High Coast Racing 2jz s14 Drifter, 714whp

Från en lite vässad s14 -94 till planerna om en 2jz registrerad gatbil till urspårningen av ren drifter!
  • 128 Följare
  • 71 898 Visningar
  • Uppdaterades senast 14 april 2017
Dr_struts
6 september 2014 · 1 861 Inlägg

Såg ju ut att gå lite halvtråkigt! Håller tummarna för att du får hem lådan! Jävlar va skönt med spons så man slipper blöda ur plånboken vad man än gör! ^^ Hänger på här jag kul att följa utvecklingen! big_smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
HighCoastRacing
7 september 2014 · 85 Inlägg

Tackar och kul att höra! big_smile
Jaa det vore skönt om det gick igenom så slipper man oroa mig nå mer över växellådan smile

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.
Nissan 200sx S14 "2jz Drift" (1994)
Dr_struts
7 september 2014 · 1 861 Inlägg

Har du några tankar kring kommande säsong? Hur hårt ska du gå in? smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
HighCoastRacing
7 september 2014 · 85 Inlägg

Får jag i ordning på bilen och biltransporten så kommer varenda krona gå till driftingen! Så jag får förbereda mig att slåss med råttorna om brödsmulor i vinter för att ha råd med allt tongue

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.
Nissan 200sx S14 "2jz Drift" (1994)
Dr_struts
7 september 2014 · 1 861 Inlägg

Jakkan skrev:
Får jag i ordning på bilen och biltransporten så kommer varenda krona gå till driftingen! Så jag får förbereda mig att slåss med råttorna om brödsmulor i vinter för att ha råd med allt tongue

Underbart! Hoppas man får se dig live någon gång! smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
HighCoastRacing
12 november 2014 · 85 Inlägg

Har inte hänt så mycket då jag nyss opererat käken och i sin tur gjort mig sjukskriven och ej får ta i nånting men har nyss fått höra att den nya växellådan så har allt innehåll blivit skickat på härdning så det tar sig!!

Får väl bju på några bilder från hur kontoret såg ut i sommras!

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-e555167145ef5188202045252db0c91b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-c31972dcc5d614a6de1c433d302cfa02.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-36d3caacd54d879032ebef09c08dcf46.jpg

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.
Nissan 200sx S14 "2jz Drift" (1994)
JoarH
12 november 2014 · 129 Inlägg

Fett projekt!!

HighCoastRacing
14 januari 2015 · 85 Inlägg

Tänkte väl visa att man inte bara sitter på händerna!

Biltransporten hann inte bli klar i somras men jag började med att kapa och göra den grova biten i förlängningen iaf.


Till att börja med så var flaket för kort och att ramperna fick en bedrövligt brant vinkel om jag inte skulle ha över 4 meter långa ramper.
Så det blev att sätta kapen i den här med!

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-53a67a08e248f5ac4199e6d1d2dbac58.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-e299a469b9281d10f751ccf5c664d79b.jpg





Såhär började det tidigt nu i vinter.

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-5ed1f93bafc1db55c7d67ab2f01f1c34.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-25168bc13f558d1678b98c8e603821df.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-3b4fe3738d2c05bd78c3e2516cc33285.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-0d2cd8f4a7fb39c7b64a29341e25396c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-a14205034876d090552d8da0aa8f0c51.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-523ed5f6b20226b4b56e20fbca83376d.jpg


Det som kvarstår på transporten är fäste för den nya vinschen, batterilåda/fäste för extra batteriet, lagning av rost i skärmkanterna fram, några lämpliga krokar för ramperna som jag inte har bestämt mig hur dom ska fästas som ännu och ett däckstativ.
Och en registrerings besiktning såklart för att den ska bli från pickup till biltransport och få vikt och godkännande av den nya dragkroken!




Av det lilla jag fick köra i somras hade jag stora problem med att motorn gick för varm också.. Hade tidigare 2st kina fläktar som jag tror var 12" styck och utan fläktkåpa.

Nu blir det ett stycke aningen större och denna fläkt har betydligt bättre flås än de tidigare samt en ordentlig fläktkåpa som jag börjat göra mall för!
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-ce4e09d0bd993956052265f0f29465d0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-3c0b4b006cd61314b29763193699af92.jpg

Senast redigerat av Jakkan (14 januari 2015)

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.
Nissan 200sx S14 "2jz Drift" (1994)
HighCoastRacing
28 februari 2015 · 85 Inlägg

Jaa.... Det har ju inte hänt så himla mycket då suget har varit rätt lågt då det har varit strul med att hitta en ny växellåda.. Men lite små pill har det blivit.

Tog isär coilsen då jag hade på tok för mycket förspänning samt så tog jag bort hjälpfjädrarna på de främre dämparna.
Bytte även ut övre fästet till en Offset strut tops från GKtech.

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-321a43abdab11fa62298fea1d097ec10.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-852a745876ec0e0344cfdc299ca04ea9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-1d78485339ea7d0d504890fc5a539ec7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-1dd28ed8ff7eedc7256216413a21b4eb.jpg



Lite nya blåa delar av japspeed.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-a0f137b5528da53571585b62614e4fbf.jpg



Sen nu till det roliga!!

Jag har äntligen fått tag i en lådjävel! Den får inte 1a pris i utseende men jag tycks höra att det är insidan som räknas?

Nytillverkad och anpassad för min 2jz. Dogbox med rakskurna drev i billet aluminium hus.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-20fa3602c9c0c1438f4b095e73010296.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-efe57a19040eb85f85c175f79a9d7d70.jpg



1ans utväxling blir inte nådig men tror den kommer fungera hur bra som helst!
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-79591101d65a813ebc9e772950f3002d.jpg


Så äntligen kan jag börja vara lite seriös i garaget igen!
Typiskt dock att jag åkte bort på jobb i 1.5vecka samma dag jag fick lådan men det gör inget då lamellerna va inte klar med centrum bytet så dom passar lådan.

För att få den körbar igen då är egentligen bara bulta ihop motor och låda, nytt växellådsfäste och en kardan så är jag med i matchen igen!

Senast redigerat av Jakkan (1 mars 2015)

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.
Nissan 200sx S14 "2jz Drift" (1994)
Orange_Dragon
1 mars 2015 · 392 Inlägg

Nice. Roligt å se att det händer lite grejer med bilen.
Vill ju se mängder med filmer sen när den är körbar igen big_smile

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!
HighCoastRacing
1 mars 2015 · 85 Inlägg

Hehe jag måste bara ha nån vettig kamera att filma med först tongue




Lånad bild men såhär ser insidan ut på nya lådan!
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-0785058ad81e6ba20a81f9e54f0c18ac.jpg

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.
Nissan 200sx S14 "2jz Drift" (1994)
622mac
3 mars 2015 · 159 Inlägg

Fet låda! Hoppas de funkar å håller smile

Swedish road force
HighCoastRacing
23 april 2015 · 85 Inlägg

Ja det tog lite tid men nu har jag lite att visa iaf!

I mitten på Mars så lyftes motorn i med nya lådan för att börja med nya växellådsfästet.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-68c6a487dcee813da02f5d54c00c4096.jpg

Rostfritt är ju alltid skojj utom då man kapar i det!
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-10d81377721bf9020aa3ede8d7f9c791.jpg

Resultatet efter några timmars pillrande!
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-47feb6deee65d7030765960ce0b49680.jpg



Spakstället som följde med fick jag lov att sätta kapen i direkt för den va ju långt ifrån nära där jag vill ha den.
Kapa och börja bygga eget!

( Har inte någon bild på den färdig än men ligger pulverlackad och väntar! )
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-8d9961627e81731cfc676d839e0f7c2d.jpg


De fläktar jag köpte ny förra vintern orkade inte att flytta tillräckligt med luft, dock hade jag ingen fläktkåpa då men den ville jag ändra på.. 9 timmar senare och en pulverlackering så blev resultatet så här

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-db5db916385cce6ab1a58805154cb957.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-0764a6f328f7a5552359564f5ba80969.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-986c1969c35a6c4476a084034dbb68a9.jpg



Jag har också haft fullt upp med att ordna biltransporten med.. montering av vinsch, tillverkning av däckställ och fäste samt låda för ett extra batteri.
Registrerings besiktning är gjord och den godkändes dock med 2 andra 2or från den vanliga besiktningen..

Efter jag for ifrån besiktningen så small kopplingsvajern av.. Tur i oturen alltså.. Tur att det var efter besiktningen och att den small av innan jag hade lastat och varit påväg mot nån körning!!
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-8b4c86b401819524679661c376066638.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-11ff68e461251a6f6d2c73852d9a438a.jpg




Det jag väntar på nu är RB paketet från L-M-R.se och lamellerna då gubben som skulle stifta in nya centrums så splinsen passar nya lådan blev sjuk så jag hann inte med nån provkörning innan jag åkte ut på jobb igen..




Jag vill presentera en lokal storsponsor som vill vara med och hjälpa till!
http://i60.tinypic.com/21m8ajq.jpg


Även http://www.stoltindustri.se/ Som ställer upp med blästring och pulverlackering så allt ser snyggt ut!

Senast redigerat av Jakkan (27 april 2015)

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.
Nissan 200sx S14 "2jz Drift" (1994)
mkivinen
23 april 2015 · 8 Inlägg

fränt bygge! prem lagd smile

Är själv sugen att bygga min bil till drifter eller sälja den och börja nytt projekt.. får se hur det blir, tillsvidare så får jag sitta och drömma och läsa om ditt projekt wink

Hoppas du får allt att lira i år så kanske man ser bilen på något gatebil event?? big_smile

Keep it up

If everything seems under control, you're not going fast enough.
Nissan 200SX S13 "TA13" (1990)
Slimbastard
24 april 2015 · 510 Inlägg

Blir ju skitbra big_smile Kul att se att det händer lite smile
Vart köpte du din låda?

Släng upp lite mer bilder på transporten, ser ut o va rätt smart byggt smile

HighCoastRacing
24 april 2015 · 85 Inlägg

@mkivinen Tackar!
Jag tycker inte du ska köra drifting med din s13 iaf! Sjukt fräsch och clean!

Jag satsar på Northern drift series i år så jag kommer nog inte söderut om inte ekonomin för däck och transport finns kvar för jag skulle vilja köra Rm finalen i september på gröndal  smile


@slimbastard thanks! smile Den är köpt via en kontakt men den heter FLD M87.
Jag kan nog fota den lite då jag kommer hem ifrån shiftet men det finns lite mer bilder om du scrollar tillbaka i tråden smile

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.
Nissan 200sx S14 "2jz Drift" (1994)
HighCoastRacing
24 maj 2015 · 85 Inlägg

Äntligen har jag fått mitt RB-look bodykit ifrån L-M-R.se! MYCKET nöjd över passformen av denna!!
Behöver bara i princip ta bort lite gjutskägg sen matta ner och måla dom!
http://www.l-m-r.se/image/3573/LOGGA-55X10.jpg



Några bilder på hur det ser ut i garaget just nu.
Finslipar lite kanter av plasten
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-0aa83c240cf2a9461e76a7ce3ab13127.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-b85620fe766e495c7d4eed9e5e8a185b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-054fe9e87f1df6e39f11544ae4fb1f88.jpg




Alla pratar ju om att skummet i fuelcells inte tål E85 så jag tog lös tanken, slet ur skummet och sköljde ur tanken.
Tog lös filtrerna och till min förvånad så fanns det inte nåt skit alls på dom!
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-5849cd590982b53485470ba7c6999870.jpg



Några bilder på transan nu när fäste för ramper är klara.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-a8d7b4f64487417b7231590dd3aa682f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-69290f8c4b874f7e3c7ca1e08be21b57.jpg




Snart så! Bara vänta på att kopplingen ska komma tillbaka ifrån att bli svarvad så det är rätt förspänning på tryckplatta och lameller.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-db40a988c4282386ce26377517f10976.jpg

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.
Nissan 200sx S14 "2jz Drift" (1994)
HighCoastRacing
8 juni 2015 · 85 Inlägg

Vill börja med att säga att det är tur jag har Mekonomen i övik som hjälper till med delar jag behöver för bygget och dragbilen!
Ett set med nya sailun atrezzo ZSR som Mekonomen sponsrat!

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-487c1d618dc70fd757e8c427037e53d1.jpg

Stressa i med motor och låda efter att ha kört 70mil för att hämta kopplingen då frakt bolaget inte kunde garantera att paketet skulle vara framme innan helgen...

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-bd7946bd104648ef5e2fd1756182b8de.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-52c6078c0dea5fc413db73451a8a4c59.jpg


Lyssna på detta video klipp.. detta var det vi fick höra efter vi monterat ihop motor och låda samt runtomkring.
Spridarna hade kladdat ihop så den går inte på alla. Dunket kommer ifrån avgassystemet då det slog emot växellådsfästet. Gnisslet va det som störde mig mest..


http://www.garaget.org/video/149349


Efter mycket bök och felsökning och testa sig fram med att shimsa urtrampningslagret då vi trodde det satt snett eller att det inte centrerade emot solfjädern på tryckplattan etc etc.

Vi slet ner lådan och såg direkt att något inte stod rätt till.
Centrerings axeln för utrampningslagret var för lång efter modifiering på sprängkåpan av personen som gjorde jobbet och hade blivit nersvarvad av centrumet på en av lamellerna.


https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-1d97d6431ac4dfd95d542c7c742f6dfc.jpg



Gnisslet borta efter att ha slipat av axeln lite så bara resten kvar!



https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-887d38e7b7506a0469437f234b4d9b87.jpg


Mekonomen ställer upp med akut hjulinställning!


https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-ce1a27ab29bab9a7a5dcb4f3ec4e0637.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-3c5e90d8235c70d739acd050548f915e.jpg


Efter hjulinställningen så lastas bilen och drar direkt till Dynotech i Umeå för att byta ut de defekta spridarna till nya och låta robban leka med sina magiska fingrar och mappa in dom.


https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-2bc176a469a0c4a147464b2b7c5cc2bc.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-2dc27c3990e60d7b8dcc0aac1690800c.jpg


http://www.garaget.org/video/149347

20 häst och ca 30Nm mindre på hjulen på 0.1 mindre ladd än tidigare. Däremot fick jag en mycket rappare motor så jag klagar inte!
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-931fa3721c9ff4f8d77ccb050359d791.jpg

Dock så började kopplingscylindern vid pedalen läka vid provkörningen.. Då var klockan typ 3 på fredag morgon så det var bara att inse att det är lika bra att vi kastar in handduken för kalix tävlingen och fixar felen och går igenom bilen en extra gång för att vara säker på att allting fungerar.



Lastar av 05.30 fredag morgon.. tungt och surt att inte få köra i Kalix efter att ha gjort verkligen allt jag kunnat för att få ihop den.. Men vad gör man..


https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-7530e20db6c55e409a1e0a13da79ee41.jpg


Tog isär den läkande cylinder och det syns rätt snabbt att kolven är sliten..
Jag hade dock beställt en större cylinder i tron om att den nuvarande inte tryckte tillräckligt med olja så en sådan låg på posten och väntade men trodde inte den skulle behövas.

Efter bytet inser jag att den nya större cylindern verkligen behövdes! Kopplingen kopplar ur betydligt bättre än den gamla som gick sönder!

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-1ee5909ff56096c20aa913467e05971d.jpg


Ut och provköra!

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-04d10d6b9ce075d03e719075a5a22f99.jpg


Test drive!!!!!


http://www.garaget.org/video/149348

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.
Nissan 200sx S14 "2jz Drift" (1994)
HighCoastRacing
29 augusti 2015 · 85 Inlägg

Dags att fylla på lite här.

Det har blivit lite körning faktiskt men inte felfritt men vad kan man förvänta sig av en nybyggd och otestad bil?

Northern Drift Series blev det i Sundsvall med så mycket regn det kunde falla typ och även Skellefteå.
Skellefteå var mycket rolig att köra trots att jag tappa mer än halva träningen för att kablage och säkring/relä var underdimensionerad för den nya fläkten.. Höll på koka i depån på väg ut till banan.

2st körningar på Mittsverigebanan i Härnösand och inte heller utan missöden.. ena större än det andre.
Bilderna får visa resten :)


Skellefteå problemet.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-a1ac264f7e1b67f02e4e0a6f8e9ee2ad.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-a852c36725c2337940d632c6867c4d7e.jpg

80mm^2 kabel, större kontakt som klarar av kablarna och värre relä med automat säkring blev monterad.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-fd347e3cf8a970030a285b1808b71ceb.jpg


Första problemet som hände på Mittsverige.
Materialet i spindeln vek sig när jag fick lov att göra en hård inbromsning.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-d64f2a573f592709577906df84eefc35.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-c1ceac933356dfa101c0aaa34289f3b7.jpg

Ajden som tillverkade spindlarna erbjöd sig svetsa om dom till till grövre material så det lär inte gå sönder på samma sätt igen i alla fall nu med 10mm gods istället för 5mm.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-eb1ad07bfc707ca71611d8f422c00b4e.jpg




Ifrån Mittsverige.

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-4375f08faf71409b87d5f61f6eae6d6e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-b4bb4acdc0a89d02712eaf04baf167cd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-2cb5d9866070d375819a27a06d3b3205.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-36dd4ea76ad8ee76002d8ff6de30cd84.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-bf11c23d5ce422b1494228016d96af22.jpg




Nuvarande problemet då ifrån i onsdags 26/8.

Gick ifrån 3an till 4an på fulla hjulspinn men så fort jag får i 4an och stämplar på så blir det en smäll och spaken hoppar ur läge. Provar en ny växel men ingen framfart..

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-d0924483565eca827e7c32d7a2484fb1.jpg




Efter lite felsökning gissade vi på ingående axeln i den nya lådan... :(
Med lite hjälp så blev det garage rekord på att få ur motor och låda på ca2 timmar och det gick rätt snabbt att se problemet med drivningen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-b5c30626c56ad699fa778dc56c6f4a40.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-1736261eb13ba3b02e9060ae6e1685b4.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-7bf81aa36760d44247db71a17dc9caa0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-ef59cbe337353c0f0125f6b8fc68e74e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-e1e772de6f9c38f4c2debd17dc5aa72b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-ca983dbb6cac5e3fae206808f3851f21.jpg


Så nu är det bara att vänta på att företaget jag köpte växellådan ifrån ska få de trasiga delarna och ringa tillbaka och sen bara hoppas på att dom skickar en ny ingående axel.
Jag frågade vad lådorna ska tåla och det är dom som kör 1000hk motorer igenom dessa så jag är ju bara 3/4delar ifrån det så det bör hålla.
Har hört mig omkring och det många tycker och tror att det blivit något fel i härdningen.

Senast redigerat av Jakkan (27 januari 2016)

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.
Nissan 200sx S14 "2jz Drift" (1994)
HighCoastRacing
26 oktober 2015 · 85 Inlägg

Har ju glömt att uppdatera här!

Jo.. Ingående axeln small ju av men det var mest troligt av materialfel då jag fick ut en ny på garantin.
Så det var ju bara att bygga ihop lådan igen med hjälp av polarna och sen blev det Onsdagsbus finalen!


https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-bae2c15b84acc7dbb8e226e832db4cac.jpg


Riktigt roligt med både torrt och blött underlag som gjorde att jag laddade på lite för hårt ibland tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-cf15dd595898a2d3d922cf8e791020f9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-685a8ee1995cbdf66040c098d43f5383.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-26ddf1b627fcb55d9b174d9fe1e104eb.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-1a6bc05ce632a34552a04bdf6ad1bb2d.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-9d199f2895b254b0eead5abc6b3c23cd.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-cbaa972d4effcec3cce06cab1448f48c.jpg



Så nu när säsongen är slut så börjar det planeras ordentligt..

*Ny, större turbo då den nuvarande är för liten och skapar en jävla massa värme..

*Avgassystemet går ifrån 3" 1/4 till 4" downpipe -> dubbla 2.5" och inte heller i grovt syrafast!

*Elsystemet ska byggas om lite.
Säkringar och boxen ska flyttas så det blir lätt åtkomligt istället för att man måste krypa in under instrumentpanelen för att byta en säkring..

*Har hittat en lösning på hur jag ska gå ifrån H-mönstrade växellägen till sekventiellt med växelindikator.

*Ny utväxling eller annan diff då den nuvarande lever om fruktansvärt.

*Motorn skall i år bli renoverad med nya ringar/ packningar etc.
Om det finns ekonomi så blir det smidda stakar och kolvar.





Det är en massa pengar som ska ut nu i vinter så nu jagas det pengar och sponsorer inför nästa säsong smile

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.
Nissan 200sx S14 "2jz Drift" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang