Råd om styrka på solfilm till en V40 -02, mörkgrå

Sasha
22 augusti 2015 · 11 Inlägg

Ska tona de 5 bakrutorna i helgen och är inte helt säker på vilken toning jag ska välja.
5%, 20%, 35% och 50% erbjuder firman. Det lutar åt 20% men funderar på hur skillnaden är mot 5%

Syftet är mest utseendet och samtidigt ska den funka som solskydd för min son på 10 månader.

Vad rekommenderar ni? vill ju inte att det ska bli för svart heller, vill kunna se ut inifrån bilen.

Christian S
22 augusti 2015 · 4 816 Inlägg

om det är riktig film (sån som firmor som monterar solfilm använder) är det inga problem att se ut med 5%, köper man därimot billig skit film på tex biltema och man monterar den mörkaste dom har så ser man ju varken in eller ut.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Sasha
22 augusti 2015 · 11 Inlägg

Japp det är riktig film, Solfilmsmontage i GBG.. 3M film använder dom.. Ingen som har erfarenhet av småbarn och solfilm?

metal-goth
8 september 2015 · 6 Inlägg

Tjena! Jag har 5% på min 245:a och jag ser perfekt under dagen och på kvällen syns det också, bara det är ljus utifrån t.ex från bil bakom eller på belyst parkering. Tycker det ser bra ut och inte ser man in. Hade jag haft småbarn så hade jag haft samma sak. Det skyddar en hel del emot värme och dylikt!

Bas i Volvo är ett måste!
Sasha
26 september 2015 · 11 Inlägg

metal-goth skrev:
Tjena! Jag har 5% på min 245:a och jag ser perfekt under dagen och på kvällen syns det också, bara det är ljus utifrån t.ex från bil bakom eller på belyst parkering. Tycker det ser bra ut och inte ser man in. Hade jag haft småbarn så hade jag haft samma sak. Det skyddar en hel del emot värme och dylikt!

Jag valde 20% och är nöjd än så länge iaf. Hade säkert varit bra med 5% också. Fick se en bil inifrån med 5% då jag var på firman och man såg helt klart bra ut med den styrkan också.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang