Spacers utan navstyrning hur gör jag

Fear38
25 september 2015 · 658 Inlägg

Jag har köpt 10 mm spacers till Saab 900ng, tänkte ha dom fram men trodde det skulle vara navstyrning på dom men icke sad.
Hur gör jag nu för 10mm fram går inte då kommer fälgarna hänga i bultarna endast! Jag är dåplig på sånt här men hur gör jag nu? Det är 65.1 i nav

-Aventador-
25 september 2015 · 14 Inlägg

Lämna tillbaka dom och köp nya med navstyrning istället, allt annat är vansinne....
att centrera fälgarna med hjälp av bultarnas kona kommer garanterat generera obalans och belasta bultarna
onormalt mycket

Marlboroman
25 september 2015 · 8 228 Inlägg

Antingen lär du skaffa tjockare spacers eller svetsa fast distanser i fälgarna. Navstyrning finns knappt på tunnare plattor än 15mm. Det kan finnas 12,5, men då blir materialet runt navstyrningen så tunt att det riskerar att spricka. Sen går det som sagt att svetsa fast distanser som ser ut ungefär som spacers i själva fälgen. Och då får man korrekt centrering.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Fear38
25 september 2015 · 658 Inlägg

Hmmm okey men nån som vet vart jag hittar 10 mm med navstyrning?

Kan dessa funka då, men gör det nåt om det är som det ser ut lutande konad centrering eller vad det är, eller är det bilden alltså skuggan på navstyrningan som gör så det ser ut så??
http://www.styling4u.se/p/falgarspacers … 5x108.html

Senast redigerat av Fear38 (25 september 2015)

haack
25 september 2015 · 186 Inlägg

Ja köpte 10mm spacers med navstyrning på ebay.se.
Som sagt är en navstyrning bara en styrning..ingen större belastning på den när bultarna är åtdragna...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang