dawwe
...has left the building...
8 oktober 2015
· 4 474 Inlägg
Förstår du INTE? Poängen är, jag betalar för balanserat, då skall det INTE lämnas 5 gram. Punkt. Lämnar du 5 gram så är det inte balanserat, utan "nästan balanserat". Sen om det märks eller inte kvittar, jag vill ha balanseringen gjord så noga det är möjligt. Hjulen som "vibbade" var/är skodda med Hankook, men det är kanske skit däck det med vad vet jag...
Jag upprepar,det handlar om själva principen, betalar jag för balanserat så vill jag oxå ha det så bra det bara går, utan slarv med o lämna 5 gram. Vad skulle du säg om du lämnar in din PC på ominstall sen när du får tillbaka den så ser du att man strunta att installera drivrutinen för hårddiskens "drop sensor", dvs så att diskarmen "parkeras" om den känner av frittfall så själva disken skonas, i bästa fall. Att låta bli den drivrutinen kommer INTE påverka din dators funktionalitet/användbarhet det minsta. Men den som gjort jobbet har ju ändå inte gjort ett 100% korrekt arbete eller hur? Yrkesstolthet du vet. Det är där du brister. Du borde säg: "Absolut jag förstår dina synpunkter, du har betalat för balanserat o vill ha det. Vi är ju i grunden överens om att 5 gram märks nog inte, men vill kunden ha nollbalanserat så skall han givetvis få det. Dessutom är det ju det vi säljer, o det är inte så mycket "svårare" att nollbalansera,".
Och när man byter ventil, vilket tråden gäller, menar du då, att en seriös verkstad skiter i att balansera om däcken beroende på att de inte behöver kränga om däcken? De som gör så är inte seriösa enligt min åsikt.
Gällande de tre misslyckade "nollbalanseringarna". Jag såg att det var nollbalanserat, varje gång. Firmorna hade alla olika maskiner, vad vet jag vad det skiljer i noggrannhet? Jag ville som sagt så gärna tro att det var bra balanserat, men att komma nån dag senare o klaga fattar du väl själv att det inte går...Dessutom var jag inte 100% på att det berodde på hjulen trots att allt annat var bytt. Jag anklagar ingen för att göra fel om jag inte är 100% säker på att de gjort/gör fel, jämför gärna med "lämna 5 gram" och "balanserat". Det ena är rätt, det andra är fel, eller hur? Att övriga tre verkstäder inte löste problemet på det sätt Mjölby Gummiverkstad gjorde beror på att de saknade maskinen för att mäta marktrycks variationer, balanseringarna kan mycket väl ha varit 100% korrekta, vilket de förmodligen var. Men nån av de kunde ju nämnt det här med marktrycksvariationer? Men icke, det fick man själv läsa sig till....
Senast redigerat av dawwe (8 oktober 2015)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure