Batteriet tomt på 3-4 dagar.

EmelieS
31 augusti 2015 · 3 Inlägg

Hej! Jag har köpt mig en Cheva och märkte första veckan jag jobbade att efter ca 3-4 dagar utan körning så var batteriet utan ström.
Jag har mätat batteriet med en multimeter och får ut 11.9V

När jag sen såg att det gick att titta vattnet i detta batteriet så såg jag att det var lite vatten i en cell. Hur påverkat detta batteriet?

Jag har inte fyllt på vatten och laddat upp det än utan bilen bara står. Nån som har tips på vad jag skulle kunna göra härnäst?

Senast redigerat av EmelieS (31 augusti 2015)

EmelieS
31 augusti 2015 · 3 Inlägg

Såg att det drog 0.67 då jag mätade från minuspol till minuskabeln jag tog lös så började mäta varje säkring och såg att det var säkring 13 "RDO BATT" som låg och drog. När den va borta så låg det på 0.02.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 augusti 2015 · 14 056 Inlägg

EmelieS skrev:
Hej! Jag har köpt mig en Cheva och märkte första veckan jag jobbade att efter ca 3-4 dagar utan körning så var batteriet utan ström.
Jag har mätat batteriet med en multimeter och får ut 11.9V

När jag sen såg att det gick att titta vattnet i detta batteriet så såg jag att det var lite vatten i en cell. Hur påverkat detta batteriet?

Jag har inte fyllt på vatten och laddat upp det än utan bilen bara står. Nån som har tips på vad jag skulle kunna göra härnäst?

Vad är det för Cheva?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
EmelieS
31 augusti 2015 · 3 Inlägg

Det är en S10.

Jag har ryckt säkringen och tänkte ladda upp den och se hur den håller strömmen. Senare får jag nog ta ut stereon och felsöka den.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang