Fartkameran tog mig,kan kortet ryka nu???:(

Mervolic Yawn...
18 september 2015 · 3 151 Inlägg

tkd_rille skrev:

Mervolic skrev:
Lyckas man övertyga dom om att man inser sitt felaktiga beteende och försäkrar dom om att man inte har för vana att bete sig så i trafiken så är det inte alls omöjligt att få tiden förkortad, har sett flera exempel på detta. Min poäng var att dom kanske straffar en taxichaufför hårdare om han inte lyckas övertyga dom om att han inte vanligtvis kör så (taxichaufförer brukar enligt min erfarenhet vara lite slappa med trafikregler, så kanhända har handläggaren samma åsikt).

Nu var han ostraffad sedan tidigare och vanligtvis laglydig för de mesta så den kan man ju drömma om smile

Jo, men fördomar gäller oavsett straffregister tyvärr. roll

Muttley
18 september 2015 ·

Mervolic skrev:

tkd_rille skrev:

Mervolic skrev:
Lyckas man övertyga dom om att man inser sitt felaktiga beteende och försäkrar dom om att man inte har för vana att bete sig så i trafiken så är det inte alls omöjligt att få tiden förkortad, har sett flera exempel på detta. Min poäng var att dom kanske straffar en taxichaufför hårdare om han inte lyckas övertyga dom om att han inte vanligtvis kör så (taxichaufförer brukar enligt min erfarenhet vara lite slappa med trafikregler, så kanhända har handläggaren samma åsikt).

Nu var han ostraffad sedan tidigare och vanligtvis laglydig för de mesta så den kan man ju drömma om smile

Jo, men fördomar gäller oavsett straffregister tyvärr. roll

Myndigheter får inte leka med fördomar du vet.

Mervolic Yawn...
18 september 2015 · 3 151 Inlägg

tkd_rille skrev:

Mervolic skrev:
Jo, men fördomar gäller oavsett straffregister tyvärr. roll

Myndigheter får inte leka med fördomar du vet.

Dom är människor dom med, även om dom inte tar med det i sin officiella anledning så kan handläggarens personliga åsikter reflektera resultatet i bedömningen, även om beslutet inte träder utanför handläggarens befogenhet.

HBB
25 september 2015 · 332 Inlägg

Tänkte bara uppdatera att förra veckan kom brevet te farsan men de stod inte hur fort jag körde elr nå utan dom fråga min farrsa vem som körde hans bil o ja ville erkänna:( vill inte sätta farsan i skiten om de blir nåså vi erkerkände att de va jag....o nu då? Nu väntar ja på brevet så får man se hur fort ja körde o va som kommer hända...hoppas på böter bara men min magkänsla säger dom kommer ta kortet sad

Senast redigerat av HBB (25 september 2015)

gamlingen
25 september 2015 · 5 198 Inlägg

varför erkänna då det va adresserat till din far ? han kan ju säga att bilen va ute för försäljning. finns ju ingen angiverilag i sverige. Hade dom identifierat dej så hade brevet kommit till dej.

dawwe ...has left the building...
25 september 2015 · 4 474 Inlägg

Det finns ingen "angiveri-lag" i Sverige åtminstone när det gäller medlemmar i samma familj. Jag skulle be farsan att inte svara på brevet, då ljuger han inte om man nu kan känna igen dig på bilden. Låt polisen göra sitt jobb, de lägger kanske ner ärendet om du har tur.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
dawwe ...has left the building...
25 september 2015 · 4 474 Inlägg

Har du/ni redan svarat kan du se fram emot uppåt 4000 i böter samt att kortet kanske ryker. Som sagt din far skall hålla sig utanför genom att inte svara alls. Knappast troligt att en patrull kommer göra hembesök hos honom för en skitsak som denna. Nej sitt lugnt i båten o invänta brevet adresserat till dig, först då behöver du fundera på hur du gör. Är du oigenkännbar på bilden så har du två alternativ, inte svara alls ellet svara att du inte känner (igen) personen på bilden. Det är polisen/åklagaren som skall bevisa din skuld, inte du din oskuld (ja det där sista lät knasigt *haha*)

Senast redigerat av dawwe (25 september 2015)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
dawwe ...has left the building...
25 september 2015 · 4 474 Inlägg

Jag vill tillägga att jag har erfarenhet av att få brev från Polisen för mååååånga år sedan där de ville se min namnteckning pga en idiot-tabbe från deras sida. Jag slängde bara brevet o har aldrig mer hört från de. Saken det gissningsvis gällde var nån form av trafikförseelse av nån som är nära släkt. Som sagt för vår del var förseelsen utagerad, dvs godkänd o bot betald så jag sket med all rätt blankt i brevet

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
granadadr
25 september 2015 · 7 268 Inlägg

en sak har jag lärt mig,, man ska aldrig erkänna i onödan,, men finns bevis så tjafsar jag inte med dem heller,,  då står man sitt kast,, fick hem ett brev från polisen för MÅNGA årsedan,, skrev bara bilden ej identifierbar,, hörde aldrig något mer wink men hade dem fortsatt och KRÄVT pengar hade jag givetvis betalat,, i tingsrätten,, och nej att en bot går till tinget är inget värre än att betala på plats wink

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Mervolic Yawn...
25 september 2015 · 3 151 Inlägg

granadadr skrev:
en sak har jag lärt mig,, man ska aldrig erkänna i onödan,, men finns bevis så tjafsar jag inte med dem heller,,  då står man sitt kast,, fick hem ett brev från polisen för MÅNGA årsedan,, skrev bara bilden ej identifierbar,, hörde aldrig något mer wink men hade dem fortsatt och KRÄVT pengar hade jag givetvis betalat,, i tingsrätten,, och nej att en bot går till tinget är inget värre än att betala på plats wink

Fast i onödan är det ju inte. Har man begått ett brott och vill göra rätt för sig, så är det rätta att erkänna, inte att försöka smita undan straffet.

All heder till TS, inte många som skulle göra det.

Senast redigerat av Mervolic (25 september 2015)

Masquerade Aldrig nöjd
26 september 2015 · 804 Inlägg

Mervolic skrev:

granadadr skrev:
en sak har jag lärt mig,, man ska aldrig erkänna i onödan,, men finns bevis så tjafsar jag inte med dem heller,,  då står man sitt kast,, fick hem ett brev från polisen för MÅNGA årsedan,, skrev bara bilden ej identifierbar,, hörde aldrig något mer wink men hade dem fortsatt och KRÄVT pengar hade jag givetvis betalat,, i tingsrätten,, och nej att en bot går till tinget är inget värre än att betala på plats wink

Fast i onödan är det ju inte. Har man begått ett brott och vill göra rätt för sig, så är det rätta att erkänna, inte att försöka smita undan straffet.

All heder till TS, inte många som skulle göra det.

Som bilist gör man rätt för sig varje år genom att betala skatt-på-skatt på bränslet, skyhöga fordonsskatter, vägskatter och diverse annat trams (ofta lokalt likt trängselskatt). Har man då möjlighet att blåsa staten på en fortkörning är det guld värt.

Senast redigerat av Masquerade (26 september 2015)

Livet är för kort för att äga Volvo.
Muttley
26 september 2015 ·

Masquerade skrev:

Mervolic skrev:

granadadr skrev:
en sak har jag lärt mig,, man ska aldrig erkänna i onödan,, men finns bevis så tjafsar jag inte med dem heller,,  då står man sitt kast,, fick hem ett brev från polisen för MÅNGA årsedan,, skrev bara bilden ej identifierbar,, hörde aldrig något mer wink men hade dem fortsatt och KRÄVT pengar hade jag givetvis betalat,, i tingsrätten,, och nej att en bot går till tinget är inget värre än att betala på plats wink

Fast i onödan är det ju inte. Har man begått ett brott och vill göra rätt för sig, så är det rätta att erkänna, inte att försöka smita undan straffet.

All heder till TS, inte många som skulle göra det.

Som bilist gör man rätt för sig varje år genom att betala skatt-på-skatt på bränslet, skyhöga fordonsskatter, vägskatter och diverse annat trams (ofta lokalt likt trängselskatt). Har man då möjlighet att blåsa staten på en fortkörning är det guld värt.

Detta passar dig med dina gnälliga meningar.   cool

http://www.akullabokskogar.nu/uploaded/foretag/hastar_030.jpg

azid Det som inte dödar gör ont
26 september 2015 · 2 668 Inlägg

En fråga, varför erkänna ett brott som det inte finns varken bevis för eller ett offer? ja förutom din plånbok då.

En dåre och dennes pengar går oftast skilda vägar.

2slow
Masquerade Aldrig nöjd
26 september 2015 · 804 Inlägg

tkd_rille skrev:
Detta passar dig med dina gnälliga meningar.   cool

Vet dessvärre inte vad du syftar på, det var min första kommentar i denna tråden och den var absolut inte "gnällig".

Livet är för kort för att äga Volvo.
ErsdaHL
26 september 2015 · 600 Inlägg

jag fastnade i fartkamera förra året 6 km för fort. bilen stod på mor men dom luskar väldigt snabbt ut om det är någon inom familjen. gick inte att neka trots försök.

Muttley
26 september 2015 ·

Masquerade skrev:

tkd_rille skrev:
Detta passar dig med dina gnälliga meningar.   cool

Vet dessvärre inte vad du syftar på, det var min första kommentar i denna tråden och den var absolut inte "gnällig".

Jag kom med en felstavning så jag ber om ursäkt.  Det skulle stå ditt gnälliga inlägg.

Gör man fel så står man för det smile

Bilskatterna är inte höga,  åtminstone inte på min. De var fickpengar helt enkelt.

Mervolic Yawn...
26 september 2015 · 3 151 Inlägg

Fast bilskatten och bränsleskatten har ingenting med böter för att du har begått ett brott att göra...

Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 september 2015 · 13 673 Inlägg

HBB skrev:
Tänkte bara uppdatera att förra veckan kom brevet te farsan men de stod inte hur fort jag körde elr nå utan dom fråga min farrsa vem som körde hans bil o ja ville erkänna:( vill inte sätta farsan i skiten om de blir nåså vi erkerkände att de va jag....o nu då? Nu väntar ja på brevet så får man se hur fort ja körde o va som kommer hända...hoppas på böter bara men min magkänsla säger dom kommer ta kortet sad

varför ville du erkänna?  hade ni bara skrivit att han inte har en aning så hade det inte spelat någon som helst roll.. antingen hade dom lagt ner det eller forskat och sätt att det var du.  värre än så hade det aldrig blivit. 

men det är ditt val att kasta bort pengar och körkortet ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
volyota
28 september 2015 · 241 Inlägg

nu kommer du att torska  idiotisk och erkänna först får du böter sen kan det ta ett halvår innan du får lämna ifrån dej körkortet  grattis

Mack Forum- och sitemoderator
28 september 2015 · 26 113 Inlägg

Tror den här tråden har fyllt sitt syfte vid det här laget.
Låser.

Med vänlig hälsning/mod

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang