Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Richtenb
28 augusti 2015 · 1 365 Inlägg

Om du menar deras prewash så håller jag helt med dig.

http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Tvatt- … 000031878/

Den är bara snäppet sämre än Turtles och den är riktigt bra tycker jag

Angiev70 skrev:
Så klart finns det andra produkter som är bättre men var lite nyfiken och ville testa.... Men det funka ju.....

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Memphis_Raines
28 augusti 2015 · 51 Inlägg

Jag har precis skaffat deras "bio" ska tvätta nu på måndag, kommer med synpunkter på tisd.

Skoda Fabia "Körsbäret" (2008)
benz_89
28 augusti 2015 · 733 Inlägg

Ni som har använt deras Gummifärg som man blandar själv och kör i spruta hur upplever ni att den har hållit? och hade ni lång torktid innan färgen blev matt? Har nämligen använt den på mina fälgar och på grillen, det tog ett par dagar innan färgen blev matt som den ska vara sedan har färgen redan börjat släppa från kanterna på fälgarna samt från grillen.. Har följt anvisningarna som står på burken för utspädning av färgen och lagt på tillräckligt många lager med färg.

totte1015
31 augusti 2015 · 463 Inlägg

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … 000035281/

Någon som vet om liknande produkt finns, men inte biltemas?

Jag köpte just denna, stoppade in den i cigguttaget, men den "hoppar ur" tack vare att den jävla knoppen (kontakten) är för lång, så cigguttaget är för litet, och det på sidorna gör så att det glappar och att den hoppar ur kontakten, helt otroligt dumt måste jag säga.

rcy
31 augusti 2015 · 1 705 Inlägg

totte1015 skrev:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/12-Volt/USB-laddare-Duo-1224-V-2000035281/

Någon som vet om liknande produkt finns, men inte biltemas?

Jag köpte just denna, stoppade in den i cigguttaget, men den "hoppar ur" tack vare att den jävla knoppen (kontakten) är för lång, så cigguttaget är för litet, och det på sidorna gör så att det glappar och att den hoppar ur kontakten, helt otroligt dumt måste jag säga.

Eftersom jag ändå aldrig använder cigarettändaren så köpte jag en sån här och ersatte den med.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … 000034597/

Enormt töntig blå belysning i den från början, men jag skruvade isär den och tog bort den.

Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Saab 9-3 Aero "the sissy" (2002)
BMW 320i "tysken" (2007)
Squidspeed #GoodToBeBad
31 augusti 2015 · 856 Inlägg

Är det plug-&-play på den rcy? Bara montera och använda? Vettigt pris isåfall, även fast man får ta isär den för att få bort lampan.. smile

rcy
31 augusti 2015 · 1 705 Inlägg

Squidspeed skrev:
Är det plug-&-play på den rcy? Bara montera och använda? Vettigt pris isåfall, även fast man får ta isär den för att få bort lampan.. smile

I min 9-3 så ryckte jag helt enkelt ut cigarettändaren och satte i den där istället, gängningen passade nästan perfekt i hålet, man fick ta i lite grann sista varven men det gick utan nåt extremt våld.
Inkopplingen är bara vanliga flatstift så jag tog bara kablarna från cigarettändaren och flyttade över.
Hela manövern tog nog inte ens 10 minuter, och nu har man två USB-uttag direkt istället för ett cigarettändaruttag som man ändå alltid har en USB-laddare i. Mycket praktiskt. smile

totte1015
31 augusti 2015 · 463 Inlägg

Frågan är om "alla" biltillverkare nu har samma standardmått för cigguttag? Är tveksam om det plasthöljet som tillkommer, om det passar

granadadr
31 augusti 2015 · 7 289 Inlägg

totte1015 skrev:
Frågan är om "alla" biltillverkare nu har samma standardmått för cigguttag? Är tveksam om det plasthöljet som tillkommer, om det passar

nää alla har ej samma mått,, det fick jag bittert erfara sad köpte en usb laddare på telia när jag köpte tel,, passade i ena bilen men ej den andra,, det upptäckte jag 100 mil hemifrån,, på natten,, med ca 14% ström kvar,, oooops,,

rcy
31 augusti 2015 · 1 705 Inlägg

totte1015 skrev:
Frågan är om "alla" biltillverkare nu har samma standardmått för cigguttag? Är tveksam om det plasthöljet som tillkommer, om det passar

Antagligen inte, men det finns ju en standard för just cigarettändaren, så även det yttre måttet borde inte diffa alltför mycket tycker man.

w300i
9 september 2015 · 21 Inlägg

Köpte en svets på Biltema häromdagen,en Mig 140 (mellanmodellen av deras Mig svetsar) och har endast prövat litegranna med den medföljande flusstråden och det verkar ju gå hyfsat att svetsa med den faktiskt,fräser på bra och bränner igenom ganska bra på lite tjockare plåt (2-3mm) men har ännu inte prövat på bilplåt,blir eventuellt i helgen lite rostlagning på min 760 så då är det upp till bevis.

Ni som kör med denna svets eller liknande,hur gör man för att använda gas? Det finns ju en gasslang på baksidan av svetsen men den är ju mindre än en vakumslang nästan,på dom svetsar jag är van vid att använda är dom ju grov som ett pekfinger. Måste man byta slangen mot grövre för att kunna koppla på en glasflaska,för biltema säljer ju inga gasflaskor,jula har därimot gasflaskor (småa jävlar som lär ta slut efter 10 minuter) men det vore kul att prova hur den går med gas.

GMC Jimmy "Monstertrucken" (1983)
jocke_gronberg
9 september 2015 · 4 586 Inlägg

Någon som använder biltemas stora snöslunga ?

Bra köp ?

metic
9 september 2015 · 66 Inlägg

w300i skrev:
Köpte en svets på Biltema häromdagen,en Mig 140 (mellanmodellen av deras Mig svetsar) och har endast prövat litegranna med den medföljande flusstråden och det verkar ju gå hyfsat att svetsa med den faktiskt,fräser på bra och bränner igenom ganska bra på lite tjockare plåt (2-3mm) men har ännu inte prövat på bilplåt,blir eventuellt i helgen lite rostlagning på min 760 så då är det upp till bevis.

Ni som kör med denna svets eller liknande,hur gör man för att använda gas? Det finns ju en gasslang på baksidan av svetsen men den är ju mindre än en vakumslang nästan,på dom svetsar jag är van vid att använda är dom ju grov som ett pekfinger. Måste man byta slangen mot grövre för att kunna koppla på en glasflaska,för biltema säljer ju inga gasflaskor,jula har därimot gasflaskor (småa jävlar som lär ta slut efter 10 minuter) men det vore kul att prova hur den går med gas.

Jag har en likadan svets och den fungerar bättre med gas än med flusstråd som skvätter och ger fula svetsar.

För att konvertera om till gas så åkte jag och köpte loss en gasflaska på ramirent, samt en reduceringsventil ifrån biltema art:174578 samt deras slangsats art: 17194 och skruvade ihop allt samt Polvände + och - på slangpaketet.


Men slangsatsen var bara rent skräp!! Den Läckte i snabbkopplingen, runt slangklämmorna, slangen sprack efter en kort tid och skyddshöljet gick sönder! mad

Så jag skaffade fram en en ny bättre snabbkoppling (har för mig att det var från 10mm till 6 mm) , öronklämmor och en ny 10 mm vakuumslang av bättre kvalitet som är 2 m längre, då den gamla slangen ifrån biltema var i det kortaste laget om man inte vill flytta efter tuben hela tiden!

Sedan dess har den fungerat utan problem med utan läckage och trasig slang!! smile

Senast redigerat av metic (9 september 2015)

w300i
9 september 2015 · 21 Inlägg

metic skrev:

w300i skrev:
Köpte en svets på Biltema häromdagen,en Mig 140 (mellanmodellen av deras Mig svetsar) och har endast prövat litegranna med den medföljande flusstråden och det verkar ju gå hyfsat att svetsa med den faktiskt,fräser på bra och bränner igenom ganska bra på lite tjockare plåt (2-3mm) men har ännu inte prövat på bilplåt,blir eventuellt i helgen lite rostlagning på min 760 så då är det upp till bevis.

Ni som kör med denna svets eller liknande,hur gör man för att använda gas? Det finns ju en gasslang på baksidan av svetsen men den är ju mindre än en vakumslang nästan,på dom svetsar jag är van vid att använda är dom ju grov som ett pekfinger. Måste man byta slangen mot grövre för att kunna koppla på en glasflaska,för biltema säljer ju inga gasflaskor,jula har därimot gasflaskor (småa jävlar som lär ta slut efter 10 minuter) men det vore kul att prova hur den går med gas.

Jag har en likadan svets och den fungerar bättre med gas än med flusstråd som skvätter och ger fula svetsar.

För att konvertera om till gas så åkte jag och köpte loss en gasflaska på ramirent, samt en reduceringsventil ifrån biltema art:174578 samt deras slangsats art: 17194 och skruvade ihop allt samt Polvände + och - på slangpaketet.


Men slangsatsen var bara rent skräp!! Den Läckte i snabbkopplingen, runt slangklämmorna, slangen sprack efter en kort tid och skyddshöljet gick sönder! mad

Så jag skaffade fram en en ny bättre snabbkoppling (har för mig att det var från 10mm till 6 mm) , öronklämmor och en ny 10 mm vakuumslang av bättre kvalitet som är 2 m längre, då den gamla slangen ifrån biltema var i det kortaste laget om man inte vill flytta efter tuben hela tiden!

Sedan dess har den fungerat utan problem med utan läckage och trasig slang!! smile

Låter bra,då får man passa sig för Biltemas slangsats smile

GMC Jimmy "Monstertrucken" (1983)
REJ
13 september 2015 · 89 Inlägg

Någon som provat Biltemas skyddsfilm att montera på lacken för skydd mot t ex stenskott?
Är den uv-beständig eller blir den gul efter ett tag?

Memphis_Raines
26 september 2015 · 51 Inlägg

Detta är inte direkt fordonsrelaterat men tänkte skaffa mig en billigare regeldetektor/regelsökare för att ha hemma innan jag ska borra hål i väggar eller sätta upp tavlor mm.
Finns 2 st:

- Regelsökare för 139:-
- Regeldetektor 119:-

Är det nåon som vet hur mycket mer man får för den extra 20-lappen?
Keep in mind att jag inte kommer att använda denna avancerat, utan bara för att kolla så jag inte borrar hål på nån elkabel eller vattenledning.
Känner inte för att betala 500+ för en Zircon på Clas Ohlsson nämligen.

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Matver … 000033429/

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Matver … 000018848/

Skoda Fabia "Körsbäret" (2008)
birka76 BASS GLAD
26 september 2015 · 1 381 Inlägg

Memphis_Raines skrev:
Detta är inte direkt fordonsrelaterat men tänkte skaffa mig en billigare regeldetektor/regelsökare för att ha hemma innan jag ska borra hål i väggar eller sätta upp tavlor mm.
Finns 2 st:

- Regelsökare för 139:-
- Regeldetektor 119:-

Är det nåon som vet hur mycket mer man får för den extra 20-lappen?
Keep in mind att jag inte kommer att använda denna avancerat, utan bara för att kolla så jag inte borrar hål på nån elkabel eller vattenledning.
Känner inte för att betala 500+ för en Zircon på Clas Ohlsson nämligen.

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Matver … 000033429/

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Matver … 000018848/

Kompisen köpte Regeldetektor den funka väll så där smile
eller kan de vara handhavandefel med ha ha ha ha

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
Underdog
8 oktober 2015 · 170 Inlägg

Remmarna från Optibelt? Finns i Biltemas sortiment.. Någon som vet något om dom?

Senast redigerat av Underdog (8 oktober 2015)

nisseper
15 oktober 2015 · 115 Inlägg

Hur är Biltemas skjutmått? Mäter det exakt och håller ihop hyffsat?
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Matver … 000019459/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang