Styling på Ebay från Honkong/Kina

likor
13 september 2015 · 74 Inlägg

Någon som beställt styling till bilen eller annat för den delen på Ebay från Hongkong/Kina?

man har ju hört skräckexempel på folk som köpt varor så har de blivit 3 gånger så dyra när tullavgifter moms och annat tillkommit.

De varor jag tänkt beställa har ett sammanlagt värde av ca 500 SEK

barenhoff TEAM RADIOACTIVE
13 september 2015 · 467 Inlägg

aldrig behövt betala tull från asien. bara usa lr aus.
å beställt grejer bra långt över ditt värde.  är du orolig be dem skriva ner värdet. alternativt "gåva"

DusanMandick Random Hero
13 september 2015 · 4 047 Inlägg

har svårt att tänka mig att du får betala tull på så låga värden, sen är tullavgiften och momsen en viss procent av grejernas värde, runt 20-30% om du väl åker på det

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Erdem-1612 Enda RS6 optik i Sverige!!=)
13 september 2015 · 329 Inlägg

Jag har beställt massa grejer från både ebay och aliexpress i högre summor och ändå aldrig behövt betala tull. Så inget att oroa sig över=)

Audi A6 2.0 TDI "RS6 sedan Concept" (2013)
tiquz Melchert
20 september 2015 · 182 Inlägg

Tja! Det beror på lite vad det är för saker, men moms är 25% av priset, 125kr då i detta fall och sen är det en tullavgift med. När jag beställde en ledramp förra året skicka jag ett mail till tullverket och frågade. Då fick jag som svar att det det berodde på materialet i stommen på varan, i mitt fall var det antingen av plast, 4,7% eller annat material 2,7%.

Tvivlar starkt på nå skräck exempel iaf.. :-P

Edit: um dem du ens "tar" din leverans :-)

Senast redigerat av tiquz (20 september 2015)

"You can pick the game, but you can't change the rules."
Volvo xc70 "D5an" (2005)
simlar
20 september 2015 · 5 525 Inlägg

Sällan man åker på tull och när man åker på det så är det ändå inte många kronor.
Kineserna är även duktiga på att skriva ner värdet på varorna så tullen blir ännu lägre, dock så är det en fast tullavgift på 100kr utöver momsen.

Har för mig att upp till 500kr ska vara tullfritt, inte säker på det dock.

Finns information på
http://www.tullverket.se/

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang