Startproblem nissan micra 03 1,4 l 8000 mil

ronmag
7 oktober 2015 · 9 Inlägg

Micra som gick fint när jag köpte den .. fast säljaren berättade att den inte startar ibland då skulle man vänta en halvtimme o försöka igen..de hade bytt vevaxelgivaren och det låg även en påse med den gamla i . Switch ignition stod det på den.men det hade inte hjälpt.  Den tänder för att dö igen när jag försöker starta. Tänder några sekunder längre om jag väntar. felkodsläsare har jag elm327 men får inte den till att fungera på bilen funkar på min opel.kan det bli såna startproblem om lamdasonden är dålig? Kanske skulle köpa biltemas. . Jag harrogate flera olika appar till min elm327. Kan man läsa av nåt av värde om man inte kan starta bilen? Hoppas på svar Tack.

masens
7 oktober 2015 · 118 Inlägg

hej. prova att lossa de två kontakterna som sitter på spjällhuset under luftrenare. De sitter på vänster sida av spjällhuset om man står framifrån sett. går bilen då är det luftmassemätaren som är paj

Saab 96 "HUGO" (1975)
ronmag
8 oktober 2015 · 9 Inlägg

Ska prova det. Tack. Köpte appen torque pro. Funkade bra på min opel .. men inte micra.  Har nu precis vart på biltema o köpt deras felkodsläsare pro .. undrar om den funkar.. 1099:- får inte lämna tillbaks den om jag öppnarpaketet

masens
8 oktober 2015 · 118 Inlägg

tror inte den fungerar tyvärr.

Saab 96 "HUGO" (1975)
ronmag
9 oktober 2015 · 9 Inlägg

Hittade inte vad du menade ..skruvade bort plasten över stiften och i plasten satt spjällhuset. Tändspole på vart stift.. inga tänkablar. . Jag kollade gnistan som försvann efter någon sekund igen .. det är väl så startspärren fungerar.. bryter gnistan? Men då borde ju lampan blinka .. så fast den tidigare ägaren bytt vevaxelgivaren så kanske det ändå är nåt med den ..??

masens
10 oktober 2015 · 118 Inlägg

är modellen på bilen med de avlånga strålkastare som går upp i skärmen? då sitter luftmassemätaren mellan filter och insug
kan se ut så här https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Nissa … -20541110/
lossa kontakten och se om den går på tomgång

Saab 96 "HUGO" (1975)
ronmag
10 oktober 2015 · 9 Inlägg

Styr luftmassemätaren om det kommer gnista ? Det kommer bara 3-4 gnistor sen inget mer var gång jag vrider om startvredet.

dawwe ...has left the building...
10 oktober 2015 · 4 474 Inlägg

Du bör läsa ut felkoder...Det låter nästan som det skulle kunna vara problem med startspärren. Har du testat med reservnyckeln?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
ronmag
12 oktober 2015 · 9 Inlägg

Kan inte få elm327 att fungera på den . Har köpt biltemas pro men vet inte om jag ska öppna den .. tror inte den heller går att koppla upp på den .. borde inte startspärr lampan fortsätta vara tänd om inte startspärren låser upp? Vilka mer felaktigheter kan orsaka att inte gnista kommer mer än ett par stycken vid vart startar sök?  Lmm eller lamdasonden el vevaxelgivaren eller temp givaren el tändspolarna. Om en tänspole är dålig .. fast då borde väl de andra ge gnista eller.

ronmag
12 oktober 2015 · 9 Inlägg

Jag har 2 nycklar .. det är keyless system på den har provat båda .. Flera gånger på de olika sätten att starta förra ägaren bytte ju som sagt tändningen en som kallades switch ignition.

ronmag
13 oktober 2015 · 9 Inlägg

Biltemas läsare gav 5 felkoder. P 0335crankshafts position sensor a circuit. Sen 3 olika koder om throttle control actuator och sensor och position.  Och en som det stod jag skulle kolla i service manualen P1171.  Jätte
mycket tacksam om nån vill tipsa mej.. har 2 vevaxelgivaren men ingen skillnad när jag byter de däremot startar bilen om jag plockar bort givaren.

ronmag
15 oktober 2015 · 9 Inlägg

Om nu vevaxelgivaren är ok . Och bilen startar när jag tar bort den .. var sitter felet då?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang