Köpråd på en Twin turbo Supra 6speed ?import?

robinc97
7 juli 2015 · 173 Inlägg

Tjena! Som alla kanske vet är det fruktansvärt dyrt att köpa Supra i Sverige, eller jag inte en N/A iallafall men nu är ju inte det frågan. Det jag tänkte var att jag vill såklart ha en Supra men vill ha en med turbo och manuell låda. Jag har kikat runt på blocket och den billigaste med manuell ligger på ca 150 tusen kronor att köpa (går väll säkert att få ner en 10 tusen). DÅ slog det mig att man kan ju importera en supra, och har då kikat runt på en sida som heter pacificcoastjdm.com som har fått väldigt bra reviews som kan köpa bilen åt dig och sen skicka den till dig. Jag kollade vad det kostade med en Twin Turbo 6 speed Supra och de ligger för i runda slängar ca 80 tusen billigare än i  Sverige. Great! Nu till det slutgiltiga och det är hur mycket kommer skeppning att gå på tro? Tull och allt sånt? Och hur svårt är det att få den reggad och klar för vägen här i Sverige? Vad jag vet har vi en jävla massa regler som ska följas eller hur?
Pengar är inget värst problem om vi säger så utan det går alltid att lösa smile men vill ha det som iallafall max 100 tusen där nånstans ^^
Är det någon som har importerat från japan och har erfarenheter om det som kan förklara lite? smile

Tack på förhand smile

SportPilot Ubåtsingenjör
7 juli 2015 · 7 228 Inlägg

blir ofta dyrare än att handla hemma, priserna är så låga i Sverige nu så det är inte lönt längre

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
hyperion
7 juli 2015 · 305 Inlägg

Är nog rätt mycket meck för att spara en del av de 80k den är billigare. Om du ändå ska ha en högerstyrd så hade jag tittat åt england istället. Leta fram några stycken som ser bra ut, ta flyget dit och kika. Sen kör du hem den du vill ha själv istället.

Handlar man från japan så antar jag att man måste lita på nån där nere och det är nog inget jag skulle get mig in i om det inte var nån extremt ovanlig modell som inte går att få tag i på annat vis.

Honda S2000 (2000)
BMW 330XD (2009)
SportPilot Ubåtsingenjör
8 juli 2015 · 7 228 Inlägg

HyPeRiOn skrev:
Är nog rätt mycket meck för att spara en del av de 80k den är billigare. Om du ändå ska ha en högerstyrd så hade jag tittat åt england istället. Leta fram några stycken som ser bra ut, ta flyget dit och kika. Sen kör du hem den du vill ha själv istället.

Handlar man från japan så antar jag att man måste lita på nån där nere och det är nog inget jag skulle get mig in i om det inte var nån extremt ovanlig modell som inte går att få tag i på annat vis.

från England är det absolut inte lönt längre ... priserna är nästan identiska

sen får man räkna med att en import från England kostar ca 15 000

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
robinc97
17 augusti 2015 · 173 Inlägg

CHEEVA skrev:
blir ofta dyrare än att handla hemma, priserna är så låga i Sverige nu så det är inte lönt längre

har räknat lite på det och man sparar faktiskt ca 20-25k att importera, men sen är det väll allt väntande med pappersarbete och sådant som kanske gör det lönt att handla här istället : P

robinc97
17 augusti 2015 · 173 Inlägg

HyPeRiOn skrev:
Är nog rätt mycket meck för att spara en del av de 80k den är billigare. Om du ändå ska ha en högerstyrd så hade jag tittat åt england istället. Leta fram några stycken som ser bra ut, ta flyget dit och kika. Sen kör du hem den du vill ha själv istället.

Handlar man från japan så antar jag att man måste lita på nån där nere och det är nog inget jag skulle get mig in i om det inte var nån extremt ovanlig modell som inte går att få tag i på annat vis.

har pratat med han som äger pacificoastauto och han är en legit och väldigt trevlig kille som många gett bra rep på.

men det jag tänkte annars var väll att köpa en tt automat i sverige och slänga på en manuell låda på den senare kanske. vad kan man ha för låda som går bra med en tt motor och kanske single på den sen?

SportPilot Ubåtsingenjör
17 augusti 2015 · 7 228 Inlägg

robbanc1997 skrev:

HyPeRiOn skrev:
Är nog rätt mycket meck för att spara en del av de 80k den är billigare. Om du ändå ska ha en högerstyrd så hade jag tittat åt england istället. Leta fram några stycken som ser bra ut, ta flyget dit och kika. Sen kör du hem den du vill ha själv istället.

Handlar man från japan så antar jag att man måste lita på nån där nere och det är nog inget jag skulle get mig in i om det inte var nån extremt ovanlig modell som inte går att få tag i på annat vis.

har pratat med han som äger pacificoastauto och han är en legit och väldigt trevlig kille som många gett bra rep på.

men det jag tänkte annars var väll att köpa en tt automat i sverige och slänga på en manuell låda på den senare kanske. vad kan man ha för låda som går bra med en tt motor och kanske single på den sen?

låda från en bmw 530d, den är billig och tåler en jäkla massa stryk

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Kubista
17 augusti 2015 · 71 Inlägg

robbanc1997 skrev:
Tjena! Som alla kanske vet är det fruktansvärt dyrt att köpa Supra i Sverige, eller jag inte en N/A iallafall men nu är ju inte det frågan. Det jag tänkte var att jag vill såklart ha en Supra men vill ha en med turbo och manuell låda. Jag har kikat runt på blocket och den billigaste med manuell ligger på ca 150 tusen kronor att köpa (går väll säkert att få ner en 10 tusen). DÅ slog det mig att man kan ju importera en supra, och har då kikat runt på en sida som heter pacificcoastjdm.com som har fått väldigt bra reviews som kan köpa bilen åt dig och sen skicka den till dig. Jag kollade vad det kostade med en Twin Turbo 6 speed Supra och de ligger för i runda slängar ca 80 tusen billigare än i  Sverige. Great! Nu till det slutgiltiga och det är hur mycket kommer skeppning att gå på tro? Tull och allt sånt? Och hur svårt är det att få den reggad och klar för vägen här i Sverige? Vad jag vet har vi en jävla massa regler som ska följas eller hur?
Pengar är inget värst problem om vi säger så utan det går alltid att lösa smile men vill ha det som iallafall max 100 tusen där nånstans ^^
Är det någon som har importerat från japan och har erfarenheter om det som kan förklara lite? smile

Tack på förhand smile

Känner också till den hemsidan. Men varför satsar du inte på en svensk sida istället? Vet att det finns några andra innan men denna killen är legit verkar det som, har mailat honom frågor och han svarar också på facebook. Där får du även reda på vad bilarna kommer kosta att skeppas, reggas och bli körklara https://www.facebook.com/pages/Rising-S … 81?fref=ts

When you drive a new car, you are trying to be someone. When you drive an old car, you have figured out who you want to be.
Toyota Corolla "AE92 Liftback" (1991)
robinc97
6 oktober 2015 · 173 Inlägg

Jo för att jag sett flertal personer även här i sverige som köpt utav han och det gått så smidigt. men tänkte fråga vad ni tycker.

robinc97
6 oktober 2015 · 173 Inlägg

Samt tror ni det går att bygga på en NA låda att gå med en 1JZ gte ?

Janneutanb
7 oktober 2015 · 7 271 Inlägg

Sparar drygt 15% på att köpa en bil osedd och en hel del jobb med inreggning.
Isåfall ska du köpa en bil med väldigt mycket dyra och speciella delar som annars ändå hade behövt köpa vid sidan av.
Annars är det inte värt det anser jag.

2JZGTE
9 oktober 2015 · 38 Inlägg

För nån vecka sen såldes en röd Supra 10k mil tt manuell för 90 tusen på blocket, den blev såld snabbt man måste hålla ögonen öppna.  Annars kan man köpa en schysst Supra för 100k - + idag men automat hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang