Diskussion: "klimatet" på garagets videosida.

Bennybira
18 augusti 2015 · 480 Inlägg

Har nyligen börjat med en motovlogg (kortfattat, kör runt och snackar lite / fular mig)
Har postat några videos här för att få lite fler views.

Det har även gjort att jag sitter och ser lite mer på andra videos via garaget i sig.
Har då märkt 2 saker.

1. Fruktansvärt mycket är bara "tips" till andra proffsgjorda videos.
Lite tråkigt då egenskapat material sjunker ner i mängden med superseriösa miljonkostande klipp
Självfallet finns undantag. Men det blir ju lätt så!
Nu menar jag inte att det är dåligt att de roliga klippen från t.ex roadkill delas här, men det är synd för amatörfilmarna som inte får någon att titta på deras grejjer, oavsett kvalitet.

2. Alla neråttummar?
Nästan ALLA klipp på dagens mest populära videos (ja.. bland annat ett av mina)
Är nerröstade! Aldrig någon motivation, aldrig en kommentar, aldrig någon feedback / konstruktiv kritik.

Samma video när man klickar in på youtube är fullt med kommentarer och glada tummar uppåt etc.
Men icke på garaget.

Är alla här så jävla sura / skitnödiga???? Är så fallet åker nog kontot i soptunnan...lol

Fiat 127 (1977)
JFfoto
28 augusti 2015 ·

Du har ju inte heller kommenterar något, trots att du fått kommentarer..   sen är ju youtube något större än garaget.

Mack Forum- och sitemoderator
29 augusti 2015 · 26 134 Inlägg

Garaget.org är mig veterligen i huvudsak ett text och bildforum, där videodelen är ett sorts plus i kanten. Det kommer aldrig vara eller bli lika stort som tex Youtube, och det är heller inget som Garaget kommer eftersträva.

Nu är jag sen inte den som dömer andras klipp - mer än att jag har rätten att ta bort dom eller ändra dess information om det skulle bli tvunget - men personligen finner jag det tämligen ointressant att titta på klipp efter klipp där en snubbe åker runt, pratar för sig själv och delar ut lappar som ingen har bett om..men det så undertecknad känner och behöver självfallet inte delas av någon annan.
Andra finner det säkert intressant, men sån är tyvärr inte jag.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Bennybira
29 augusti 2015 · 480 Inlägg

Sedärja, lite svar.
Nej jag går in och tummar upp en del klipp jag gillar. Men skulle jag tumma ner så skriver jag klart varför!

@Mack
Nejfan! Ingen måste gilla det hela! Men det vore ju kul om man skriver VARFÖR man tummar ner saker, Då kan man göra något åt det hela ju smile

Fiat 127 (1977)
2002tii KOMETFOTO
3 september 2015 · 2 247 Inlägg

Gör din grej bara och skit i vad andra tycker. Man ska väl inte anpassa sig efter vad andra tycker jämt?
Gör det du gillar så räcker väl det?

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto
Bennybira
3 september 2015 · 480 Inlägg

Precis så!
Men lite feedback skadar inte big_smile
Uppenbarligen gillar ju en del folk det hela. Kanalen har vuxit 2600% i veiws och 3dubblat mängden subs på mindre än 2 månader. Bra utveckling och jag har inga planer på att sluta

Fiat 127 (1977)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang