Skoda Octavia RS -03 laddning problem

Meruzh
7 oktober 2015 · 8 Inlägg

Hejsan!

Ska försöka förklara problemet så gott som jag kan, bilen startar alltid och går bra, när man växlar till 2 an  gasar rejält och när man är uppe i 3000-3500V  så är det som bilen dör i en halv sekund och sedan börjar ladda igen, och sedan dör en halv sekund, och så håller den på när man accelererar. man sitter alltså och gungar lite fram och tillbaka när man åker i den...
Har kollat upp bilen och har inte hittat några felkoder ... vad kan felet vara?

zekezeke Vila i frid, pappa..
8 oktober 2015 · 517 Inlägg

Vakuumläcka är billigast å enklast att kolla först. Annars bränslepump, filter, stift osv..

BMW 525i "ESS Tuning TS1" (2001)
Meruzh
9 oktober 2015 · 8 Inlägg

Jag har redan bytt bränslefilter och rensat spjällhuset,kollat alla möjliga slangar så har ingen läckage.. tror du att det är nåt med tändstift att göra ?

zekezeke Vila i frid, pappa..
9 oktober 2015 · 517 Inlägg

när du säger "dör", menar du att bilen stängs av helt eller rycker det bara?

BMW 525i "ESS Tuning TS1" (2001)
Meruzh
9 oktober 2015 · 8 Inlägg

Den rycker bara i en halv sekund sen kickar den in igen efter 3000v..  De märkliga är att den blir så när man är uppe som sagt mellan 3000v-3500v .. tack för svar

zekezeke Vila i frid, pappa..
9 oktober 2015 · 517 Inlägg

då låter det ju som keff gnista för stiften eller igensatt filter tycker jag.

BMW 525i "ESS Tuning TS1" (2001)
Meruzh
10 oktober 2015 · 8 Inlägg

Tänkte kolla stiften på lördag. När man kör lugnt så händer det ingenting men så fort trycker man gasen i botten då blir det så.. får se om de gör skillnad med byte av stiften:)

JEM92
11 oktober 2015 · 38 Inlägg

Hade liknande problem med min rs -04 å då var det lmm som strulade. Men finns flera saker som kan orsaka det också. Dumpventil, magnetventil, kamaxeljusteringen, tändstift, bränsle (filter, pump) osv.
Och för mig så la lmm inga felkoder utan byttes på en chansning å jag hade tur smile

Senast redigerat av JEM92 (11 oktober 2015)

Meruzh
13 oktober 2015 · 8 Inlägg

jag har också hört att det kan vara lmm ... Om man har tur så hittar man felet .. jag får söka vidare och se vad som händer men tack for info:) köpte du original lmm ? tycker du att jag ska köpa lmm eller chansa och byta stiften först?

zekezeke Vila i frid, pappa..
13 oktober 2015 · 517 Inlägg

Pröva ryck ur kontakten för LMM och se om det blir bättre. Rycker du kontakten bör den gå på förinställda värden. Går den bättre så har du hittat felet.
original behöver du inte köpa. Köp en på eftermarkaden, dock inte vilket billigt skit som helst, köp den via Autoexperten eller mekonomen. Dessa köper via bosch eller andra beprövade märken.

BMW 525i "ESS Tuning TS1" (2001)
Meruzh
13 oktober 2015 · 8 Inlägg

ska göra det ! Får jag inga felkoder då? tack för tipset smile

zekezeke Vila i frid, pappa..
13 oktober 2015 · 517 Inlägg

Jo, det kommer du få.. Men du kommer även veta att LMM är sönder, om den nu är det .. felkodsläsare finns att köpa för typ 500, köp en sådan! skönt att ha med sig.

BMW 525i "ESS Tuning TS1" (2001)
Meruzh
13 oktober 2015 · 8 Inlägg

aha okej tack så mycket , får återkomma senare:)

mrcarflow
15 oktober 2015 · 139 Inlägg

zekezeke skrev:
Jo, det kommer du få.. Men du kommer även veta att LMM är sönder, om den nu är det .. felkodsläsare finns att köpa för typ 500, köp en sådan! skönt att ha med sig.

Helt rätt!

Jag monterar däck och fälg på https://www.abswheels.se
Meruzh
23 oktober 2015 · 8 Inlägg

Hallå igen. Bytte nyligen LMM . Det kändes skillnad från början , men nu är det samma igen ... Några tips? Eller blir det tändstift byte för mig?

pompe90
30 oktober 2015 · 408 Inlägg

Meruzh skrev:
Hallå igen. Bytte nyligen LMM . Det kändes skillnad från början , men nu är det samma igen ... Några tips? Eller blir det tändstift byte för mig?

Tändstift ger sådana problem. BYT! big_smile

EDIT- Inspektera dom gamla stiften så kanske du ser om porslinen har en udda färg eller kanske t.o.m spruckit. Kan även va elektroden som är kass men oftast brukar porslinet å ledaren inuti paja.

Senast redigerat av pompe90 (30 oktober 2015)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang