renovering av orginalmotorn regbesiktning sen byte till en trimmad från rotoryperformance bridgeportad med singelturbo haltech styrbox och härva, större intercooler, nytt bränslesystem med dubbla 044, fuelcell öppen screampipe. små ändringar i karossen lite raceinspirearad ska på med en defusser bak å splitter fram hellakering sen lite mattsvarta fält med neongula stripes, coilovers lexanrutor.
Dags för en liten uppdatering om vad som hänt i sommar. jag har äntligen hängt i motor nummer två monterat haltech:s kabelhärva byggt om bränslesystemet och även lackat motorrummet mattsvart.
pressat nya Tändkablar dragit soppa ledningarna och gjort fäste till btr:en
Fått i en Bosch 040 pump i tanken som matar catchen
Catchtanken och 044:orna med an kopplingar och festen på plats. Nu är de batteriet som ska hitta få en ny plats. Någon som har erfarenhet av hur mycket av orginal elen som behövs om man kopplat in haltech:s kabelhärva å styrbox för att få mätare å annat att funka i bilen ?