fläskvålar? tongue

Spana in min projekttråd;
BMW 740i e38 1995
Louca
27 augusti 2015 · 438 Inlägg

Tråkigt med så dålig respons. Nu ska jag väl inte vara en gnällspik, men nånting får gärna yttras av lite fler. Kan vara både ris och ros tycker jag smile

Spana in min projekttråd;
BMW 740i e38 1995
Bob-Miller
27 augusti 2015 · 1 308 Inlägg

vEight skrev:
Trevligt! Det går ju bra detta! När jag tappar motivationen så släpper jag allt, går in och sätter mig i soffan och slår på Fast and Loud på Discovery Channel och tittar på ett par avsnitt (har playfunktionen wink ). Då kommer min motivation tillbaka igen! smile

Ja va i Dallas i oktober o käka o drack öl på Rickards Place ,jäkla vilken stor bardisk ,25m lång o stolar runt om,,tog inte länge o få in sin Miller där....

Bob-Miller
27 augusti 2015 · 1 308 Inlägg

Fläsk svålar e breda ,feta däck...fläskiga,som arslet på hon du inte gillade i skolan,hehe.....blir för jädra bra den gamle burken.....ni kommer ha mkt kul i den...köpte förresten med en Cheva idag.....en blazer 74 helcab....sökt en sån länge.....big_smile

Senast redigerat av Bob-Miller (27 augusti 2015)

vEight Baronen
27 augusti 2015 · 1 434 Inlägg

Som Bob-Miller sa, stoora svulstiga däck smile Det stället skulle jag vilja besöka tongue

Elbilar kan dra åt helvete.
Axzza
27 augusti 2015 · 295 Inlägg

Håller med, fetare däck på! Kanske däck med vit rand?
Och mycket kromdetaljer kommer göra den fräck tillsammans med det mattsvarta! Kör samma stuk på min nova wink

Honda Performance Club
HG_
27 augusti 2015 · 2 480 Inlägg

En fråga. Är vanen så hög eller ska den sänkas?

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Louca
28 augusti 2015 · 438 Inlägg

Bob-Miller skrev:

vEight skrev:
Trevligt! Det går ju bra detta! När jag tappar motivationen så släpper jag allt, går in och sätter mig i soffan och slår på Fast and Loud på Discovery Channel och tittar på ett par avsnitt (har playfunktionen wink ). Då kommer min motivation tillbaka igen! smile

Ja va i Dallas i oktober o käka o drack öl på Rickards Place ,jäkla vilken stor bardisk ,25m lång o stolar runt om,,tog inte länge o få in sin Miller där....

Dit vill jag också åka nån gång. Han verkar få bra snurr på stället. Skönt med ett program utan drama, utan bara sköna människor smile

Bob-Miller skrev:
Fläsk svålar e breda ,feta däck...fläskiga,som arslet på hon du inte gillade i skolan,hehe.....blir för jädra bra den gamle burken.....ni kommer ha mkt kul i den...köpte förresten med en Cheva idag.....en blazer 74 helcab....sökt en sån länge.....big_smile

Ja, men dåså! smile Den slutsatsen borde jag dragit själv egentligen. Dock är jag fortfarande inne på att köra däck med lägre profil. Dock var det endast ett test igår med lånade däck och det blev lite stretch med de däcken så jag måste tänka om. Men jag vill inte ha "lastbilsdäck" utan lite mer slimmade.
Dem är ju tokfeta om du höjjer dem smile

vEight skrev:
Som Bob-Miller sa, stoora svulstiga däck smile Det stället skulle jag vilja besöka tongue

Axzza skrev:
Håller med, fetare däck på! Kanske däck med vit rand?
Och mycket kromdetaljer kommer göra den fräck tillsammans med det mattsvarta! Kör samma stuk på min nova wink

Ja, alltså profilen och bredden på däcken ska nog ökas, men inte som innan, det tycker jag inte är snyggt, utan för mycket standard. Jag tänkte blanksvarta men att man målade dit texten på däcken vit. Typ som Generaldäck där "General är vitt". Men vi ska köra ett år med kromad viltbåge och kromade fälgar, med blanksvarta kofångare och fotsteg.

HG_ skrev:
En fråga. Är vanen så hög eller ska den sänkas?

Det beror på både pengar och hur däcken nu blir. Den ska inte sänkas som en gatbil hade jag tänkt, dock vart den 10 cm lägre bara av däck och fälg igår haha. Jag tror det bara var jag som tyckte det var ballt med hög bil och små däck, så får tänka om lite där tror jag. Helst skulle jag vilja höjja den.

Spana in min projekttråd;
BMW 740i e38 1995
Louca
28 augusti 2015 · 438 Inlägg

Denna bild la jag upp tidigare i tråden och detta är nog hur jag vill att däck och fälg egentligen ska se ut, men i år med kromade fälgar.

Vad tycker ni om dessa däck? smile
http://www.ford-trucks.com/user_gallery/sizeimage.php?photoid=172301&.jpg=



Ps. om ni tittar på denna bild under så tänk er att jag ska bygga egna fotsteg. Det kommer bli ett singel rör i samma tjocklek som viltbågen som ska gå hela vägen från fram till bakhjul vilket kommer göra att bilen ser bredare och lägre ut och fylla en funktion smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-64d2e74027f66637068c9350a400e955.jpg

Spana in min projekttråd;
BMW 740i e38 1995
Johansen
28 augusti 2015 · 138 Inlägg

Louca skrev:
Denna bild la jag upp tidigare i tråden och detta är nog hur jag vill att däck och fälg egentligen ska se ut, men i år med kromade fälgar.

Vad tycker ni om dessa däck? smile
http://www.ford-trucks.com/user_gallery … &.jpg=



Ps. om ni tittar på denna bild under så tänk er att jag ska bygga egna fotsteg. Det kommer bli ett singel rör i samma tjocklek som viltbågen som ska gå hela vägen från fram till bakhjul vilket kommer göra att bilen ser bredare och lägre ut och fylla en funktion smile
http://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-64d2e74027f66637068c9350a400e955.jpg

Jäklar va bra det blir , jag tycker du ska åka med kromade hjul och feta däck...

vEight Baronen
28 augusti 2015 · 1 434 Inlägg

Höjning och ännu fetare däck! Lite som gas monkeys 4wd van smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Louca
28 augusti 2015 · 438 Inlägg

Johansen skrev:
Jäklar va bra det blir , jag tycker du ska åka med kromade hjul och feta däck...

Mja det lutar lite åt det. Jag tror det blir som på bilden jag visade där med de svarta fälgarna. Den tjockleken på däck. Hur feta däcken blir vet jag inte för jag vet inte vilka dimensioner som fungerar ännu smile

vEight skrev:
Höjning och ännu fetare däck! Lite som gas monkeys 4wd van smile

Det blir ingen höjning haha. Jag lutar åt fetare däck som på bilen med svarta fälgar högre upp. Annars så kanske jag kör på min ide med små fälgar och däck, lite lowrider stuk. Tror det kan fungera också när allt annat sitter på plats smile

Spana in min projekttråd;
BMW 740i e38 1995
Louca
28 augusti 2015 · 438 Inlägg

Jag hittade tråden där trucken med de däcken finns. Han har 295/50-15 och ser helt gudomligt brutala ut yikes Den sizen ska jag gå efter, dock tror jag inte 295 går på fram då fälgen är smalare. Är 7 fram tror jag.

http://www.ford-trucks.com/forums/82788 … lease.html

EDIT: Såg nu att hans fälgar är 10 breda medans min är 8 bak och 7 fram. Då går det ej med 295, men kanske 265 fungerar smile

Senast redigerat av Louca (28 augusti 2015)

Spana in min projekttråd;
BMW 740i e38 1995
Soder18
29 augusti 2015 · 142 Inlägg

Snyggt! tycker ni ska försöka få till den som '' The A team van'' big_smile typ en vinge bak o så wink

Titta gärna in min tråd där jag förfinar en Saab 9-3 Aero V6 SC!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=306291
Louca
31 augusti 2015 · 438 Inlägg

Soder18 skrev:
Snyggt! tycker ni ska försöka få till den som '' The A team van'' big_smile typ en vinge bak o så wink

Haha ja har fått många kommentarer om A team van. Riktigt så blir det inte tror jag. Liknande men ändå inte. Den ska bli fet och se elak ut är tanken iaf. Efter dörrarna är lackade så ska vi börja göra den ondsint smile

Vem vet, kanske blir en tjurskalle med horn monterad t.o.m wink

Spana in min projekttråd;
BMW 740i e38 1995
pukan2
31 augusti 2015 · 3 182 Inlägg

ser gö bra ut, men mer uppdatering och mer bilder vill vi se.

Bob-Miller
31 augusti 2015 · 1 308 Inlägg

A-team e ju upptaget så måla en Koskenkorva flaska på sidan så kan ni bli A-LAGET......big_smile

Louca
31 augusti 2015 · 438 Inlägg

pukan2 skrev:
ser gö bra ut, men mer uppdatering och mer bilder vill vi se.

Det kommer det kommer smile Semestern är över så har massa ansvar helt plötsligt wink

Bob-Miller skrev:
A-team e ju upptaget så måla en Koskenkorva flaska på sidan så kan ni bli A-LAGET......big_smile

HAHAHAHAHA Det skulle passa bra med folket som kommer åka i den haha!

Spana in min projekttråd;
BMW 740i e38 1995
JohnWayne
1 september 2015 · 5 071 Inlägg

Bob-Miller skrev:
A-team e ju upptaget så måla en Koskenkorva flaska på sidan så kan ni bli A-LAGET......big_smile

Ho ho ho smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang